Słownik pojęć marketingowych
Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
Search Console (Google Search Console) – definicja. Co to jest?
Narzędzie Google Search Console to bezpłatne rozwiązanie pozwalające na kompleksowy monitoring widoczności strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest niezbędnym elementem wykorzystywanym przy pozycjonowaniu SEO i stanowi uzupełnienie powszechnie wykorzystywanego oprogramowania online Analytics. Znane również pod skrótem GSC posiada szereg przydatnych ustawień oraz raportów, dzięki którym twórcy witryn internetowych mogą zadbać o prawidłowe indeksowanie serwisu przez boty wyszukiwarki.
Jakie są zalety korzystania z Google Search Console?
Konsola Google Search Console to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu możemy nadzorować wszelkie parametry związane z widocznością strony internetowej w wyszukiwarce. Jedną z niepodważalnych zalet tego rozwiązania jest możliwość stałego monitoringu stanu indeksacji witryny. Sprawdzimy, czy serwis jest odpowiednio zaindeksowany i na jakich pozycjach jest widoczny. Zweryfikujemy także słowa kluczowe, poprzez które możemy zostać odnalezieni, a także profil linków przychodzących.
Jakie raporty udostępnia narzędzie Search Console?
Jedną z największych zalet narzędzia Search Console od Google jest szereg kompleksowych raportów, które w przystępny sposób informują właścicieli stron internetowych o różnego rodzaju wskaźnikach. Jednym z nich jest podsumowanie informacji o skuteczności naszych działań, szczególnie w zakresie pozycjonowania SEO.
Znajdziemy tam takie wiadomości, jak:
- całkowitą liczbę kliknięć w wynikach wyszukiwania oraz wyświetleń samej witryny,
- procentowy stosunek klików do wejść na stronę www, czyli CTR,
- uśrednioną pozycję w rezultatach w danym przedziale czasowym.
Raportowanie odbywa się przy pomocy przejrzystych wykresów na osi czasu. Okresy można zmieniać dowolnie, wprowadzając datę początkową i końcową. Istnieje też możliwość dokonania analizy konkretnych podstron, krajów odbiorców czy używanych przez nich urządzeń. Kolejny raport udostępniany przez Google Search Console informuje administratora witryny o stanie indeksacji. Zawiera ewentualne alerty na temat błędów wraz z omówieniem tego, co wpłynęło na fakt nieindeksowania podstrony lub całego serwisu w wynikach wyszukiwania.
Bardzo istotną informacją, jaką możemy uzyskać poprzez GSC jest również analiza mapy witryny oraz raport informujący właściciela strony www o jego widoczności na urządzenia mobilnych. Jest to ważne z punktu widzenia algorytmu mobile-first indexing. Faworyzuje on miejsca w internecie, które są przystosowanie do prawidłowego wyświetlania na sprzęcie przenośnym. Zwykle do ich budowy używana jest technologia RWD (tzw. responsywność).
Czy Search Console wpływa na pozycjonowanie w Google?
Sam fakt istnienia Search Console nie wpływa na pozycjonowanie w Google, jednakże informacje, jakie możemy pozyskać z raportów GSC są bezcenne dla osób zajmujących się działaniami SEO. Narzędzie udostępnia szereg raportów, dzięki którym możliwa jest analiza widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, a także dostępności dla użytkowników urządzeń mobilnych. Możemy także skorzystać z możliwości raportowania błędów indeksacji oraz wiadomości na temat rzeczywistego profilu linków kierujących do naszej witryny.
Czy każda strona powinna być zintegrowana z GSC?
Często można spotkać się z pytaniem, czy każda strona powinna być zintegrowana z GSC. Okazuje się, że wyszukiwarka Google indeksuje również miejsce w sieci, których administratorzy nie założyli konta w Search Console. Należy mieć jednak na uwadze, że informacje, jakie są udostępniane przez narzędzie, pozwalają na bieżącą kontrolę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zatem prowadzimy działania SEO i zależy nam na prawidłowym pozycjonowaniu witryny, to zdecydowanie powinniśmy się tam zarejestrować.
-
p
- Public relations, czyli co to?
- Proxy, czyli co to?
- PrestaShop, czyli co to?
- Promocja strony internetowej, czyli co to?
- Pozycjonowanie lokalne, czyli co to?
- Profil linków, czyli co to?
- PPS, czyli co to?
- Prędkość strony, czyli co to?
- Presell Pages, czyli co to?
- Przeglądarka internetowa, czyli co to?
- PPA (Pay Per Action), czyli co to?
- PPL, czyli co to?
- Psychologia marketingu, czyli co to?
- Przyjazny adres URL, czyli co to?
- Psychologia reklamy, czyli co to?
- Python, czyli co to?
- PWA, czyli co to?
- Powracający użytkownicy, czyli kto to?
- Porzucony koszyk, czyli co to?
- Podcast, czyli co to?
- Plik .htaccess, czyli co to?
- Planer Słów Kluczowych, czyli co to?
- Pillar page, czyli co to?
- Piksel Facebook, czyli co to?
- PHP, czyli co to?
- Phantom Google, czyli co to?
