W wolnym tłumaczeniu to kierowanie reputacją w wyszukiwarkach. Polega na świadomej i przemyślanej strategii służącej budowaniu wizerunku danego przedsiębiorstwa lub osoby w Internecie. Chodzi rzecz jasna o wykreowanie w oczach odbiorców pozytywnego wrażenia, mającego zachęcić do wejścia na stronę zleceniodawcy. Przeciwieństwem tego działania jest terroryzm reputacji, czyli działanie mające na celu dyskredytację konkurencji. Mimo że bywa ono skuteczne, to wiele osób uznaje tę strategię za nieetyczną i nieodpowiednią. Nawet jeśli podmiot padł ofiarą terroryzmu, da się jednak odwrócić jego działanie.
Co wchodzi w skład Search Engine Reputation Management?
Ponieważ opisana strategia to dbanie o dobry wizerunek, to powinna przede wszystkim opierać się na monitorowaniu opinii klientów. To ona bywa bowiem kluczowa przy podejmowaniu decyzji o zakupie lub skorzystaniu z usługi – im więcej pozytywnych komentarzy, tym większe prawdopodobieństwo, że kolejne osoby zdecydują się na wybór konkretnego podmiotu. Należy zatem na bieżąco śledzić pojawiające się złe opinie i w razie potrzeby wyjaśniać zaistniałą sytuację. Trzeba także usuwać wszelkiego rodzaju bezpodstawne działanie mające na celu wyłącznie oczernienie, ponieważ przez tego typu zawartość reputacja może się gwałtownie pogorszyć.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO