Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google) – co to jest, definicja

Usługa Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców) jest dedykowana dla przedsiębiorców działających w branży ecommerce z naciskiem na osoby prowadzące sklepy internetowe.

Pozwala na udostępnianie informacji o e-sklepie i sprzedawanych w nim produktach wyszukiwarce, dzięki czemu mogą być one wyświetlane internautom w przystępnej formie.

Warto zaznaczyć, iż w rejonie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii narzędzie może być zintegrowane z dowolną porównywarką cen (tzw. CSS), która znajduje się na autoryzowanej liście partnerów.

Platforma znana w Polsce również pod nazwą Centrum Sprzedawców Google umożliwia nie tylko przesyłanie informacji o produktach i docieranie do potencjalnych klientów korzystających z wyszukiwarki, lecz także dostęp do rozbudowanych, bezpłatnych analiz oraz statystyk.

Reklamy produktowe są wyświetlane w ok. 100 krajach na całym świecie, co sprawia, iż możemy dotrzeć do odbiorców mieszkających niemalże w dowolnym miejscu.

Możliwe jest promowanie oferty przy pomocy lokalnych, jak i globalnych kampanii reklamowych.