Serwis reklamowy Google. Umożliwia wyświetlanie na stronach internetowych reklam różnego rodzaju – tekstowych, displayowych oraz multimedialnych.
Treści reklamowe dopasowywane są kontekstowo. Oznacza to, że idą w parze z treściami prezentowanymi na danej witrynie, a także z zainteresowaniami i preferencjami jej odbiorców. Korzystanie z Google Adsense umożliwia łatwą monetyzację stron internetowych.
Reklamy automatycznie dopasowywane są do układu strony – wystarczy wprowadzić do niej odpowiedni fragment kodu. Dopasowują się również do rodzaju urządzenia, z którego poziomu odwiedzana jest strona.
Jak zarządzać reklamami w Adsense?
Właściciel witryny zarabiający na Adsense może selekcjonować reklamy, wybierając te, które najlepiej pasują do jego treści. Ma również możliwość wybrania konkretnego miejsca ich wyświetlania. Dzięki Adsense właściciele blogów i stron nie muszą poszukiwać reklamodawców na własną rękę. To narzędzie, z którego może skorzystać każdy, niezależnie od ilości wejść i innych wskaźników.
Panel Adsense
Poniżej wygląd panelu Adsense od środka:
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)