fbpx

Pozycjonowanie sklepu Gdynia

Kompleksowy marketing internetowy dla Twojego
sklepu e-commerce. W jednym miejscu.

Poznaj nas bliżej

Porozmawiajmy.
Wypełnij formularz kontaktowy, a my do Ciebie oddzwonimy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to zaawansowany proces na który składają się działania związane z technicznym SEO, optymalizacją treści oraz link-buildingiem. Dzięki wdrożeniu odpowiedniej strategii pozycjonerskiej możesz w łatwy sposób uzyskać przewagę nad konkurencją – kreując wizerunek marki, budując więź z potencjalnymi klientami oraz maksymalizując współczynnik konwersji (np. w postaci dodatkowych wejść zwieńczonych zakupem). Jeżeli zależy Ci na rzeczywistych zyskach w perspektywie 3-12 miesięcy, koniecznie zainwestuj w pozycjonowanie sklepów e-commerce.

sklep-internetowy-sprzedaz

Pozycjonowanie sklepów Gdynia – na czym to polega?

Pozycjonowanie sklepów w Gdyni bazuje na 5 głównych aspektach. Specjaliści w celu zoptymalizowania Twojego serwisu e-commerce wykonują najpierw audyt SEO, aby sprawdzić wady i zalety danej witryny. Następnie opracowują strategię pozycjonerską i przechodzą do działań on-site (wewnątrz witryny). Te z kolei obejmują techniczne SEO oraz optymalizację treści. Ostatnim elementem, o jaki regularnie dbają specjaliści jest link-building należący do działań off-site (poza serwisem), mający na celu pozyskiwanie linków zewnętrznych, aby zwiększyć autorytet danej witryny z punktu widzenia robotów Google.

audyt-seo,

1. Audyt SEO

Audyt SEO dzielimy na dwie części – techniczną oraz część dotyczącą treści. W przypadku contentu nie tylko wskazujemy błędy i rekomendacje do poprawy, ale wspólnie z klientem staramy się ułożyć długoterminową strategię wdrażania konkretnych zmian i opracowywania zupełnie nowych treści.

Jeżeli chodzi o audyt techniczny – znajdujemy w tym przypadku wszelkie błędy w strukturze Twojego sklepu e-commerce, poprawiamy linkowanie wewnętrzne, indeksację oraz wiele innych elementów tj.:

  • jakość kodu HTML i CSS sklepu;
  • meta tagi (zarówno title, jak i description);
  • plik robots.txt;
  • szyfrowanie SSL;
  • tagi ALT grafik.

Przeprowadzając audyt SEO zwracamy także uwagę na wydajność Twojego serwisu oraz responsywność (czyli dostosowanie do urządzeń mobilnych zgodnie z zasadą mobile-first). Biorąc pod uwagę obecne standardy e-commerce ważna jest również interaktywność, czyli kluczowe miary Core Web Vitals (LCP – Largest Contentful Paint, FID – First Input Delay oraz CLS – Cumulative Layout Shift).

2. Strategia pozycjonerska

strategia

Po wskazaniu wad i zalet Twojej witryny wiemy dokładnie, nad czym należy pracować i jakie elementy wdrożyć, żeby dany sklep internetowy jak najszybciej znalazł się na wysokich pozycjach w Google. Strategia SEO uwzględnia działania optymalizacyjne w ujęciu długofalowym, które skupiamy na indywidualnych założeniach oraz potrzebach danego serwisu – tak, żeby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty. Podstawą skutecznej koncepcji pozycjonerskiej są m.in.:

  • rozmowa z klientem,
  • skrupulatna analiza konkurencji,
  • ustalenie priorytetów kampanii oraz jej założeń i czasu trwania,
  • analiza nośników reklamowych,
  • keyword research (uwzględniający zarówno ogólne słowa kluczowe, jak i long tail SEO, czyli te z długiego ogona składające się z więcej niż 3-4 wyrazów).

Po zatwierdzeniu strategii SEO przez naszych ekspertów skupiamy się na dwóch kwestiach: realizacja założonych celów w wyznaczonych terminach oraz na nieustannym monitorowaniu rezultatów, oraz działań konkurencji.

