Unikalny numer przyporządkowywany każdemu urządzeniu w sieci komputerowej.
Nie jest on jednak stale przypisany do fizycznego komputera czy smartfona – kilka urządzeń może dzielić jedno IP, a przy każdym korzystaniu z sieci może przybierać inną postać. IP odpowiada nie im, a serwerowi.
Składa się z czterech zapisanych w systemie dziesiętnym wartości liczbowych (oktetów) oddzielonych od siebie kropkami. Adres IP stosuje się w sieciach lokalnych (LAN), łączących urządzenia na określonym obszarze, oraz w Internecie.
Sprawdzenie adresu IP
Najszybszy sposób to po prostu wpisanie w wyszukiwarce zapytania „what is my ip”. W odpowiedzi, na szczycie wyników Google pokaże IP naszego komputera:
Adres IP a pozycjonowanie
Warto wiedzieć, że adres IP może wpływać na pozycjonowanie. Im więcej witryn internetowych hostowanych jest na jednym serwerze, tym trudniej utrzymywać wysoką pozycję strony w wyszukiwarce. Dlatego najlepszym rozwiązaniem jest wybór osobnego adresu IP dla twojej strony.
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)