Sieć reklamowa, czyli Google Display Network (GDN) to zbiór ok. 2 milionów partnerskich stron internetowych, a także kanałów YouTube oraz aplikacji mobilnych, które udostępniają powierzchnię do publikowania materiałów promocyjnych, tj. reklam graficznych i tekstowych oraz video.
Umożliwia ona precyzyjne targetowanie przekazu z uwzględnieniem:
- demografii,
- tematyki,
- zachowań,
- zainteresowań,
- miejsc docelowych,
- słów kluczowych.
Posiada ponadto bardzo rozbudowane możliwości prowadzenia działań remarketingowych.
Dzięki zaawansowanym narzędziom konfiguracyjnym GDN (Google Display Network) pozwala na dotarcie do grupy wyselekcjonowanych odbiorców, których profil jest dopasowany do oferowanych przez nas produktów lub usług.
Jednocześnie dostawca umożliwia także wykluczenie określonego zbiorów internautów (np. wegan i wegetarian w reklamie restauracji grillowej).
Reklamy graficzne w Google Display Network
Wyświetlanie wszelkiego rodzaju banerów i reklam graficznych to jedne z głównych aspektów związanych z narzędziami Google Display Network.
Wizualna forma przekazu pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki i pozwala na wzbudzenie głębszych emocji w odbiorcy niż w przypadku linków sponsorowanych w wyszukiwarce.
Najczęściej kampanie tego rodzaju są rozliczane w modelu CPC lub CPM.
Tradycyjny banner składa się z elementów graficznych (obraz, logo firmy, zdjęcie lub animacja), a także treści tekstowej (nazwa marki i tekst CTA).
- Dane strukturalne
- Data Center
- Depozycjonowanie
- Disavow
- Domain age
- Domain authority
- Doorway page
- Dopasowanie przybliżone
- DSA (ang. Dynamic Search Ads)
- Duplicate Content, zduplikowana treść
- Dynamic content (dynamiczna treść)
- Działania ręczne Google
- GDN (Google Display Network)
- Geolokalizacja google (geotargeting)
- Google Analytics
- Google Merchant Centre (Centrum Sprzedawców Google)
- Google Mobile Speed Update
- Google Moja Firma (Google for Business)
- Search Console (Google Search Console)
- Graf wiedzy
- gTLD
- GTMetrics