słownik pojęć marketingowych
Spam – co to jest, definicja
Spam – definicja. Co to jest?

Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika Internetu to nachalne wiadomości wysyłane masowo, mające zazwyczaj na celu nakłonienie do konkretnej usługi. Cechują się przede wszystkim tym, że odbiorca nie wyraził zgody na ich otrzymanie, więc najczęściej są ignorowane. Niektóre z nich mogą nieść zagrożenie w postaci zawirusowania lub wprowadzenia w błąd.
Jakie są rodzaje działań uznawanych za spam?
Najczęściej spotyka się opisane powyżej działanie, czyli tworzenie niezliczonych platform służących przekierowaniu na daną stronę. Inny rodzaj to pisanie całych tekstów o niskiej jakości i małej wartości merytorycznej. Ich cel to zmasowane zareklamowanie, prowadzące zazwyczaj do odwrotnego skutku. Jeden z najbardziej dających się we znaki gatunków spamu to zaś irytujące reklamy pojawiające się bez żadnego porządku. Oprócz tego praktyka keyword stuffingu stanowi równie nieskuteczną metodę marketingową, często wykorzystywaną przez portale spamerskie.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- AI – co to jest, definicja
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v