Z punktu widzenia przeciętnego użytkownika Internetu to nachalne wiadomości wysyłane masowo, mające zazwyczaj na celu nakłonienie do konkretnej usługi. Cechują się przede wszystkim tym, że odbiorca nie wyraził zgody na ich otrzymanie, więc najczęściej są ignorowane. Niektóre z nich mogą nieść zagrożenie w postaci zawirusowania lub wprowadzenia w błąd.
W kontekście SEO spamem nazywa się tworzenie setek stron bez wartościowej treści, służących zazwyczaj do zamieszczania odnośników do innych stron bądź bezsensownej i zmasowanej promocji. Często witryny tego typu bywają ofiarami ataków botów albo hakerów.
Jakie są rodzaje działań uznawanych za spam?
Najczęściej spotyka się opisane powyżej działanie, czyli tworzenie niezliczonych platform służących przekierowaniu na daną stronę. Inny rodzaj to pisanie całych tekstów o niskiej jakości i małej wartości merytorycznej. Ich cel to zmasowane zareklamowanie, prowadzące zazwyczaj do odwrotnego skutku. Jeden z najbardziej dających się we znaki gatunków spamu to zaś irytujące reklamy pojawiające się bez żadnego porządku. Oprócz tego praktyka keyword stuffingu stanowi równie nieskuteczną metodę marketingową, często wykorzystywaną przez portale spamerskie.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO