Regularne zmiany w algorytmie, wprowadzane przez Google praktycznie codziennie – nawet do kilkuset razy w ciągu roku. Jest to rutynowa procedura, która umożliwia poprawę trafności wyników wyszukiwań.
Aktualizacja algorytmów jest niezbędna, aby wyszukiwarka Google mogła odpowiadać na potrzeby użytkowników. Najczęściej wprowadzenia tego typu zmian odbywają się bez zapowiedzi.
Niektóre, większe aktualizacje wprowadzane są corocznie w tych samych terminach – na przykład tuż przed końcem roku.
Przykładowe aktualizacje algorytmu zaznaczone na wykresie:
Jak aktualizacja algorytmu wpływa na widoczność stron w wynikach wyszukiwań?
Nie każda aktualizacja algorytmu jest istotna z perspektywy reklamodawców i właścicieli stron internetowych.
Niektóre jednak są na tyle znaczące, że mogą spowodować obniżenie pozycji witryny w wyszukiwarce Google lub nawet niemal całkowitą utratę widoczności z perspektywy użytkownika.
W takich przypadkach konieczna jest gruntowna optymalizacja strony. Jeśli jej architektura, link building, oraz treści są przyjazne dla silnika wyszukiwarki, witrynie nie powinien grozić jednak spadek widoczności po aktualizacji.
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)