Ad Network – Sieć reklamowa – definicja
Witryny internetowe, których właściciele udostępniają powierzchnię reklamową do umieszczania linków i banerów nazywamy siecią reklamową.
Jedną z najbardziej znanych tzw. Ad Network jest ta, tworzona przez Google.
Stanowi ona narzędzie, które pozwala na bardzo precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów w internecie.
Strony www, które są jej częścią, dzieli się na różne kategorie, w zależności od grup wiekowych odbiorców, zainteresować, zachowań czy języka lub kraju pochodzenia.
Umożliwia to bardzo precyzyjne targetowanie treści marketingowych.
Nowoczesna sieć reklamowa pozwala na kierowanie przekazu z użyciem różnych metod dopasowania:
- słów kluczowych, które są związane z produktem lub usługą oferowaną przez naszą firmę,
- tematyki witryn, co pozwala skierować reklamę na specjalistyczne portale branżowe albo fora dyskusyjne,
- konkretnych URL-i, czyli wybranych przez nas adresów stron www, jakie należą do Ad Network,
- remarketingu, polegającego na emisji treści marketingowych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis, lecz nie sfinalizowali zakupu,
- precyzyjnego targetowania do określonych grup.
Działania w sieci reklamowej kojarzone są zazwyczaj z kampaniami, których celem jest zakup konkretnego produktu lub usługi.
Często jednak mamy do czynienia z wykorzystaniem tego kanału do pozyskiwania nowych odbiorców na blogu czy budowy bazy mailingowej i zapisu do newslettera.
Kanał jest również wykorzystywany przez organizacje pozarządowe do prowadzenia akcji o charakterze społecznym.
- Strony, blogi Web 2.0
- SAAS
- Semrush
- Seznam
- Snippet
- Subdomena
- System Wymiany Linków SWL
- SEA - Search Engine Advertising
- Search Engine Reputation
- Search Quality Team
- Site-Wide link
- Spam
- Speed Update
- Supplemental Index
- Ad Network – Sieć reklamowa
- Adres IP
- Adsense
- Adwords
- Afiliacja, Marketing Afiliacyjny
- Aktualizacja algorytmu
- Algorytm Google
- Anchor Text – Kotwica linku
- Architektura informacji
- Artykuł sponsorowany
- Atrybut alt
- Atrybut dofollow
- Audyt strony www - optymalizacja SEO
- Audyt UX
- Ban od Google
- Baner reklamowy
- Bing
- Black Hat SEO
- Błąd 403
- Błąd 404
- Błąd 500
- Blog - co to jest, jak założyć
- Bot
- Bounce Rate
- Branding
- Breadcrumbs
- Brief
- Buyer persona
- Buzz Marketing
- Cache wyszukiwarki
- Canonical
- CcTLD
- CDN
- Cloaking
- CMS (ang. Content Management System – System zarządzania treścią)
- Content marketing (marketing treści)
- Copywriting
- CR (ang. Conversion Rate)
- Crawler
- CSS (ang. Cascading Style Sheets – Kaskadowe Arkusze Stylów)
- CTA (ang. Call to Action – Wezwanie do działania)
- CTR (ang. Click-through-rate – Współczynnik klikalności)