Software as a Service, czyli oprogramowanie jako usługa jest sposobem na dostarczanie oprogramowania za pomocą chmury danych. Wymaga zatem stałego dostępu do Internetu. Zazwyczaj opiera się na płaceniu z góry ustalonej opłaty cyklicznego abonamentu zamiast jednej i jedynej ceny na start. Istotny jest fakt, że to nie użytkownik danego software’u jest jego właścicielem, a zewnętrzny dostawca. Ma to oczywiście swoje plusy i minusy.
Zalety i wady korzystania z SaaS
Najważniejsza korzyść płynąca z przeniesienia się na ten system to ograniczenie wielu kosztów. Mimo że należy opłacać regularnie abonament, to odpadają koszty budowy oraz utrzymania serwerowni, a także zatrudniania programistów. Użytkownika nie obowiązują też koszty aktualizacji bądź ewentualnych napraw, ponieważ to nie on za nie odpowiada. Inna zaleta to możliwość bardzo szybkiego przejścia na to rozwiązanie – nie wymaga ono przystosowywania sprzętu ani długotrwałych instalacji.
Jako wadę najczęściej wymienia się konieczność stałego dostępu do sieci, co może okazać się zgubne w przypadku dłuższych problemów z jej dostępnością. Oprócz tego część przedsiębiorstw woli nie udostępniać danych firmy zewnętrznym podmiotom.
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors)
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator)
- Usability
- USP (ang. Unique Selling Proposition)
- UX (ang. User experience)
- User Agent
- Video SEO