Czym jest narzędzie Google Analytics
Usługa Google Analytics (w skrócie: GA) to bezpłatne, a zarazem bardzo rozbudowane narzędzie analityczne służące do pomiarów ruchu na stronach internetowych.
Prezentowane statystyki pozwalają na kompleksową analizę wszystkich parametrów, które związane są z aktywnością użytkowników w serwisie, aspektami UX/UI czy konwersjami, a także efektywnością działań reklamowych.
Implementacja rozwiązania jest stosunkowo prosta i wymaga jedynie prawidłowego wdrożenia specjalnie spreparowanego kodu śledzącego przez programistę.
Dlaczego warto korzystać z Google Analytics?
Narzędzie Google Analytics to profesjonalna, a jednocześnie darmowa platforma statystyczna dla twórców stron internetowych, właścicieli e-biznesów i firm działających w branży ecommerce, a także specjalistów zajmujących się marketingiem oraz sprzedażą w internecie.
Dzięki jego wykorzystaniu możemy dowiedzieć się m.in.:
- ilu internautów odwiedza w czasie rzeczywistym naszą witrynę,
- skąd pochodzą użytkownicy i z jakich urządzeń korzystają,
- które podstrony są najchętniej odwiedzane,
- jak długo przebywa pojedynczy gość na naszej stronie,
- ile trwa sesja i jak szybko potencjalni klienci opuszczają serwis.
Śledzenie ruchu poprzez Google Analytics pozwala także na kompleksową ocenę efektywności prowadzonych kampanii reklamowych zarówno w wyszukiwarce, jak i mediach społecznościowych czy z użyciem narzędzie e-mail marketingu.
Analizy udostępniane przez GA w przystępny sposób informują o szybkości wczytywania strony, a także frazach, poprzez które użytkownicy najczęściej trafiają na naszą witrynę.
Jakie są możliwości analityczne Google Analytics?
Platforma Google Analytics daje nam szerokie możliwości analityczne badania serwisów internetowych oraz e-sklepów.
Dzięki nim możemy sprawdzić, ilu nowych internautów weszło na stronę www w określonym czasie albo dokonało ustalonej czynności (nazywanej „zdarzeniem”), np. pobrania e-booka, zapisu na newsletter czy zakupu produktu lub usługi.
Możemy też bardzo precyzyjnie zweryfikować, skąd pochodzą i kim są goście naszej witryny:
- region, miasto albo państwo,
- używane urządzenia i systemy operacyjne,
- język i narodowość,
- grupa wiekowa i płeć,
- źródło ruchu, tj. wyszukiwarka, social media, etc.
Warto również zwrócić uwagę na moduł tzw. przepływu zachowań, który pozwala sprawdzić, w jaki sposób użytkownicy przeglądają stronę internetową.
Narzędzie umożliwia także generowanie spersonalizowanych, a zarazem przejrzystych raportów, co jest dodatkową zaletą, jeżeli musimy dokumentować wyniki swojej pracy przed klientem lub przełożonym.
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics