słownik
Ad Network – Sieć reklamowa – co to jest, definicja
Co to jest sieć reklamowa? Jak można wykorzystać sieć reklamową do zwiększenia sprzedaży?

Ad Network – Sieć reklamowa – definicja
Witryny internetowe, których właściciele udostępniają powierzchnię reklamową do umieszczania linków i banerów nazywamy siecią reklamową.
Jedną z najbardziej znanych tzw. Ad Network jest ta, tworzona przez Google.
Stanowi ona narzędzie, które pozwala na bardzo precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów w internecie.
Strony www, które są jej częścią, dzieli się na różne kategorie, w zależności od grup wiekowych odbiorców, zainteresować, zachowań czy języka lub kraju pochodzenia.
Umożliwia to bardzo precyzyjne targetowanie treści marketingowych.
Nowoczesna sieć reklamowa pozwala na kierowanie przekazu z użyciem różnych metod dopasowania:
- słów kluczowych, które są związane z produktem lub usługą oferowaną przez naszą firmę,
- tematyki witryn, co pozwala skierować reklamę na specjalistyczne portale branżowe albo fora dyskusyjne,
- konkretnych URL-i, czyli wybranych przez nas adresów stron www, jakie należą do Ad Network,
- remarketingu, polegającego na emisji treści marketingowych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis, lecz nie sfinalizowali zakupu,
- precyzyjnego targetowania do określonych grup.
Działania w sieci reklamowej kojarzone są zazwyczaj z kampaniami, których celem jest zakup konkretnego produktu lub usługi.
Często jednak mamy do czynienia z wykorzystaniem tego kanału do pozyskiwania nowych odbiorców na blogu czy budowy bazy mailingowej i zapisu do newslettera.
Kanał jest również wykorzystywany przez organizacje pozarządowe do prowadzenia akcji o charakterze społecznym.
-
a
- Audyt UX – co to jest, definicja
- Audyt strony www – optymalizacja SEO – co to jest, definicja
- Atrybut dofollow – co to jest, definicja
- Atrybut alt – co to jest, definicja
- Artykuł sponsorowany – co to jest, definicja
- Architektura informacji – co to jest, definicja
- Anchor Text – Kotwica linku
- Algorytm Google – co to jest, definicja
- Aktualizacja algorytmu – co to jest, definicja
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny – co to jest, definicja
- Adwords – co to jest, definicja
- Adres IP – co to jest, definicja
- Ad Network – Sieć reklamowa – co to jest, definicja
-
b
- Buzz Marketing – co to jest, definicja
- Buyer persona – co to jest, definicja
- Brief – co to jest, definicja
- Breadcrumbs – co to jest, definicja
- Branding – co to jest, definicja
- Bounce Rate – co to jest, definicja
- Bot – co to jest, definicja
- Blog – co to jest, jak założyć
- Błąd 500 – co to jest, definicja
- Błąd 404 – co to jest, definicja
- Błąd 403 – co to jest, definicja
- Black Hat SEO – co to jest, definicja
- Bing – co to jest, definicja
- Baner reklamowy – co to jest, definicja
- Ban od Google – co to jest, definicja
-
c
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności) – co to jest, definicja
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania) – co to jest, definicja
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów) – co to jest, definicja
- Crawler – co to jest, definicja
- CR (ang. Conversion Rate) – co to jest, definicja
- Copywriting – co to jest, definicja
- Content marketing (marketing treści) – co to jest, definicja
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią) – co to jest, definicja
- Cloaking – co to jest, definicja
- CDN – co to jest, definicja
- CcTLD – co to jest, definicja
- Canonical – co to jest, definicja
- Cache wyszukiwarki – co to jest, definicja
-
d
- Działania ręczne Google – co to jest, definicja
- Dynamic content (dynamiczna treść) – co to jest, definicja
- Duplicate Content, zduplikowana treść – co to jest, definicja
- DSA (ang. Dynamic Search Ads) – co to jest, definicja
- Dopasowanie przybliżone – co to jest, definicja
- Doorway page – co to jest, definicja
- Domain authority – co to jest, definicja
- Domain age – co to jest, definicja
- Disavow – co to jest, definicja
- Depozycjonowanie – co to jest, definicja
- Data Center – co to jest, definicja
- Dane strukturalne – co to jest, definicja
- Long tail (długi ogon) – co to jest, definicja
- z