Słownik pojęć marketingowych
Aktualizacja algorytmu – co to jest, definicja
Aktualizacja algorytmu – definicja. Co to jest, gdzie sprawdzić

Regularne zmiany w algorytmie, wprowadzane przez Google praktycznie codziennie – nawet do kilkuset razy w ciągu roku. Jest to rutynowa procedura, która umożliwia poprawę trafności wyników wyszukiwań.
Aktualizacja algorytmów jest niezbędna, aby wyszukiwarka Google mogła odpowiadać na potrzeby użytkowników. Najczęściej wprowadzenia tego typu zmian odbywają się bez zapowiedzi.
Niektóre, większe aktualizacje wprowadzane są corocznie w tych samych terminach – na przykład tuż przed końcem roku.
Przykładowe aktualizacje algorytmu zaznaczone na wykresie:

Jak aktualizacja algorytmu wpływa na widoczność stron w wynikach wyszukiwań?
Nie każda aktualizacja algorytmu jest istotna z perspektywy reklamodawców i właścicieli stron internetowych.
Niektóre jednak są na tyle znaczące, że mogą spowodować obniżenie pozycji witryny w wyszukiwarce Google lub nawet niemal całkowitą utratę widoczności z perspektywy użytkownika.
W takich przypadkach konieczna jest gruntowna optymalizacja strony. Jeśli jej architektura, link building, oraz treści są przyjazne dla silnika wyszukiwarki, witrynie nie powinien grozić jednak spadek widoczności po aktualizacji.
-
a
- Audyt UX – co to jest, definicja
- Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
- Atrybut dofollow – co to jest, definicja
- Atrybut alt – co to jest, definicja
- Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
- Architektura informacji – co to jest, definicja
- Anchor Text – Kotwica linku
- Algorytm Google – co to jest, definicja
- Aktualizacja algorytmu – co to jest, definicja
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny – co to jest, definicja
- Adwords – co to jest, definicja
- Adres IP – co to jest, definicja
- Ad Network – Sieć reklamowa – co to jest, definicja
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- z