3. Techniczne SEO

przekierowania ścieżka

Za optymalizację techniczną naszych klientów odpowiadają specjaliści ds. SEO oraz web developerzy. Zajmują się oni głównie dostosowaniem kodu strony do aktualnych standardów algorytmu. Elementy wchodzące w skład technicznego SEO:

  • wdrożenie lub weryfikacja przekierowań (żeby ujednolicić wersję strony oraz jej protokół);
  • zabezpieczenie witryny przed powstawaniem duplikatów (czyli tzw. duplicate content);
  • utworzenie i edycja pliku robots.txt (mechanizm ten wdrażamy, żeby informować roboty Google, nazywane również crawlerami lub spiderami o tym, czego nie powinny robić w Twoim sklepie internetowym);
  • normalizacja adresów URL (zgodnie z zasadami user-friendly URL);
  • utworzenie i edycja mapy strony w formacie XML (sitemap.xml tworzymy i edytujemy, aby serwis, którego jesteś właścicielem był poprawnie indeksowany);
  • wdrożenie priorytetowych atrybutów ALT (wspierają one nie tylko proces SEO, ale również pomagają osobom niedowidzącym lub całkowicie niewidomym zweryfikować treść obrazka za pomocą dedykowanych narzędzi);
  • optymalizacja kodu HTML i CSS (żeby strona działała szybciej i była dostosowana do aktualnych standardów SXO, czyli nowoczesnego pozycjonowania uwzględniającego nie tylko SEO, ale także aspekt UX odpowiadający za wrażenia internautów);
  • weryfikacja serwisu pod kątem niepożądanego oprogramowania (dzięki temu umożliwiamy bezpieczne dokonywanie zakupów – po sprawdzeniu witryny internauci nie ryzykują utratą wrażliwych danych);
  • analiza i wdrożenie mapy Google (aby Twój sklep był widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania w Gdyni).

Warto również wspomnieć, iż praca nad technicznym SEO polega również na analizie i optymalizacji nawigacji wewnętrznej. Tego typu działania powodują, że internauci mogą sprawniej poruszać się po stronie, znajdując wszystko, czego szukają zdecydowanie szybciej, niż dotychczas.

4. Optymalizacja treści

jak przygotowywane są w praktyce

Według wskazówek dla webmasterów Google witryny powinny zawierać przede wszystkim merytoryczne, przejrzyste i dokładnie napisane treści, które będą przydatne oraz użyteczne potencjalnym klientom.
Poprawiając treści w Twoim sklepie internetowym zwracamy uwagę na elementy tj.:

  • odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi (ogólnymi – jedno- lub dwuwyrazowymi oraz long tail SEO bazującymi na minimum 3-4 wyrazach, aby zwiększyć prawdopodobieństwo występowania Twojej witryny w wyszukiwarkach);
  • ogólna prezentacja i czytelność contentu – żeby dostosować treści do aktualnych wytycznych algorytmu, wdrażamy niezbędne grafiki, screenshoty, infografiki oraz stockowe fotografie tematyczne umacniające wartość serwisu z punktu widzenia robotów Google);
  • struktura nagłówków Hx – w tym przypadku sprawdzamy, w jaki sposób nasz klient wdrożył tzw. headery H1-H6 (jeżeli poszczególne nagłówki zostały rozmieszczone nieprawidłowo – optymalizujemy wszystko tak, aby użytkownicy mogli łatwo odnaleźć w tekście najważniejsze informacje);
  • unikalność – każdy opis produktu oraz kategorii w Twoim sklepie internetowym powinien być unikalny (jeżeli widzimy powielony content, informujemy Cię o tym i tworzymy treści zgodne z aktualnymi wytycznymi web developerów Google);
  • merytoryka – treści tworzone w sklepach internetowych muszą być opracowane dokładnie i merytorycznie (bez tzw. lania wody).

W treściach naszych klientów bardzo rzadko znajdują się wezwania do działania, czyli CTA (ang. Call to Action). To duży błąd, ponieważ potencjalni konsumenci chętniej dokonują zakupów w serwisie, gdy znajdują się w nim elementy nakłaniające do podjęcia konwersji (np. „Kup Teraz”, „Zapisz się do newslettera”, „Sprawdź tutaj”).

