Termin SMO (Social Media Optimization) oznacza wszelkiego rodzaju działania związane z pozyskiwaniem ruchu na stronie internetowej oraz budową wizerunku firmy poprzez nowoczesne media społecznościowe. Portalami, które znajdują tutaj zastosowanie, są witryny takie jak Facebook, Instagram i Linkedin, a także Pinterest, Twitter czy YouTube. Wyróżnia się zarówno czynności polegające na całościowym promowaniu danej marki, jak i pojedynczych produktów, usług czy wydarzeń, których celem jest zwiększenie zainteresowania nimi wśród obecnych oraz potencjalnych klientów przedsiębiorstwa.
Jakie techniki są stosowane w SMO?
Działania z zakresu optymalizacji SMO to szereg technik, które pozwalają na poprawę widoczności naszej strony w sieci z użyciem mediów społecznościowych. Jakie metody są wykorzystywane w Social Media Optimization?
- Komentarze – umożliwienie komentowania naszych artykułów internautom to jedna z podstawowych dróg do aktywizacji społeczności odwiedzającej witrynę czy blog firmowy. Często wykorzystywana jest w tym celu wtyczka Disqus, ale istnieje też możliwość implementacji systemu komentarzy Facebooka.
- Frazy kluczowe – mimo że nasycenie słowami o konkretnym znaczeniu nie jest tak istotne w Social Media, jak w publikacjach blogowych, to zdecydowanie warto je wykorzystać również w postach. Nie należy także zapominać o hasztagach, szczególnie na Instagramie czy Twitterze.
- Przyciski – buttony umożliwiające udostępnianie i lajkowanie wpisów na Facebooku oraz innych serwisach stanowią jedne z podstawowych rozwiązań pozwalających na zwiększenie widoczności marki w sieci z użyciem mediów społecznościowych.
- Widżety – specjalnie przygotowane widgety promujące markę, produkt lub usługę instalowane w profilu w Social Media to kolejna metoda należąca do działań SMO.
Linki zwrotne, czyli tzw. backlinki również przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie internetowej, a co za tym idzie podniesienia zainteresowania naszą ofertą i podwyższenia wskaźników sprzedażowych. Wpływają również pozytywnie na większe zaufanie do profilu linków zewnętrznych.
Jakie są korzyści Social Media Optimization?
Podniesienie świadomości marki oraz widoczności w internecie to jedna z wielu korzyści, jakie płyną ze stosowania technik Social Media Optimization w strategii e-marketingowej przedsiębiorstwa. Przyczyniają się także do lepszej komunikacji z potencjalnymi, jak i obecnymi klientami, dzięki wielokanałowości działań. Efektem jest wyraźne zwiększenie sprzedaży konkretnych towarów, usług czy biletów na wydarzenia.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO