Dopasowywanie selekcji wyświetlanych reklam do lokalizacji, z której użytkownik korzysta z wyszukiwarki. Praktyka ta stosowana jest przez GoogleAds celem lepszej personalizacji reklam. Geolokalizacja nie ogranicza się tylko do krajów, ale również regionów, miast, dzielnic czy konkretnych miejsc. Reklama może być również wyświetlana w korelacji z miejscem zamieszkania określonej grupy demograficznej.

Podczas dostosowywania ustawień kampanii w GoogleAds możliwe jest wybranie określonego rodzaju geotargetingu. Nie musisz ustawiać lokalizacji docelowych pojedynczo – możesz edytować je zbiorczo, co znacznie ułatwia pracę. Wybór lokalizacji musi być zgodny z wymaganiami Google dotyczącymi prywatności.

Dlaczego warto stosować geotargeting?

Wybór geolokalizacji w GoogleAds może ułatwić reklamodawcy dotarcie do określonej grupy odbiorców, a w konsekwencji zwiększyć zwrot inwestycji i współczynnik odwiedzin strony. Tym sposobem, strona może nie tylko zacząć przynosić większe zyski, ale również umocnić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.