SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU
Średni czas spędzony na stronie, czyli co to?
Na czym polega Średni czas spędzony na stronie?
Definicja
Średni czas spędzony na stronie internetowej określa, ile czasu użytkownik realnie spędził na danej stronie www. Jest to czas trwania łącznych sesji podzielony przez ich całkowitą ilość. Średni czas spędzony na stronie jest kluczowym czynnikiem, który pomaga budować mocną pozycję na rynku.
3 ciekawostki o średnim czasie spędzonym na stronie
1. Średni czas sesji – o czym świadczy?
Średni czas spędzony na stronie dostarcza wielu cennych informacji. Wartość tego wskaźnika pozwala ocenić zaangażowanie użytkownika podczas przeglądania nie tylko głównej strony, ale wszystkich podstron danej domeny. Dodatkowo na podstawie tego wskaźnika można uzyskać informacje o tym, które podstrony i treści na nich znajdujące się są najciekawsze dla użytkowników, zlokalizować nieprawidłowości w działaniu strony, a także sprawdzić współczynnik odrzuceń, czy ilość nowych użytkowników.
2. Sprawdzanie średniego czasu trwania sesji
Aby poznać średni czas trwania sesji użytkowników, można wykorzystać Google Analytics. Wartość współczynnika można mierzyć w różnych przedziałach czasowych, może to być zarówno średni czas spędzony na stronie liczony w danym dniu, tygodniu, jak i miesiącu.
W Google Analytics w raportach łatwo odnajduje się informacje o średnim czasie trwania sesji. Są tam dostępne filtry umożliwiające sprawdzenie wszystkich sesji, czy też sesje nowych użytkowników. Oczywiście dane te są rozróżnione na każdą podstronę w obrębie witryny www. W celu uzyskania informacji o średnim czasie trwania sesji należy w sekcji raporty wejść w zakładkę pozyskiwanie oraz cały ruch.
3. Jak wydłużyć średni czas spędzony na stronie?
Im dłużej użytkownik przegląda stronę, tym szanse, że skorzysta z oferty – rosną. Dlatego też warto pracować nad wydłużeniem średniego czasu, jaki spędza on na stronie. Można to zrobić na kilka sposobów:
- określić grupę docelową i dostosować treści zawarte na stronie do ich obszarów zainteresowań,
- zoptymalizować proces zawierania transakcji,
- zadbać o funkcjonalność strony,
- poprawić czytelność strony,
- regularna aktualizacja treści.