class="service-template-default single single-service postid-3469 mega-menu-primary-menu default default-layout theme-accent wpb-js-composer js-comp-ver-5.1 vc_responsive" data-spy="scroll" data-target="#poradnik_menu" data-offset="15">
LOADING
Pozycjonowanie Prowadzenie kampanii Adwords

Flowersatelier – case study

Klient

Flowersatelier.com

Działania

Główne działania skupiają się na ściąganiu ruchu bezpłatnego poprzez pozycjonowanie sklepu oraz ruchu płatnego poprzez prowadzenie kampanii Adwords.

Flowersatelier.com to nasz wewnętrzny projekt w Carted rozwijany od podstaw. Sklep rozwijamy od kwietnia 2017 roku, już z pierwszymi efektami.

Postawiliśmy na:

  • Wzmocnienie domeny, linkowanie – nie ma tu nastawienia na konkretne słowa kluczowe, wzmacniamy stronę główną oraz kategorie
  • Prowadzenie kampanii Adwords – pierwsze miesiące to testy, które kampanie (Merchant, tekstowa) sprawdzają się najlepiej
  • Opisy i content – najwięcej ruchu chcemy ściągać z długiego ogona, stąd inwestycja w obszerne opisy w sklepie
  • Wiele innych, które już jednak bardziej są związane z rozwojem sklepu (poszerzanie oferty, poprawianie opisów) niż samym marketingiem

W skrócie, celem jest jak największy ruch organiczny, a do tego czasu uzupełniamy ruch z Adwords.

 

Ruch rośnie, na wykresie wyżej ruch tygodniowy organiczny. Sam trend rosnący wygląda obiecująco. Tematyka jest ciekawa, bo jest tu wiele różnych fraz długoogonowych, stąd inwestycja w treści jak główny pomysł na jego ściągniecie.

To też dobry przykład na to, że ruchu organicznego w sklepie (czy każdym innym serwisie) nie zbuduje się w krótkim czasie. Trzeba tu cierpliwości i sukcesywnych działań.

Wzrost ruchu o 306%

Ruch bezpłatny z czwartego miesiąca vs. miesiąc pierwszy. Oczywiście tu jeszcze pole jest otwarte do dalszych wzrostów.

Sprzedaż od samego początku

Połączenie SEO i PPC zaowocowało sprzedażą już od samego początku działania.

Cel: długi ogon

Od samego początku nastawiamy się na poszerzanie treści, wzmacnianie domeny, aby jak największy ruch pochodził z długiego ogona.

Wyżej ruch płatny, ściągany za pomocą Adwords. Jako że sklep jest całkiem nowy, już od samego początku mogliśmy pracować nad ściągnięciem tematycznego ruchu, który generuje sprzedaż. W wybranej niszy ceny za kliknięcie są niskie (30-50gr), dzięki czemu nawet przy mniejszym budżecie około 400-500zł na miesiąc można ściągać dużo tematycznego ruchu.

Dzięki temu spokojnie możemy pracować nad ruchem organicznym, nie martwiąc się kiedy będą efekty. To bardzo często zalecane działania także naszym klientom. Nie dość, że Adwords ściąga ruch to pozwala też sprawdzić jakie frazy są najskuteczniejsze co pozwala też zrobić odpowiednie poprawki w pozycjonowaniu (zmiany w optymalizacji, inwestycje w określone treści).

Potrzebujesz pomocy?

Zapytaj o ofertę