fbpx

słownik pojęć marketingowych

Spam – co to jest, definicja

Spam – definicja. Co to jest?

Spam - co to jest, definicja

Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika Internetu to nachalne wiadomości wysyłane masowo, mające zazwyczaj na celu nakłonienie do konkretnej usługi. Cechują się przede wszystkim tym, że odbiorca nie wyraził zgody na ich otrzymanie, więc najczęściej są ignorowane. Niektóre z nich mogą nieść zagrożenie w postaci zawirusowania lub wprowadzenia w błąd.

Jakie są rodzaje działań uznawanych za spam?

Najczęściej spotyka się opisane powyżej działanie, czyli tworzenie niezliczonych platform służących przekierowaniu na daną stronę. Inny rodzaj to pisanie całych tekstów o niskiej jakości i małej wartości merytorycznej. Ich cel to zmasowane zareklamowanie, prowadzące zazwyczaj do odwrotnego skutku. Jeden z najbardziej dających się we znaki gatunków spamu to zaś irytujące reklamy pojawiające się bez żadnego porządku. Oprócz tego praktyka keyword stuffingu stanowi równie nieskuteczną metodę marketingową, często wykorzystywaną przez portale spamerskie.