5. Link-building

internet-search-engine

Link-building jest jednym z najważniejszych aspektów, jeżeli chodzi o pozycjonowanie. To proces długofalowy, który ma duży wpływ na poprawę pozycji Twojego sklepu internetowego w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), czyli organicznych wynikach wyszukiwania. Wartościowe linki pozyskujemy z różnych źródeł – zwracając uwagę na to, żeby były naturalne, m.in.:

  • własne zaplecza,
  • ogólnopolskie portale,
  • katalogi,
  • listy firm,
  • strony lokalne,
  • portale ogłoszeniowe,
  • case study.

Często decydujemy się również na tzw. relinkowanie, czyli pozyskiwanie odnośników zewnętrznych dofollow (mających wartość pod kątem SEO) z tych samych źródeł, co konkurencja. Za pomocą narzędzia Majestic SEO (lub innego, w zależności od naszych założeń), sprawdzamy profil linków tzw. branżowych rywali, pozyskując identyczne linki co oni, ale dodatkowo dywersyfikując profil odnośników o te, których nie mają – żeby zwiększyć prawdopodobieństwo na uzyskanie jeszcze wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Gdynia – dlaczego warto?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdyni ma na celu poprawę pozycji Twojego serwisu w wyszukiwarkach. Proces SEO wpływa pozytywnie na zwiększenie ruchu w witrynie oraz pozyskanie nowych klientów, co maksymalizuje budżet przedsiębiorstwa, którym zarządzasz. Dzięki temu poznasz również preferencje swoich klientów i zbudujesz świadomość marki.

Pozycjonowanie sklepu Gdynia – zalety [5 kluczowych korzyści z SEO]

Poniżej przedstawiamy zalety pozycjonowania sklepów internetowych – 5 kluczowych korzyści.

1. Zwiększenie ruchu w witrynie

Zwiększenie ruchu w witrynie następuje w ciągu 2-3 miesięcy od wdrożenia optymalnej strategii pozycjonerskiej. To jedna z najważniejszych korzyści pozycjonowania. Stopniowo wzrastająca liczba wyświetleń Twojego sklepu oznacza, że coraz więcej osób jest zainteresowanych skorzystaniem z wybranej oferty. Dzięki temu pozyskasz nowych klientów.

2. Pozyskanie nowych klientów

Pozyskując klientów zwiększasz szanse na maksymalizację współczynnika konwersji, czyli zakupy w witrynie, zapisanie się do newslettera czy też wypełnienie formularza kontaktowego (np. w celu przedstawienia oferty telefonicznie lub mailowo).

3. Poznanie preferencji odbiorców

SEO umożliwia także zapoznanie się z preferencjami klientów. Dzięki temu możesz dostosować ofertę do aktualnych wymagań konsumentów, a dodatkowo w przyszłości zainwestować w kampanie Google Ads (dawniej AdWords), które stworzysz w oparciu o dane z pozycjonowania.

4. Budowa świadomości marki

Będąc przez cały czas na szczycie wyników wyszukiwań (minimum w TOP 10) potencjalni odbiorcy zaczną widzieć Twój sklep internetowy. Po pewnym czasie zacznie ich interesować wybrana oferta, dzięki czemu wejdą na stronę i prawdopodobnie zakupią konkretny produkt lub wykonają inną czynność (np. zapiszą się do newslettera).

5. Wykreowanie więzi z potencjalnymi konsumentami

Potencjalni klienci, którzy będą chcieli skorzystać z Twojej oferty, prawdopodobnie wejdą również na firmowego Fanpage (np. na Facebooku), co sprawi, że zaczną się integrować z daną firmą, aktywnie uczestnicząc w tematycznych dyskusjach (pod warunkiem że opracowywany content jest interesujący i dostosowany do wymagań internautów).

ecommerce

Pozycjonowanie sklepu Gdynia – komu dedykujemy SEO e-commerce?

SEO w Gdańsku dedykujemy lokalnym przedsiębiorcom, którzy chcą być widoczni w organicznych wynikach wyszukiwania relatywnie niskim kosztem (ze względu na wysoce sprecyzowaną strategię lokalną uwzględniającą Gdańsk i okoliczne miejscowości).

Biorąc pod uwagę obecne standardy w e-commerce pod względem lokalnego SEO, pozycjonowanie ukierunkowane na Gdańsk sprawdzi się branżach tj.:

  • medyczna
  • meblarska,
  • odzieżowa,
  • technologiczna,
  • beauty.

Rozwiązania SEO oferowane przez naszą agencję marketingową Carted cieszą się ponadprzeciętną renomą wśród właścicieli e-commerce dystrybuujących następującymi artykułami:

  • odzież sportowa,
  • produkty farmaceutyczne,
  • kosmetyki,
  • perfumy,
  • telefony,
  • tablety,
  • akcesoria GSM,
  • sprzęt RTV/AGD,
  • i wiele innych.

Każda osoba, której zależy na zwiększeniu konwersji w witrynie, powinna zdecydować się na pozycjonowanie sklepu w Gdyni. Dzięki pracy specjalistów SEO będziesz widoczny nie tylko w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania, ale również w katalogach oraz Mapach Google. Wystarczy, że klient wpisze dowolną frazę w wyszukiwarkę (np. „sklep z kosmetykami Gdynia”). Po mniej więcej 3-6 miesiącach znajdziesz się na samej górze wyników wyszukiwań m.in. w Mapach Google, wynikach tekstowych, a nawet katalogach.

pozycjonowanie-sklepu-gdynia

Pozycjonowanie sklepu Gdynia – ile kosztuje SEO?

Ceny pozycjonowania sklepów internetowych w Gdyni zaczynają się od mniej więcej 2 000 zł netto miesięcznie. W zależności od specyfiki branży, w której działasz oraz liczby produktów w Twoim sklepie internetowym, koszty SEO mogą wzrosnąć nawet do 3 500 zł netto miesięcznie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdyni – po jakim czasie widać rezultaty?

Rezultaty z pozycjonowania sklepów internetowych w Gdyni są widoczne po kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy z rzetelną agencją marketingową. W tym czasie specjaliści przeprowadzą audyt SEO, opracują wartościową strategię pozycjonerską, a także dokonają zmian w zakresie optymalizacji technicznej oraz optymalizacji treści. Następnie zajmą się linkowaniem i tworzeniem artykułów sponsorowanych, żeby pozycja Twojej strony regularnie wzrastała.

Chcesz poznać finalny koszt SEO i szacowany czas oczekiwania na efekty w przypadku Twojego sklepu internetowego? Napisz do nas maila lub zadzwoń. Porozmawiamy o szczegółach współpracy i na podstawie konkretnych wytycznych dokonamy wyceny.

często zadawane pytania

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat pozycjonowania sklepów internetowych w Gdyni?

Pozycjonowanie sklepu Gdynia – czy to się opłaca?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdyni pozwala odnotować satysfakcjonujące rezultaty w postaci zwiększonej konwersji. Odpowiednio wdrożone działania SEO wpłyną również na wykreowanie wizerunku Twojego sklepu internetowego oraz zbudowanie więzi z potencjalnymi konsumentami (nie tylko przez stronę WWW, ale również za pomocą mediów społecznościowych).

Pozycjonowanie sklepów internetowych Gdynia – jaki jest koszt SEO e-commerce?

Koszty związane z pozycjonowaniem oscylują w granicach 2 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Finalna cena zależy od zawartości Twojej oferty (a w tym liczby produktów), okresu obowiązywania umowy (rekomendujemy minimum 12-miesięczną współpracę) oraz indywidualnych założeń projektowych właściciela e-commerce.

Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania sklepów internetowych w Gdyni?

Pierwsze efekty SEO odnotujemy po kilku miesiącach w postaci wyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Po pewnym czasie przełoży się to na maksymalizację współczynnika konwersji, dzięki czemu zwiększysz budżet swojej firmy i pozyskasz stałych oraz zdecydowanych klientów.

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdyni czy Google Ads ukierunkowane na Trójmiasto?

Biorąc pod uwagę obecne standardy pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdyni powinno stanowić około 60-70% Twojego miesięcznego budżetu marketingowego. Google Ads (dawniej AdWords) polecamy wdrożyć jako dodatkowy element reklamowy maksymalizujący efekty.

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdyni?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdyni polega na wdrożeniu przemyślanych działań optymalizacyjnych on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem). Dzięki optymalizacji kodu źródłowego, optymalizacji treści, a także pozyskiwaniu linków zewnętrznych wartość Twojego serwisu z punktu widzenia robotów Google zdecydowanie się zwiększy, co wpłynie na wyższe pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonujemy też sklepy internetowe z miast jak:

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt