fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja

Co to jest profil Google Moja Firma (Google for Business)? Jak go skutecznie wykorzystać do lepszej pozycji firmy w internecie?

google-my-business, słownik

Co to jest Google Moja Firma (Google for Business)?

Wizytówka Google Moja Firma to usługa, która pozwala na prezentację podstawowych informacji na temat przedsiębiorstwa w wyszukiwarce.

Dzięki niej potencjalni klienci mogą poznać lokalizację naszej siedziby na mapie, a także odnaleźć dane teleadresowe.

To także miejsce, w którym osoby korzystające z oferowanych przez nas produktów czy usług mają możliwość pozostawienia recenzji na ich temat.

Założenie profilu w serwisie jest bezpłatne i umożliwia wyświetlanie naszego adresu czy numeru telefonu w wynikach wyszukiwania.

Usługa Google for Business to obecnie niezbędny element strategii biznesowej każdej firmy, która chce dotrzeć do potencjalnych klientów poprzez kanały internetowe.

Jakie dane zawiera profil Google Moja Firma?

W treści wizytówki możemy umieścić takie informacje jak:

  • godziny otwarcia biura czy lokalu,
  • zasięg działania oraz zakres działalności,
  • udogodnienia dla niepełnosprawnych,
  • możliwość skorzystania z bezpłatnego Wi-Fi w siedzibie,
  • datę otwarcia przedsiębiorstwa,
  • zdjęcia, wideo i wirtualny spacer.

Mamy również dostęp do kompleksowych statystyk na temat liczby osób, która mogła zobaczyć nasz profil (ilość wyświetleń), trendów wyszukiwania czy działań podejmowanych przez klientów.

Dlaczego warto korzystać z Google Moja Firma?

Nie ulega wątpliwości, że wizytówki Google Moja Firma stanowią niezbędne narzędzie każdego nowoczesnego przedsiębiorcy.

Jakie są ich zalety?

  • Możliwość odnalezienia informacji na nasz temat w organicznych wynikach wyszukiwania.
  • Szybki dostęp do danych teleadresowych oraz lokalizacji naszego przedsiębiorstwa dla obecnych, jak i potencjalnych klientów.
  • Rozbudowane opcja związane z dodawaniem zdjęć, jak i prowadzeniem konwersacji z osobami, które pozostawiły recenzję na nasz temat.
  • Wzrost zaufania konsumentów do działalności, o której mogą przeczytać również w internecie, a także zapoznać się z opiniami o niej.

Zdecydowanie największą zaletą wizytówek jest fakt, iż stanowią darmowe narzędzie promocji (ich założenie jest bezpłatne).

Udostępniają jednocześnie szereg przydatnych rozwiązań, wśród których na uwagę zasługują rozbudowane statystyki i analizy.

Google Moja Firma a pozycjonowanie lokalne SEO – czy ma wpływ na pozycje lokalne?

Obecność w serwisie Google for Business wpływa bardzo pozytywnie na aspekty związane z tzw. lokalny pozycjonowaniem SEO.

Prawidłowo skonfigurowana i dobrze wypełniona wizytówka Moja Firma pozwala na pojawianie się w wynikach wyszukiwania w trójpaku mapek oraz w wynikach Google Maps.

Przykład wyników w Google Maps:

pozycjonowanie-wroclaw-przyklad-moja-firma

Stanowi zatem doskonałe narzędzie promocyjne m.in. dla:

  • fryzjerów i kosmetyczek,
  • mechaników samochodowych,
  • obiektów hotelowych i restauracji,
  • sklepów osiedlowych.

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google na hasła związane z lokalną działalnością pozwala skutecznie dotrzeć zarówno do mieszkańców danego obszaru, jak i turystów odwiedzających miejscowość.