class="service-template-default single single-service postid-3451 mega-menu-primary-menu default default-layout theme-accent wpb-js-composer js-comp-ver-5.1 vc_responsive" data-spy="scroll" data-target="#poradnik_menu" data-offset="15">
LOADING
Pozycjonowanie Pozycjonowanie lokalne Prowadzenie kampanii Adwords

Prywatna klinika ortopedyczna – case study

Klient

Prywatna klinika ortopedyczna.

Działania

Pozycjonowanie lokalne, ogólnopolskie, prowadzenie kampanii Adwords, analityka internetowa.

Zostaliśmy zaangażowani do projektu, gdyż przez dłuższy czas panowała tu stagnacja. Audyt wykazał prawdopodobną karę algorytmiczną. Celem była poprawa statystyk odwiedzin, zdjęcie kary oraz lepsze wykorzystanie ruchu płatnego (Adwords).

Postawiliśmy na:

  • Szeroką kampanię Adword – przynajmniej do czasu zwiększenia ruchu organicznego. Nie wiedzieliśmy ile czasu zajmie ściągniecie kary algorytmicznej, dlatego postawiliśmy na większą kampanię Adwords.
  • Optymalizację serwisu – serwis miał dużo treści ułożonych w zła strukturę, niewykorzystany był potencjał linkowania wewnętrznego. Naprawiliśmy te i inne rzeczy.
  • Audyt linkowania domeny, zgłoszenie złych linków – główny cel dla którego zostaliśmy zatrudnieni to właśnie doprowadzenie do porządku linków oraz usunięcie kary.
  • Linkowanie – po czasie powolne linkowanie domeny i jej wzmacnianie. Typowe linkowanie na brand i neutralne.
  • Pozycjonowanie lokalne – mapy i wyniki organiczne, Klient chciał być widoczny lokalnie.
  • Pozycjonowanie krajowe– poza lokalnymi wynikami dla grupy fraz podjęliśmy działania pozycjonowania na cały kraj.
  • Wdrożenie Tag Managera – śledzenie zdarzeń i celi pozwoliło nam lepiej ocenić jakość sprowadzonego ruchu, wprowadzić poprawy na stronie.
  • Poprawę konwersji zapytań pacjentów – poprzez zmiany na stronie, uproszczenie formularza, zwiększenie widoczności numeru telefonu (do rejestracji), dodanie opinii pacjentów i inne.

ortopeda-organik

 

Powyżej wykres ruchu organicznego. Jak widać, przez długi czas nie było zmian w ruchu ze względu na karę algorytmiczną. W końcu, za sprawą szeregu działań, udało się zdjąć karę. Przełożyło się to na znaczne wzrosty w ruchu. Poprawiły się zarówno pozycje głównych fraz jak i liczba fraz w długiego ogona. Przypadek tego serwisu był na tyle ciekawy, że pisaliśmy o nim na blogu Majestic tutaj.

Wzrost ruchu o 279%

Miesięczny ruch bezpłatny wzrósł 3-krotnie, obecnie wynosi ponad 50000 wejść miesięcznie.

341% więcej wysłanych formularzy

Duży wzrost ruchu oraz poprawa formularza zwiększyły liczbę zapytań ponad 3-krotnie.

Zdjęcie kary algorytmicznej

Przez długi czas dalszy rozwój utrudniała kara algorytmiczna, którą udało się zdjąć.

Co ważne, większy ruch był tematyczny i dobrze konwertował. Mogliśmy to stwierdzić, dzięki założonym zdarzeniom i celom w Google Analytics. Zbiorczo wzrost został pokazany na wykresie wyżej.

Obecnie sytuacja w serwisie jest bardzo dobra. Pracujemy z Klientem nad dalszym poszerzaniem długiego ogona oraz nad najważniejszymi frazami.

Cały czas prowadzona jest też kampania Adwords, która pomaga nam sprowadzić ruch na zapytania, na które nie jesteśmy jeszcze w top 5.

 

 

Potrzebujesz pomocy?

Zapytaj o ofertę