fbpx

słownik pojęć marketingowych

SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja

SMO (Social Media Optimization) – definicja. Co to jest, jak wykorzystać do rozwoju biznesu?

SMO (Social Media Optimization) - co to jest, definicja

Termin SMO (Social Media Optimization) oznacza wszelkiego rodzaju działania związane z pozyskiwaniem ruchu na stronie internetowej oraz budową wizerunku firmy poprzez nowoczesne media społecznościowe. Portalami, które znajdują tutaj zastosowanie, są witryny takie jak Facebook, Instagram i Linkedin, a także Pinterest, Twitter czy YouTube. Wyróżnia się zarówno czynności polegające na całościowym promowaniu danej marki, jak i pojedynczych produktów, usług czy wydarzeń, których celem jest zwiększenie zainteresowania nimi wśród obecnych oraz potencjalnych klientów przedsiębiorstwa.

Jakie techniki są stosowane w SMO?

Działania z zakresu optymalizacji SMO to szereg technik, które pozwalają na poprawę widoczności naszej strony w sieci z użyciem mediów społecznościowych. Jakie metody są wykorzystywane w Social Media Optimization?

  • Komentarze – umożliwienie komentowania naszych artykułów internautom to jedna z podstawowych dróg do aktywizacji społeczności odwiedzającej witrynę czy blog firmowy. Często wykorzystywana jest w tym celu wtyczka Disqus, ale istnieje też możliwość implementacji systemu komentarzy Facebooka.

  • Frazy kluczowe – mimo że nasycenie słowami o konkretnym znaczeniu nie jest tak istotne w Social Media, jak w publikacjach blogowych, to zdecydowanie warto je wykorzystać również w postach. Nie należy także zapominać o hasztagach, szczególnie na Instagramie czy Twitterze.

  • Przyciski – buttony umożliwiające udostępnianie i lajkowanie wpisów na Facebooku oraz innych serwisach stanowią jedne z podstawowych rozwiązań pozwalających na zwiększenie widoczności marki w sieci z użyciem mediów społecznościowych.

  • Widżety – specjalnie przygotowane widgety promujące markę, produkt lub usługę instalowane w profilu w Social Media to kolejna metoda należąca do działań SMO.

Linki zwrotne, czyli tzw. backlinki również przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie podniesienia zainteresowania naszą ofertą i podwyższenia wskaźników sprzedażowych. Wpływają również pozytywnie na większe zaufanie do profilu linków zewnętrznych.

Jakie są korzyści Social Media Optimization?

Podniesienie świadomości marki oraz widoczności w internecie to jedna z wielu korzyści, jakie płyną ze stosowania technik Social Media Optimization w strategii e-marketingowej przedsiębiorstwa. Przyczyniają się także do lepszej komunikacji z potencjalnymi, jak i obecnymi klientami, dzięki wielokanałowości działań. Efektem jest wyraźne zwiększenie sprzedaży konkretnych towarów, usług czy biletów na wydarzenia.