Ad Network – Sieć reklamowa – definicja

Witryny internetowe, których właściciele udostępniają powierzchnię reklamową do umieszczania linków i banerów nazywamy siecią reklamową.

Jedną z najbardziej znanych tzw. Ad Network jest ta, tworzona przez Google.

Stanowi ona narzędzie, które pozwala na bardzo precyzyjne dotarcie do potencjalnych klientów w internecie.

Strony www, które są jej częścią, dzieli się na różne kategorie, w zależności od grup wiekowych odbiorców, zainteresować, zachowań czy języka lub kraju pochodzenia.

Umożliwia to bardzo precyzyjne targetowanie treści marketingowych.

Nowoczesna sieć reklamowa pozwala na kierowanie przekazu z użyciem różnych metod dopasowania:

  • słów kluczowych, które są związane z produktem lub usługą oferowaną przez naszą firmę,
  • tematyki witryn, co pozwala skierować reklamę na specjalistyczne portale branżowe albo fora dyskusyjne,
  • konkretnych URL-i, czyli wybranych przez nas adresów stron www, jakie należą do Ad Network,
  • remarketingu, polegającego na emisji treści marketingowych do internautów, którzy wcześniej odwiedzili nasz serwis, lecz nie sfinalizowali zakupu,
  • precyzyjnego targetowania do określonych grup.

Działania w sieci reklamowej kojarzone są zazwyczaj z kampaniami, których celem jest zakup konkretnego produktu lub usługi.

Często jednak mamy do czynienia z wykorzystaniem tego kanału do pozyskiwania nowych odbiorców na blogu czy budowy bazy mailingowej i zapisu do newslettera.

Kanał jest również wykorzystywany przez organizacje pozarządowe do prowadzenia akcji o charakterze społecznym.