Słownik pojęć marketingowych
Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
Search Console (Google Search Console) – definicja. Co to jest?

Narzędzie Google Search Console to bezpłatne rozwiązanie pozwalające na kompleksowy monitoring widoczności strony www w organicznych wynikach wyszukiwania. Jest niezbędnym elementem wykorzystywanym przy pozycjonowaniu SEO i stanowi uzupełnienie powszechnie wykorzystywanego oprogramowania online Analytics. Znane również pod skrótem GSC posiada szereg przydatnych ustawień oraz raportów, dzięki którym twórcy witryn internetowych mogą zadbać o prawidłowe indeksowanie serwisu przez boty wyszukiwarki.
Jakie są zalety korzystania z Google Search Console?
Konsola Google Search Console to nowoczesne narzędzie, dzięki któremu możemy nadzorować wszelkie parametry związane z widocznością strony internetowej w wyszukiwarce. Jedną z niepodważalnych zalet tego rozwiązania jest możliwość stałego monitoringu stanu indeksacji witryny. Sprawdzimy, czy serwis jest odpowiednio zaindeksowany i na jakich pozycjach jest widoczny. Zweryfikujemy także słowa kluczowe, poprzez które możemy zostać odnalezieni, a także profil linków przychodzących.
Jakie raporty udostępnia narzędzie Search Console?
Jedną z największych zalet narzędzia Search Console od Google jest szereg kompleksowych raportów, które w przystępny sposób informują właścicieli stron internetowych o różnego rodzaju wskaźnikach. Jednym z nich jest podsumowanie informacji o skuteczności naszych działań, szczególnie w zakresie pozycjonowania SEO.
Znajdziemy tam takie wiadomości, jak:
- całkowitą liczbę kliknięć w wynikach wyszukiwania oraz wyświetleń samej witryny,
- procentowy stosunek klików do wejść na stronę www, czyli CTR,
- uśrednioną pozycję w rezultatach w danym przedziale czasowym.
Raportowanie odbywa się przy pomocy przejrzystych wykresów na osi czasu. Okresy można zmieniać dowolnie, wprowadzając datę początkową i końcową. Istnieje też możliwość dokonania analizy konkretnych podstron, krajów odbiorców czy używanych przez nich urządzeń. Kolejny raport udostępniany przez Google Search Console informuje administratora witryny o stanie indeksacji. Zawiera ewentualne alerty na temat błędów wraz z omówieniem tego, co wpłynęło na fakt nieindeksowania podstrony lub całego serwisu w wynikach wyszukiwania.
Bardzo istotną informacją, jaką możemy uzyskać poprzez GSC jest również analiza mapy witryny oraz raport informujący właściciela strony www o jego widoczności na urządzenia mobilnych. Jest to ważne z punktu widzenia algorytmu mobile-first indexing. Faworyzuje on miejsca w internecie, które są przystosowanie do prawidłowego wyświetlania na sprzęcie przenośnym. Zwykle do ich budowy używana jest technologia RWD (tzw. responsywność).
Czy Search Console wpływa na pozycjonowanie w Google?
Sam fakt istnienia Search Console nie wpływa na pozycjonowanie w Google, jednakże informacje, jakie możemy pozyskać z raportów GSC są bezcenne dla osób zajmujących się działaniami SEO. Narzędzie udostępnia szereg raportów, dzięki którym możliwa jest analiza widoczności strony internetowej w wyszukiwarce, a także dostępności dla użytkowników urządzeń mobilnych. Możemy także skorzystać z możliwości raportowania błędów indeksacji oraz wiadomości na temat rzeczywistego profilu linków kierujących do naszej witryny.
Czy każda strona powinna być zintegrowana z GSC?
Często można spotkać się z pytaniem, czy każda strona powinna być zintegrowana z GSC. Okazuje się, że wyszukiwarka Google indeksuje również miejsce w sieci, których administratorzy nie założyli konta w Search Console. Należy mieć jednak na uwadze, że informacje, jakie są udostępniane przez narzędzie, pozwalają na bieżącą kontrolę widoczności serwisu w wynikach wyszukiwania. Jeżeli zatem prowadzimy działania SEO i zależy nam na prawidłowym pozycjonowaniu witryny, to zdecydowanie powinniśmy się tam zarejestrować.
-
p
- SEA (Search Engine Advertising) – co to jest, definicja
- Page rank – co to jest, definicja
- PPC (ang. Pay Per Click) – co to jest, definicja
- Przekierowanie 302 – co to jest, definicja
- Przekierowanie 301 – co to jest, definicja
- Personalizacja wyników wyszukiwania – co to jest, definicja
- Partial match anchor – co to jest, definicja
- Presell pages – co to jest, definicja
- Pingwin Google – co to jest, definicja
- Pingowanie – co to jest, definicja
- Pozycjonowanie (ang. SEO) – co to jest, definicja
- PLA (ang. Product Listing Ads) – co to jest, definicja
- Performance marketing – co to jest, definicja
- Adsense – co to jest, definicja
-
r
- Rich snippets – co to jest, definicja
- Referrer – co to jest, definicja
- RDFa – co to jest, definicja
- Rankbrain – co to jest, definicja
- ROPO (ang. research online, purchase offline) – co to jest, definicja
- ROI (ang. return on investment – zwrot z inwestycji) – co to jest, definicja
- RODO – co to jest, definicja
- Robots.txt – co to jest, definicja
- Responsive Web Design (RWD) – co to jest, definicja
- Remarketing (Retargeting) – co to jest, definicja
- Reklama displayowa – co to jest, definicja
-
S
- Supplemental Index – co to jest, definicja
- Speed Update – co to jest, definicja
- Spam – co to jest, definicja
- Site-wide link – co to jest, definicja
- Search Quality Team – co to jest, definicja
- Search Engine Reputation Management (SERM) – co to jest, definicja
- System wymiany linków SWL – co to jest, definicja
- Subdomena – co to jest, definicja
- Snippet – co to jest, definicja
- Seznam – co to jest, definicja
- Semrush – co to jest, definicja
- SaaS – co to jest, definicja
- Strona docelowa – co to jest, definicja
- SSL (ang. Secure Sockets Layer) – co to jest, definicja
- SMO (Social Media Optimization) – co to jest, definicja
- Sitemap xml – co to jest, definicja
- SERP – (Search Engine Result Page) – co to jest, definicja
- SEO (Search Engine Optimisation) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- Search Console (Google Search Console) – co to jest, definicja
- SEM (Search Engine Marketing) – co to jest, definicja
- t
-
u
- User-Agent – co to jest, definicja
- UX (ang. User experience) – co to jest, definicja
- USP (ang. Unique Selling Proposition) – co to jest, definicja
- Usability – co to jest, definicja
- URL, adres URL (ang. Uniform Resource Locator) – co to jest, definicja
- Unikalni użytkownicy (Unique Visitors) – co to jest, definicja
- v