- Personal Brand, czyli co to?
- PostgreSQL, czyli co to?
- Page Authority, czyli co to?
- Permission Marketing, czyli co to?
- People Also Ask, czyli co to?
- Performance Max, czyli co to?
- Penalizacja, czyli co to?
- Payday loan, czyli co to?
- Partnerzy Google, czyli kto to?
- Paragraf 31, czyli co to?
- Pamięć cache, czyli co to?
- Paginacja, czyli co to?
- Paid Search, czyli co to?
- PageSpeed Insights, czyli co to?
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- q
-
r
- Rozdzielczości ekranu, czyli co to?
- Rozszerzenia cen, czyli co to?
- Rozszerzenia formularzy kontaktowych, czyli co to?
- Rozszerzenie lokalizacji, czyli co to?
- Rozszerzenie objaśnień, czyli co to?
- Rozszerzenie połączeń, czyli co to?
- Rozszerzenie promocji, czyli co to?
- RSS, czyli co to?
- Ruby, czyli co to?
- Ruch referencyjny, czyli co to?
- RAM, czyli co to?
- Rank Brain, czyli co to?
- RLSA, czyli co to?
- REST, czyli co to?
- Remarketing, czyli co to?
- Reklama kontekstowa, czyli co to?
- Responsywna strona, czyli co to?
- Rank Math SEO, czyli co to?
- Real time marketing, czyli co to?
- Reklama natywna, czyli co to?
- Reklama społeczna, czyli co to?
- Rebranding, czyli co to?
- ROAS, czyli co to?
- ReCAPTCHA, czyli co to?
- Recykling treści, czyli co to?
- Referral, czyli co to?
- Reklama elastyczna (responsive ads), czyli co to?
- Reklama komercyjna, czyli co to?
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Syndykacja treści, czyli co to?
- SXO, czyli co to?
- Strona wyjścia, czyli co to?
- Strony dynamiczne, czyli co to?
- Strona wejścia, czyli co to?
- SWOT, czyli co to?
- Struktura nagłówków, czyli co to?
- Strony internetowe, czyli co to?
- Szybkość ładowania, czyli co to?
- Systemy płatności, czyli co to?
- Strony statyczne, czyli co to?
- Strony partnerskie, czyli co to?
- Szyfrowanie danych, czyli co to?
- Subdomena, czyli co to?
- Słowo kluczowe, czyli co to?
- Sitelinks, czyli co to?
- Skalowalność, czyli co to?
- Silosy tematyczne, czyli co to?
- Slogan reklamowy, czyli co to?
- Sprawdzenie responsywności, czyli co to?
- SMO (Social Media Optimization), czyli co to?
- Specjalista SEO, czyli kto to?
- Statystyki odwiedzin, czyli co to?
- SQLite, czyli co to?
- Strona główna, czyli co to?
- SMM, czyli co to?
- Strategia marketingowa, czyli co to?
- Storytelling, czyli co to?
- Spam Score, czyli co to?
- Stopka, czyli co to?
- Strategia pozycjonowania, czyli co to?
- Strona kontaktowa, czyli co to?
- SOAP, czyli co to?
- Strona produktowa, czyli co to?
- SERP, czyli co to?
- Semstorm, czyli co to?
- Senuto, czyli co to?
- SEOquake, czyli co to?
- Service Design, czyli co to?
- Serwer DHCP, czyli co to?
- Sesja, czyli co to?
- Shoper, czyli co to?
- Sieć wyszukiwania, czyli co to?
- Siatka powiązań, czyli co to?
- Sekcje witryny, czyli co to?
- Segmentacja, czyli co to?
- Search box, czyli co to?
- Scrum, czyli co to?
- SEM, czyli co to?
- Satelity, czyli co to?
-
t
- TTFB, czyli co to?
- Transfer domen, czyli co to?
- Thin content, czyli co to?
- TikTok, czyli co to?
- Time to Interactive, czyli co to?
- Tiny text, czyli co to?
- TITLE, czyli co to?
- TITLE tag, czyli co to?
- Topical authority, czyli co to?
- Trade marketing, czyli co to?
- Testy A/B, czyli co to?
- Techniki nieetyczne, czyli co to?
- Targetowanie geograficzne, czyli co to?
- Targetowanie demograficzne, czyli co to?
- Targetowanie socjograficzne, czyli co to?
- TLS – co to jest, definicja
- TLD – co to jest, definicja
- Target – co to jest, definicja
- Trust Rank – co to jest, definicja
- Targetowanie – behavioralne i kontekstowe – co to jest, definicja
-
u
- User Generated Content, czyli co to?
- Usunięcie z indeksu, czyli co to?
- Usuwanie sztucznych linków, czyli co to?
- Uszkodzone linki, czyli co to?
- UTM generator, czyli co to?
- Utrzymanie strony, czyli co to?
- Użyteczność strony, czyli co to?
- Uczenie maszynowe (Machine learning), czyli co to?
- Ubersuggest, czyli co to?
- UI, czyli co to?
- Unikalna treść, czyli co to?
- Up-selling, czyli co to?
- URL Rating, czyli co to?
- User agent, czyli co to?
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v