fbpx

Słownik pojęć marketingowych

Adwords – co to jest, definicja

Adwords – definicja. Co to jest, jak reklamować na Adwords

adwords, słownik

Nieaktualna nazwa serwisu reklamowego Google (obecnie GoogleAds).

Umożliwia wyświetlanie linków sponsorowanych na pierwszej stronie wyszukiwania, a także na witrynach korzystających z Google Adsense.

Za pośrednictwem Adwords, reklamodawcy mogą promować swoją firmę również w Mapach. Linki sponsorowane wyświetlają się po wyszukaniu przez użytkownika przyporządkowanych do kampanii fraz.

Reklama może być globalna lub lokalna. To reklamodawca decyduje, gdzie będą wyświetlane jego reklamy, oraz jaki budżet przeznaczy na jej poczet.

Jak korzystać z Google Adwords?

Adwords (Ads) to platforma dostępna dla każdego. Koszty prowadzenia kampanii w serwisie reklamowym Google obliczane są na bazie wyników.

Reklamodawcy płacą więc tylko za określone działania podjęte przez klienta – kliknięcia czy odwiedziny strony internetowej.

Przed uruchomieniem kampanii możliwe jest ustalenie określonego budżetu, który można w dowolnej chwili zmienić.