Skrócony opis strony ukazujący się w wyszukiwarce pod odnośnikiem prowadzącym do danej strony. Jest on automatycznie pobierany z danej strony, dlatego często pojawiają się w nim urwane zdania i skrócone informacje, najczęściej kończące się wielokropkiem. Konfigurację snippetu tak, by pokazywał on pożądane fragmenty da się stworzyć za pomocą meta description tag.
Znaczenie snippetów w kontekście SEO
Opis w wyszukiwarce powinien służyć przede wszystkim użytkownikowi, ponieważ może zachęcić lub zniechęcić do wejścia na daną stronę. Przykładowo jeśli w zajawce znajdzie się coś, co zachęci do kliknięcia, to prawdopodobieństwo odwiedzenia witryny znacznie wzrasta. Warto też pamiętać, że odpowiednio skonstruowany snippet może wpłynąć na pozycjonowanie. Jeśli twórcy uda się dobrze wpleść w treść słowo lub frazę kluczową, to widoczność danej strony ulega automatycznie zdecydowanej poprawie.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO