Słownik pojęć marketingowych
Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
Geolokalizacja google (geotargeting) – definicja. Co to jest?

Dopasowywanie selekcji wyświetlanych reklam do lokalizacji, z której użytkownik korzysta z wyszukiwarki. Praktyka ta stosowana jest przez GoogleAds celem lepszej personalizacji reklam. Geolokalizacja nie ogranicza się tylko do krajów, ale również regionów, miast, dzielnic czy konkretnych miejsc. Reklama może być również wyświetlana w korelacji z miejscem zamieszkania określonej grupy demograficznej.
Podczas dostosowywania ustawień kampanii w GoogleAds możliwe jest wybranie określonego rodzaju geotargetingu. Nie musisz ustawiać lokalizacji docelowych pojedynczo – możesz edytować je zbiorczo, co znacznie ułatwia pracę. Wybór lokalizacji musi być zgodny z wymaganiami Google dotyczącymi prywatności.
Dlaczego warto stosować geotargeting?
Wybór geolokalizacji w GoogleAds może ułatwić reklamodawcy dotarcie do określonej grupy odbiorców, a w konsekwencji zwiększyć zwrot inwestycji i współczynnik odwiedzin strony. Tym sposobem, strona może nie tylko zacząć przynosić większe zyski, ale również umocnić swoją pozycję w wynikach wyszukiwania.
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- e
- f
-
g
- GTMetrics – co to jest, definicja
- gTLD – co to jest, definicja
- Graf wiedzy – co to jest, definicja
- Google Moja Firma (Google for Business) – co to jest, definicja
- Google Mobile Speed Update – co to jest, definicja
- Google Analytics – co to jest, definicja
- Geolokalizacja google (geotargeting) – co to jest, definicja
- GDN (Google Display Network) – co to jest, definicja
- h
- i