słownik pojęć marketingowych
SaaS – co to jest, definicja
SaaS – definicja. Co to jest?

Software as a Service, czyli oprogramowanie jako usługa jest sposobem na dostarczanie oprogramowania za pomocą chmury danych. Wymaga zatem stałego dostępu do Internetu. Zazwyczaj opiera się na płaceniu z góry ustalonej opłaty cyklicznego abonamentu zamiast jednej i jedynej ceny na start. Istotny jest fakt, że to nie użytkownik danego software’u jest jego właścicielem, a zewnętrzny dostawca. Ma to oczywiście swoje plusy i minusy.
Zalety i wady korzystania z SaaS
Najważniejsza korzyść płynąca z przeniesienia się na ten system to ograniczenie wielu kosztów. Mimo że należy opłacać regularnie abonament, to odpadają koszty budowy oraz utrzymania serwerowni, a także zatrudniania programistów. Użytkownika nie obowiązują też koszty aktualizacji bądź ewentualnych napraw, ponieważ to nie on za nie odpowiada. Inna zaleta to możliwość bardzo szybkiego przejścia na to rozwiązanie – nie wymaga ono przystosowywania sprzętu ani długotrwałych instalacji.
Jako wadę najczęściej wymienia się konieczność stałego dostępu do sieci, co może okazać się zgubne w przypadku dłuższych problemów z jej dostępnością. Oprócz tego część przedsiębiorstw woli nie udostępniać danych firmy zewnętrznym podmiotom.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v