fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Ścieżka konwersji, czyli co to?

Na czym polega Ścieżka konwersji?

Definicja

Ścieżka konwersji to zdarzenia, które mają miejsce przed podjęciem przez użytkowników ostatecznej akcji. Jest to więc droga, jaką pokonuje użytkownik, zanim przykładowo dokona zakupu w sklepie internetowym lub skorzysta z formularza kontaktowego.

3 ciekawostki o ścieżce konwersji

1. Rozpoczęcie ścieżki konwersji

To, w jaki sposób dany użytkownik trafił na konkretną stronę i dokonał danej akcji, może przebiegać w bardzo odmienny sposób. Najczęściej wyróżnia się:

  • wejście bezpośrednie – gdy użytkownik wpisał w pole adresowe wyszukiwarki adres www sklepu lub strony,
  • paid search – gdy użytkownik trafił na stronę poprzez kliknięcie w reklamę, za którą zapłacił reklamodawca,
  • organic search – użytkownik wszedł na stronę, klikając adres sklepu wyświetlony w wynikach wyszukiwania po wpisaniu słowa kluczowego,
  • media społecznościowe.

Dodatkowo użytkownicy mogą także udostępniać sobie wzajemnie adresy www w wiadomościach prywatnych, czy trafiać na strony www poprzez linki sponsorowane umieszczane przykładowo w artykułach blogowych, czy komentarzach.

2. Czy można śledzić ścieżkę konwersji?

Poznanie ścieżki konwersji pozwala uzyskać wiele cennych informacji, które wykorzystać można do usprawnienia strony. Aby śledzić ścieżkę konwersji, można skorzystać z narzędzia, jakim jest Google Analytics. Pozwala ono zbierać informacje nie tylko o ruchu klientów na stronie internetowej, ale też zarządzać sklepem internetowym, czyli śledzić statystyki sprzedaży i generować raporty.

3. Korzyści ze śledzenia ścieżki konwersji

Obserwując, skąd pochodzi ruch na stronie oraz jakie działania podejmowanie są przez użytkowników, zanim dokonają pożądanej akcji, można skutecznie optymalizować stronę. Ścieżka konwersji dostarcza informacji:

  • o obszarach, jakie powinny zostać usprawnione na stronie www,
  • która podstrona jest stroną wyjścia,
  • o nieprawidłowości działania strony,
  • o skuteczności reklamy.

Dodatkowo w przypadku zawiłej ścieżki konwersji, warto przemyśleć budowę i funkcjonalność strony. Użytkownicy chętniej korzystają z oferty w przypadku, gdy strona jest intuicyjna, użyteczna, a także atrakcyjna wizualnie.