Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google) – co to jest, definicja
Usługa Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców) jest dedykowana dla przedsiębiorców działających w branży ecommerce z naciskiem na osoby prowadzące sklepy internetowe.
Pozwala na udostępnianie informacji o e-sklepie i sprzedawanych w nim produktach wyszukiwarce, dzięki czemu mogą być one wyświetlane internautom w przystępnej formie.
Warto zaznaczyć, iż w rejonie Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Szwajcarii narzędzie może być zintegrowane z dowolną porównywarką cen (tzw. CSS), która znajduje się na autoryzowanej liście partnerów.
Platforma znana w Polsce również pod nazwą Centrum Sprzedawców Google umożliwia nie tylko przesyłanie informacji o produktach i docieranie do potencjalnych klientów korzystających z wyszukiwarki, lecz także dostęp do rozbudowanych, bezpłatnych analiz oraz statystyk.
Reklamy produktowe są wyświetlane w ok. 100 krajach na całym świecie, co sprawia, iż możemy dotrzeć do odbiorców mieszkających niemalże w dowolnym miejscu.
Możliwe jest promowanie oferty przy pomocy lokalnych, jak i globalnych kampanii reklamowych.
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics