słownik pojęć marketingowych
Speed Update – co to jest, definicja
Speed Update – definicja. Co to jest?

Algorytm Google służący sprawdzaniu prędkości ładowania się witryn. Mimo że może się wydawać, że to istotne kryterium wyłącznie dla użytkowników, to warto pamiętać, że odgrywa ono dużą rolę w pozycjonowaniu. Boty wyszukiwarki premiują bowiem portale ładujące się szybciej od innych, dzięki czemu znajdują się one wyżej. Po aktualizacji systemu w 2018 r. zmiany dotknęły szczególnie witryny wolno ładujące się na urządzeniach mobilnych – są one wyświetlane niżej. Nie oznacza to, że dany portal nie może już wskoczyć wyżej. Wystarczy bowiem zastosować kilka z wymienionych poniżej zasad.
Jak uczynić stronę bardziej przyjazną wg standardów Speed Update?
Zbyt duży rozmiar zdjęć to często popełniany błąd znacząco wpływający na szybkość ładowania się strony. Jego zoptymalizowanie nie ma dużego znaczenia dla jakości, a pozwoli na sprawniejsze wyświetlanie witryny. Oprócz tego należy rozważyć zmianę serwisu hostingowego, ponieważ niektóre z nich nie są w stanie zagwarantować odpowiedniego ładowania się strony, niezależnie od jej treści. Inny czynnik wpływający na prędkość, to obecność zbyt wielu odnośników, często zupełnie zbędnych. Warto zatem je przejrzeć i w razie potrzeby ograniczyć.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v