Co to jest Google Moja Firma (Google for Business)?
Wizytówka Google Moja Firma to usługa, która pozwala na prezentację podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa w wyszukiwarce.
Dzięki niej potencjalni klienci mogą poznać lokalizację naszej siedziby na mapie, a także odnaleźć dane teleadresowe.
To także miejsce, w którym osoby korzystające z oferowanych przez nas produktów czy usług mają możliwość pozostawienia recenzji na ich temat.
Założenie profilu w serwisie jest bezpłatne i umożliwia wyświetlanie naszego adresu czy numeru telefonu w wynikach wyszukiwania.
Usługa Google for Business to obecnie niezbędny element strategii biznesowej każdej firmy, która chce dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez kanały internetowe.
Jakie dane zawiera profil Google Moja Firma?
W treści wizytówki możemy umieścić takie informacje jak:
- godziny otwarcia biura czy lokalu,
- zasięg działania oraz zakres działalności,
- udogodnienia dla niepełnosprawnych,
- możliwość skorzystania z bezpłatnego Wi-Fi w siedzibie,
- datę otwarcia przedsiębiorstwa,
- zdjęcia, wideo i wirtualny spacer.
Mamy również dostęp do kompleksowych statystyk na temat liczby osób, która mogła zobaczyć nasz profil (ilość wyświetleń), trendów wyszukiwania czy działań podejmowanych przez klientów.
Dlaczego warto korzystać z Google Moja Firma?
Nie ulega wątpliwości, że wizytówki Google Moja Firma stanowią niezbędne narzędzie każdego nowoczesnego przedsiębiorcy.
Jakie są ich zalety?
- Możliwość odnalezienia informacji na nasz temat w organicznych wynikach wyszukiwania.
- Szybki dostęp do danych teleadresowych oraz lokalizacji naszego przedsiębiorstwa dla obecnych, jak i potencjalnych klientów.
- Rozbudowane opcja związane z dodawaniem zdjęć, jak i prowadzeniem konwersacji z osobami, które pozostawiły recenzję na nasz temat.
- Wzrost zaufania konsumentów do działalności, o której mogą przeczytać również w internecie, a także zapoznać się z opiniami o niej.
Zdecydowanie największą zaletą wizytówek jest fakt, iż stanowią darmowe narzędzie promocji (ich założenie jest bezpłatne).
Udostępniają jednocześnie szereg przydatnych rozwiązań, wśród których na uwagę zasługują rozbudowane statystyki i analizy.
Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne SEO – czy ma wpływ na pozycje lokalne?
Obecność w serwisie Google for Business wpływa bardzo pozytywnie na aspekty związane z tzw. lokalny pozycjonowaniem SEO.
Prawidłowo skonfigurowana i dobrze wypełniona wizytówka Moja Firma pozwala na pojawianie się w wynikach wyszukiwania w trójpaku mapek oraz w wynikach Google Maps.
Przykład wyników w Google Maps:
Stanowi zatem doskonałe narzędzie promocyjne m.in. dla:
- fryzjerów i kosmetyczek,
- mechaników samochodowych,
- obiektów hotelowych i restauracji,
- sklepów osiedlowych.
Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google na hasła związane z lokalną działalnością pozwala skutecznie dotrzeć zarówno do mieszkańców danego obszaru, jak i turystów odwiedzających miejscowość.
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics