Pozycjonowanie WIX – komu dedykujemy naszą usługę SEO?

Pozycjonowanie WIX dedykujemy przedsiębiorcom, którzy chcą zwiększyć współczynnik konwersji, zminimalizować wskaźnik odrzuceń (tzw. bounce rate) oraz sprawić, że ich sklep internetowy zauważą osoby rzeczywiście zainteresowane proponowaną ofertą.

Optymalizacja sklepów internetowych na WIX pod kątem SEO to również doskonała szansa mniejszym działalnościom gospodarczym bez znaczącego budżetu reklamowego. Otóż jeżeli dysponujesz sklepem internetowym z kilkudziesięcioma produktami w niszowej branży pozycjonowanie może kosztować ok. 1 000 zł netto miesięcznie. To bardzo niewielka kwota, biorąc pod uwagę opłacalność SEO – inwestycja w optymalizację sklepu WIX pod kątem wyszukiwarek zwraca się po mniej więcej 12-16 miesiącach.

Pozycjonowanie WIX – jakie są alternatywy optymalizacji sklepów internetowych pod kątem SEO?

Biorąc pod uwagę obecne standardy marketingowe oraz wysoki poziom opłacalności pozycjonowania, możemy raczej mówić o dobrych dodatkach do SEO, a nie o alternatywach optymalizacji sklepów internetowych WIX pod kątem wyszukiwarek.
Osobiście polecamy przeznaczyć ok. 30-35% miesięcznego budżetu reklamowego na m.in.:

  • kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords),
  • marketing w mediach społecznościowych (szczególnie Meta Ads),
  • kampanie mailingowe (inaczej e-mail marketing),
  • influencer marketing (szczególnie w branżach beauty),
  • pozycjonowanie wizytówki Google Moja Firma (z ang. Google My Business).


Zapamiętaj!

Pozycjonowanie WIX powinno stanowić ok. 65-70% budżetu reklamowego. Resztę pieniędzy warto zainwestować w inne, wyżej wymienione formy promocji online. Odwrotne proporcje po prostu się nie opłacają, ponieważ w ujęciu długofalowym najbardziej widoczne i satysfakcjonujące rezultaty przyniesie nam pozycjonowanie, inaczej SEO.

Pozycjonowanie WIX – jak długo należy współpracować z agencją SEO?

Pozycjonowanie sklepów internetowych WIX jest długofalowym procesem składającym się z wielu wymagających działań, m.in.:

  • praca nad technicznym SEO,
  • optymalizacja treści,
  • link-building,
  • regularne audyty SEO,
  • wprowadzanie zmian w strategii pozycjonerskiej.

W konsekwencji osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (tzw. SERP-ach – Search Engine Results Page) zajmuje sporo czasu – szczególnie jeżeli dysponujesz sklepem internetowym z rozbudowaną ofertą (w granicach kilkuset produktów).
Naszym zdaniem współpraca z agencją SEO powinna trwać minimum 12-16 miesięcy. W tym czasie będziesz w stanie ocenić, czy pozycjonowanie sklepu WIX jest opłacalne w kontekście Twojego przedsiębiorstwa. Rezygnując z SEO wcześniej, istnieje prawdopodobieństwo, że zmarnujesz cały budżet, ponieważ pierwsze efekty mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach.

Pozycjonowanie WIX – jak długo trzeba czekać na efekty?

Pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na platformie WIX pozwoli odnotować pierwsze rezultaty po mniej więcej 2-3 miesiącach od wdrożenia właściwej strategii pozycjonerskiej. Jeżeli działania optymalizacyjne SEO zostaną wykonane przez ekspertów, zauważysz wówczas większy ruch na stronie (np. za pomocą narzędzia Google Analytics).

Pozycjonowanie WIX a poprawa współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji w Twoim sklepie internetowym ulegnie poprawie prawdopodobnie po 6-12 miesiącach od rozpoczęcia współpracy z naszą agencją marketingową. W zależności od własnych założeń i preferencji możesz liczyć na m.in.:

  • dodatkowe zakupy witrynie,
  • zapisy do newslettera,
  • dodanie produktów do koszyka,
  • wyświetlenie stron produktowych,
  • pobranie e-booków,
  • wysłanie formularzy kontaktowych,
  • dodanie referencji produktowych,
  • zarejestrowanie się użytkowników w witrynie,
  • itd.

Zapamiętaj!

Jeżeli nie widzisz efektów z SEO nie rezygnuj ze współpracy. Być może pozycjonowanie w Twojej branży jest bardzo czasochłonnym procesem ze względu na konkurencję z silnym zapleczem SEO, która działa na rynku już od kilkunastu lat. Wówczas potrzebujemy minimum roku, żeby rezultaty były zauważalne – np. w postaci dodatkowej liczby konwersji lub wyższych pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania.

Ile kosztuje pozycjonowanie WIX?

Pozycjonowanie sklepów internetowych WIX kosztuje mniej więcej 1 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Finalna kwota zależy od wielu istotnych czynników. Są to m.in.:

  • liczba produktów w Twoim sklepie internetowym,
  • branżowa konkurencja,
  • konkurencyjność pozycjonowanych fraz kluczowych,
  • czas trwania umowy SEO,
  • zakres pozycjonowania (lokalne pozycjonowanie jest tańsze).

Ważny jest także rodzaj pozycjonowanych fraz kluczowych – możemy zdecydować się na frazy ogólne (jedno- lub dwuwyrazowe) lub long tail SEO składające się z minimum 3-4 wyrazów.

Optymalizacja SEO ukierunkowana na frazy ogólne (np. „koszulki damskie”) będzie droższa niż pozycjonowanie obejmujące long tail SEO (np. „buty męskie do biegania”). Wynika to z prostego powodu – frazy z długiego ogona słów kluczowych są po prostu mniej konkurencyjne, a w konsekwencji tańsze.

Zapamiętaj!

Mniejsza konkurencyjność fraz kluczowych long tail SEO nie oznacza, że pozycjonowanie na tego typu wyrażenia jest mniej opłacalne. W niektórych przypadkach może się to okazać absolutnym „strzałem w dziesiątkę”, ponieważ wyrażenia złożone tj. „książki przygodowe dla dzieci” lub „buty męskie sportowe Nike rozmiar 46” wpisują klienci zdecydowani na zakup.

Pozycjonowanie WIX a wizytówka Google Moja Firma – czy w Carted optymalizujemy profil Google My Business?

Decydując się na pozycjonowanie sklepu internetowego WIX, zoptymalizujemy również Twoją wizytówkę (usługa jest wliczona w cenę). Dzięki temu klienci będą mogli wystawiać opinie o przedsiębiorstwie, którym zarządzasz. Zwiększy to wiarygodność Twojego sklepu internetowego oraz popularność siedziby stacjonarnej (jeżeli taką posiadasz).
Z wizytówki Google Maps można odczytać wiele istotnych kwestii, m.in.:

  • nazwę firmy,
  • jej adres,
  • opis firmy,
  • listę wiodących produktów,
  • zdjęcia siedziby oraz okolicy,
  • odpowiedzi na najczęstsze pytania klientów,
  • link do strony WWW.

Warto również wspomnieć, iż wizytówkę Google My Business można założyć dla każdej siedziby stacjonarnej Twojego sklepu. Jeżeli sprzedajesz w obrębie 4 miast – możesz mieć 4 profile Google Moja Firma.

Chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym? Zależy Ci na maksymalizacji liczby konwersji oraz zmniejszeniu wskaźnika porzuconych koszyków? Napisz do nas maila lub zadzwoń – pozostajemy dyspozycyjni od poniedziałku do piątku.


FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [pozycjonowanie WIX]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania WIX?

Na czym polega pozycjonowanie WIX?

Pozycjonowanie WIX to bardzo złożony proces, na który składają się elementy tj. audyt SEO, optymalizacja treści, optymalizacja techniczna oraz link-building. Na początku należy również stworzyć strategię SEO, która pomoże nam osiągnąć wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów internetowych WIX?

Pozycjonowanie sklepów internetowych WIX wiąże się z kosztami rzędu 1 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Zazwyczaj sklepom internetowym, które dysponują kilkudziesięcioma produktami zalecamy inwestycję w granicach 1 500 zł. Jeżeli natomiast Twój sklep internetowy wyróżnia się relatywnie rozbudowaną ofertą (w granicach kilkuset produktów), rekomendujemy wybrać wyższe widełki cenowe.

Czy pozycjonowanie sklepu WIX jest opłacalne?

Pozycjonowanie sklepu WIX to bardzo opłacalne rozwiązanie. Dzięki właściwym działaniom SEO osiągniemy wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, co przełoży się na większy ruch w witrynie, a w konsekwencji dodatkowe zakupy w Twoim serwisie internetowym.

Jakie zalety niesie za sobą pozycjonowanie WIX?

Pozycjonowanie pozwala uzyskać wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na poszczególne słowa kluczowe. Oprócz tego umożliwia zwiększenie konwersji w witrynie oraz zbudowanie świadomości na temat własnej marki, a także wykreowanie więzi pomiędzy firmą a potencjalnymi konsumentami.

Czy pozycjonowanie WIX na własną rękę jest możliwe?

Pozycjonowanie sklepów internetowych WIX na własną rękę jest jak najbardziej możliwe. Należy jednak pamiętać o tym, że w większości przypadków takie rozwiązania nie są w ogóle opłacalne. Dlaczego? Ponieważ osiągnięcie wysokich pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania wiąże się z koniecznością poświęcenia minimum 30-40 godzin miesięcznie. Dodatkowo należy wykupić narzędzia SEO, których ceny wahają się w granicach kilkuset złotych na miesiąc oraz dysponować sporym doświadczeniem – nie tylko z zakresu pozycjonowania, ale również tworzenia stron www oraz ich optymalizacji pod kątem wydajności.

Pozycjonowanie WIX czy Google Ads?

Pozycjonowanie sklepów internetowych na WIX powinno stanowić główną inwestycję, ponieważ w przyszłości będziemy bazować wyłącznie na SEO – to po prostu tańsze rozwiązanie w ujęciu długofalowym. Google Ads warto potraktować wyłącznie jako dodatkową formę promocji i przeznaczyć na nią ok. 30-35% budżetu reklamowego.

Jak wybrać firmę do pozycjonowania sklepu internetowego na WIX?

Decydując się na wybór agencji marketingowej, zwróćmy uwagę na opinie w Google o danym podmiocie oraz referencje internautów na tematycznych grupach Facebookowych (np. SEO/SEM Polska).


Pozycjonujemy też sklepy internetowe oparte na technologiach jak: