słownik pojęć marketingowych
Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
Pozycjonowanie (ang. SEO) – definicja. Co to jest, jak zwiększyć ruch z pomocą pozycjonowania

SEO, czyli pozycjonowanie (ang. SEO) to szereg działań, mających na celu podniesienie naszej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwań, czyli poniżej górnej sekcji linków sponsorowanych. Głównym obiektem zainteresowań osób zajmujących się tym działem e-marketingu jest wyszukiwarka Google i okresowe zmiany jej algorytmu rankingowego.
Jakie są techniki pozycjonowania SEO?
Profesjonalne pozycjonowanie SEO to sektor marketingu, w którym wykorzystywane są różnorodne metody podwyższania pozycji witryny w rezultatach wyszukiwania. Wśród najpopularniejszych warto wyróżnić:
- optymalizację – polega ona na dostosowaniu treści na stronie internetowej oraz skryptów JavaScript do zaleceń firmy Google i maksymalnym przyspieszeniu czasu ładowania witryny,
- linkbuilding – jest procesem pozostawiania linków kierujących do naszego serwisu na zewnętrznych forach czy portalach,
- blog firmowy – stanowi miejsce publikacji merytorycznych wpisów związanych z prowadzoną działalnością, którego rozwój pozytywnie wpływa na podniesienie rankingu witryny w wynikach wyszukiwania.
Korzystanie ze wtyczek takich jak Yoast SEO Plugin do systemu CMS WordPress również korzystnie przekłada się na poprawę pozycji strony w rezultatach wyszukiwarki Google.
-
m
- Mobile Friendly Test – co to jest, definicja
- Meta keywords – co to jest, definicja
- Merchant Center – co to jest, definicja
- Mikroformaty – co to jest, definicja
- Metatag robots – co to jest, definicja
- Metatag description – co to jest, definicja
- Marker danych – co to jest, definicja
- Meta tagi – co to jest, definicja
- Media społecznościowe – co to jest, definicja
- Marketing mobilny – co to jest, definicja
- Marketing automation – co to jest, definicja
- n
-
O
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Organic traffic – co to jest, definicja
- Optymalizacja pod wyszukiwarki – co to jest, definicja
- Outbound marketing – co to jest, definicja
- Open Source – co to jest, definicja
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja