słownik pojęć marketingowych
SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
SSL (ang. Secure Sockets Layer) – definicja. Co to jest, jak

Skrót SSL (ang. Secure Sockets Layer) oznacza specjalny certyfikat, który poświadcza wiarygodność domeny, a także jej właściciela. Obecność poświadczenia jest gwarancją, że przesyłane dane, jak i cała komunikacja pomiędzy internautą a stroną www lub aplikacją internetową jest bezpieczna i zapewnia poufność transmitowanych informacji. Dokumenty certyfikujące są wystawiane przez niezależnych wystawców. Stosuje się rozwiązania o określonej długości klucza (im dłuższy, tym lepiej). W praktyce obecnie jest to zwykle 128 albo 256 bit.
Rodzaje certyfikatów Secure Sockets Layer
Istnieją różne rodzaje certyfikatów Secure Sockets Layer, które oferują odmienne poziomy zabezpieczeń. Wśród nich można wyróżnić trzy najważniejsze.
Domain Validation
Podstawowy dokument certyfikujący oznaczany skrótem DV (ang. Domain Validation) to SSL walidujący domenę internetową. Stanowi on potwierdzenie jej autentyczności oraz bezpieczeństwa transmisji danych. Jest stosowany zwykle w sklepach i witrynach związanych z branżą e-commerce. Poleca się go także właścicielom niewielkich blogów.
Organization Validation
Rozwiązanie SSL OV (ang. Organization Validation) stanowi potwierdzenie wyższego poziomu ochrony, niż w przypadku DV. Secure Sockets Layer tej klasy jest polecany dla serwisów, które pobierają dużą ilość danych osobowych poprzez rozbudowane formularze rejestracyjne. Stosuje się go często w branży HoReCa, a także administracji publicznej.
Extended Validation
Poziom Extended Validation (w skrócie SSL EV) to najwyższy poziom zabezpieczeń. Certyfikat ten potwierdza bezpieczeństwo domeny poprzez podświetlony kolorem zielonym pasek adresowy w przeglądarce. Jest wykorzystywany przez dostawców płatności online oraz banki oferujące systemy bankowości internetowej.
Znaczenie certyfikatu SSL dla pozycjonowania SEO
Warto pamiętać, że certyfikat SSL podnosi wiarygodność naszej witryny i ma ogromne znaczenie dla pozycjonowania SEO. Jego obecność stanowi jeden z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwarki Google. Potwierdza legalność domeny oraz wiarygodność jej właściciela, a jednocześnie wysoki poziom stosowanych zabezpieczeń. Chroni przed uznaniem publikowanych treści przez filtry antyspamowe za nieprawidłowe.
Posiadanie certyfikatu SSL jest zatem bardzo istotnym elementem obecności firmy w sieci, niezależnie od branży. W zależności od oferowanych produktów i usług oraz pobieranych danych osobowych należy rozważyć stosowanie jednego z trzech rozwiązań Secure Sockets Layer, tj. DV, OV albo EV. Ten ostatni jest zarezerwowany dla najbardziej wymagających aplikacji i stosowany w bankowości elektronicznej oraz transakcjach płatniczych.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v