Czym jest narzędzie Google Analytics

Usługa Google Analytics (w skrócie: GA) to bezpłatne, a zarazem bardzo rozbudowane narzędzie analityczne służące do pomiarów ruchu na stronach internetowych.

Prezentowane statystyki pozwalają na kompleksową analizę wszystkich parametrów, które związane są z aktywnością użytkowników w serwisie, aspektami UX/UI czy konwersjami, a także efektywnością działań reklamowych.

Implementacja rozwiązania jest stosunkowo prosta i wymaga jedynie prawidłowego wdrożenia specjalnie spreparowanego kodu śledzącego przez programistę.

Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?

Narzędzie Google Analytics to profesjonalna, a jednocześnie darmowa platforma statystyczna dla twórców stron internetowych, właścicieli e-biznesów i firm działających w branży ecommerce, a także specjalistów zajmujących się marketingiem oraz sprzedażą w internecie.

Dzięki jego wykorzystaniu możemy dowiedzieć się m.in.:

  • ilu internautów odwiedza w czasie rzeczywistym naszą witrynę,
  • skąd pochodzą użytkownicy i z jakich urządzeń korzystają,
  • które podstrony są najchętniej odwiedzane,
  • jak długo przebywa pojedynczy gość na naszej stronie,
  • ile trwa sesja i jak szybko potencjalni klienci opuszczają serwis.

Śledzenie ruchu poprzez Google Analytics pozwala także na kompleksową ocenę efektywności prowadzonych kampanii reklamowych zarówno w wyszukiwarce, jak i mediach społecznościowych czy z użyciem narzędzie e-mail marketingu.

Analizy udostępniane przez GA w przystępny sposób informują o szybkości wczytywania strony, a także frazach, poprzez które użytkownicy najczęściej trafiają na naszą witrynę.

Jakie są możliwości analityczne Google Analytics?

Platforma Google Analytics daje nam szerokie możliwości analityczne badania serwisów internetowych oraz e-sklepów.

Dzięki nim możemy sprawdzić, ilu nowych internautów weszło na stronę www w określonym czasie albo dokonało ustalonej czynności (nazywanej „zdarzeniem”), np. pobrania e-booka, zapisu na newsletter czy zakupu produktu lub usługi.

Możemy też bardzo precyzyjnie zweryfikować, skąd pochodzą i kim są goście naszej witryny:

  • region, miasto albo państwo,
  • używane urządzenia i systemy operacyjne,
  • język i narodowość,
  • grupa wiekowa i płeć,
  • źródło ruchu, tj. wyszukiwarka, social media, etc.

Warto również zwrócić uwagę na moduł tzw. przepływu zachowań, który pozwala sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy przeglądają stronę internetową.

Narzędzie umożliwia także generowanie spersonalizowanych, a zarazem przejrzystych raportów, co jest dodatkową zaletą, jeżeli musimy dokumentować wyniki swojej pracy przed klientem lub przełożonym.