SEO, czyli pozycjonowanie (ang. SEO) to szereg działań, mających na celu podniesienie naszej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwań, czyli poniżej górnej sekcji linków sponsorowanych. Głównym obiektem zainteresowań osób zajmujących się tym działem e-marketingu jest wyszukiwarka Google i okresowe zmiany jej algorytmu rankingowego.
Jakie są techniki pozycjonowania SEO?
Profesjonalne pozycjonowanie SEO to sektor marketingu, w którym wykorzystywane są różnorodne metody podwyższania pozycji witryny w rezultatach wyszukiwania. Wśród najpopularniejszych warto wyróżnić:
- optymalizację – polega ona na dostosowaniu treści na stronie internetowej oraz skryptów JavaScript do zaleceń firmy Google i maksymalnym przyspieszeniu czasu ładowania witryny,
- linkbuilding – jest procesem pozostawiania linków kierujących do naszego serwisu na zewnętrznych forach czy portalach,
- blog firmowy – stanowi miejsce publikacji merytorycznych wpisów związanych z prowadzoną działalnością, którego rozwój pozytywnie wpływa na podniesienie rankingu witryny w wynikach wyszukiwania.
Korzystanie ze wtyczek takich jak Yoast SEO Plugin do systemu CMS WordPress również korzystnie przekłada się na poprawę pozycji strony w rezultatach wyszukiwarki Google.
- Marketing automation
- Marketing mobilny
- Media społecznościowe
- Meta tagi
- Marker danych
- Metatag description
- Metatag robots
- Mikroformaty
- Merchant Center
- Meta Keywords
- Mobile Friendly Test
- Organiczne wyniki Google (inaczej bezpłatne, naturalne), Ruch organiczny
- Open Source
- Outbound Marketing
- Optymalizacja pod wyszukiwarki
- Organic Traffic
- Performance marketing
- PLA (ang. Product Listing Ads)
- Pozycjonowanie (ang. SEO)
- PPC (ang. Pay Per Click)
- Page Rank
- Pingowanie
- Pingwin Google
- Pressel Pages
- Partial Match Anchor
- Personalizacja wyników wyszukiwania
- Przekierowanie 301
- Przekierowanie 302
- Reklama displayowa
- Remarketing (Retargeting)
- Responsive Web Design (RWD)
- Robots.txt
- RODO
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji)
- ROPO (ang. research online, purchase offline)
- Rankbrain
- RDFa
- Referrer
- Rich Snippets
- SEM (Search Engine Marketing)
- SEO (Search Engine Optimisation)
- SERP – (Search Engine Result Page)
- Sitemap xml
- SMO (Social Media Optimization)
- SSL (ang. Secure Sockets Layer)
- Strona docelowa
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index