Zespół specjalistów Google powstały specjalnie po to, by usuwać spam i weryfikować witryny, by te spełniały standardy wyszukiwarek. Zajmują się m.in. likwidacją stron bez wartości merytorycznej, a jedynie z odnośnikami do innych portali, szczególnie typu system wymiany linków, a także ściągają z indeksów portale łamiące zasady White Hat SEO. W wielu krajach działają osobne zespoły mające za zadanie monitorowanie wyszukiwania wyłącznie w konkretnych państwach.
Jak działa Search Quality Team i co może zrobić z niewłaściwą witryną?
Odpowiednie zespoły mają wpływ na istnienie specjalnych filtrów ustawianych ręcznie lub automatycznie. Wyłapują one wszystkie strony niespełniające wymagań, a także stosujące nieprzepisowe praktyki. Wszystkie tego typu witryny najczęściej karze się gorszą pozycją w wyszukiwarce, a w przypadku szczególnych lub powtarzających się naruszeń, nakłada się na nie trwałego bana. System cały czas ulega poprawkom oraz ulepszaniu, co przekłada się na wyższą skuteczność pracowników zespołu.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO