Pozycjonowanie sklepów internetowych Gdańsk – kiedy warto zainwestować w działania SEO?
Pozycjonowanie e-commerce, czyli szereg działań optymalizacyjnych on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem) jest dedykowany przedsiębiorcom, którzy chcą pozyskać więcej klientów do swojego sklepu internetowego za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych tj.:

  • Google,
  • Bing,
  • Yahoo,
  • DuckDuckGo,
  • YANDEX.

Dzięki wdrożeniu właściwej strategii SEO Twoja oferta stanie się bardziej widoczna w sieci (dotyczy to wszystkich produktów). Wówczas klient poszukujący konkretnego artykułu lokalnie (np. butów męskich) wpisze w wyszukiwarkę frazę pt.: „sklep z butami Gdańsk”. Wówczas Twoja firma wyświetli się nie tylko w wynikach tekstowych, ale również w Mapach Google i ewentualnie w katalogach.

pozycjonowanie sklepu gdańsk

Pozycjonowanie sklepów Gdańsk – kto powinien zdecydować się na SEO lokalne kierowane do mieszkańców Trójmiasta i okolic?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku jest dedykowane przedsiębiorcom, którym zależy na zbudowaniu wizerunku marki, wykreowaniu więzi z potencjalnymi konsumentami oraz maksymalizacji współczynnika konwersji. W zależności od Twoich założeń i preferencji możemy pozyskać klientów, którzy:

  • dokonają zakupu produktu,
  • zapiszą się na szkolenie,
  • wypełnią formularz kontaktowy,
  • pobiorą PDF-a,
  • odtworzą wideo,
  • dodadzą ocenę do produktu,
  • zarejestrują się w Twoim sklepie,
  • wyświetlą strony produktowe,
  • itd.

Aktualnie najczęściej z usługi pozycjonowania lokalnego w Gdańsku korzystają właściciele sklepów oferujących m.in.:

  • ubrania,
  • obuwie,
  • kosmetyki,
  • perfumy,
  • odzież sportową,
  • produkty farmaceutyczne,
  • książki oraz literaturę naukową.

Warto również wspomnieć, iż rzetelne działania SEO wpływają również w znacznym stopniu na popularność sklepów stacjonarnych. Klienci, którzy mieszkają w niewielkiej odległości od Twojego lokalu, prawdopodobnie będą preferowali robienie zakupów na miejscu. W przyszłości istnieje również szansa, że zamówią produkt online, polecając daną ofertę także swoim znajomym.

Pozycjonowanie sklepu Gdańsk – korzyści związane z inwestycją w SEO e-commerce

Jakie są zalety pozycjonowania sklepów internetowych w Gdańsku? W pierwszej kolejności warto wspomnieć o wzroście ruchu na stronie, co przekłada się na pozyskanie dodatkowych klientów. Dzięki temu maksymalizacji ulegnie budżet Twojego przedsiębiorstwa. Klienci również będą bardziej ufali danej marce, co przełoży się na wykreowanie więzi pomiędzy firmą a konsumentami.

Pozycjonowanie sklepów Gdańsk – zalety

Istnieje wiele zalet związanych z pozycjonowaniem sklepów internetowych w Gdańsku. Najważniejsze z nich to m.in.:

  • wyższa pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania – po kilku miesiącach od rozpoczęcia współpracy ranking Twojej domeny ulegnie podwyższeniu (biorąc pod uwagę niewielką konkurencyjność lokalnego SEO, w ciągu 4-5 miesięcy znajdziesz się prawdopodobnie na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (w TOP 10);
  • większa liczba wejść w serwisie – ze względu na wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, konsumenci zaczną odwiedzać Twój sklep internetowy, co pozwoli wzbudzić zainteresowanie ofertą;
  • maksymalizacja współczynnika konwersji – większość osób, którym spodobała się proponowana oferta, skorzysta z niej lub wykona inne działanie związane z mikro konwersją (np. zapis do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego lub wejścia na podstronę produktową, co jeszcze bardziej wzmocni autorytet SEO Twojej witryny z punktu widzenia robotów Google – tzw. crawlerów, spiderów lub pająków indeksujących).
  • zbudowanie zaufania do marki – firmy znajdujące się w TOP 10 wyników wyszukiwania, a także na drugiej stronie Google są traktowane przez konsumentów wiarygodnie (w taki sposób, że można im po prostu zaufać, a w konsekwencji skorzystać z oferty, którą proponują);
  • wykreowanie wizerunku eksperta – przedsiębiorstwa rankujące wysoko w rankingu Google nie tylko wzbudzają zaufanie, ale klienci postrzegają je także jako najbardziej renomowane firmy, których właściciel jest ekspertem w danej dziedzinie i zna się na swojej pracy (w przypadku sklepów internetowych dotyczy to wysokiej jakości oferty).

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku to również szansa na wyprzedzenie konkurencji i stanie się tzw. branżowym liderem. Pamiętajmy, że odpowiednio wdrożone działania promocyjne pozwolą pozyskiwać klientów nie tylko poprzez wyszukiwarkę.

Wynika to z prostego powodu – podczas procesu pozycjonowania umieszcza się bardzo często informacje o danej firmie również w innych serwisach (np. ogłoszeniowych lub na portalach branżowych), które są regularnie odwiedzane przez użytkowników. Takie przejścia z innych witryn to kolejna szansa na maksymalizację współczynnika konwersji.

Pozycjonowanie sklepów Gdańsk – najlepsza forma promocji online w branży e-commerce

Pozycjonowanie sklepów w Gdańsku to jedna z najbardziej renomowanych form promocji online. W porównaniu do reklamy radiowej lub telewizyjnej opłacalność tego rozwiązania zdecydowanie wzrasta ze względu na długofalowe rezultaty.

O co dokładnie chodzi? Otóż nawet jeżeli zrezygnujesz z SEO i nie będziesz współpracował więcej z daną agencją marketingową, rezultaty pozycjonowania utrzymają się minimum rok – aż do tego czasu, gdy konkurencja wdroży działania, które spowodują, że inne przedsiębiorstwa znajdą się wyżej od Twojego sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Gdańsk – jakie są alternatywne rozwiązania do SEO?

Obecnie nie ma alternatywnych rozwiązań do SEO. Uważamy, że pozycjonowanie powinno stanowić ok. 65-70% miesięcznego budżetu marketingowego Twojej firmy. W Google Ads (dawniej AdWords) oraz social media marketing powinieneś zainwestować wyłącznie 30-35% miesięcznej kwoty reklamowej. Te formy promocji nie mogą stanowić alternatywy dla SEO. To jedynie dobry dodatek wpływający na maksymalizację konwersji w Twojej firmie oraz poprawę wizerunku i wykreowanie więzi z potencjalnymi konsumentami.

Pozycjonowanie sklepu Gdańsk – jakie są koszty SEO?

Koszty za wypozycjonowanie sklepu internetowego w Gdańsku wynoszą ok. 2 000 – 3 500 zł netto miesięcznie. Finalna cena zależy od kilku istotnych elementów, a mianowicie:

  • obszaru Twojej działalności (lokalne SEO ukierunkowane na Gdańsk i okolice będzie zdecydowanie tańsze niż pozycjonowanie ogólnopolskie);
  • branży, w której działasz (jedną z najdroższych jest branża meblarska, obuwnicza i farmaceutyczna – pozostałe dziedziny wymagają nieco mniejszego wkładu finansowego ze względu na „okrojoną” konkurencję);
  • okresu obowiązywania umowy (najkorzystniejsze ceny uzyskasz za podjęcie współpracy długoterminowej na okres minimum 12-16 miesięcy – w tym czasie można uzyskać stabilne rezultaty przekładające się na wzrost popularności Twojej oferty oraz zwiększenie mikro- i makro konwersji).

Warto pamiętać, że pomimo relatywnie wysokiego stopnia inwestycji w SEO, koszty pozyskania klientów są bardzo niskie. Dzięki temu pozycjonowanie może zacząć zwracać się już po kilku miesiącach.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Gdańsk – jak długo trzeba czekać na efekty?

Efekty związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych w Gdańsku będą widoczne po kilku miesiącach. Wówczas odnotujesz większy ruch z wyszukiwarek przekładający się na wejścia do serwisu. Około 6-12 miesięcy zajmuje uzyskanie dodatkowych konwersji, a co za tym idzie – zakupów w witrynie.

Jeżeli interesuje Cię usługa pozycjonowania sklepów internetowych – skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo. W razie pytań pozostajemy do Twojej dyspozycji.


FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [pozycjonowanie sklepu Gdańsk]

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania sklepów internetowych w Gdańsku?

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku pozwala uzyskać miarodajne efekty w postaci większej liczby konwersji. Przekłada się to na zakupy w Twoim serwisie, dodatkowe zapisy do newslettera lub pobrania pdf-ów, ewentualnie dedykowanych aplikacji związanych z Twoją ofertą.

Pozycjonowanie sklepu Gdańsk – przez jaki czas należy współpracować z agencją marketingową?

Zazwyczaj rekomendujemy umowy na 12-16 miesięcy. To wystarczająco, żeby uzyskać zadowalające rezultaty w postaci wyższych pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – szansy na maksymalizację obrotów własnej firmy.
Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie po 12-16 miesiącach stanie się niemal całkowicie bezkosztowym procesem, ponieważ w większości przypadków liczba klientów i zyski związane ze sprzedażą zdecydowanie przewyższą miesięczną cenę za SEO. Wówczas będzie to bardzo opłacalne – zarówno Tobie, jak i agencji marketingowej.

Pozycjonowanie sklepu w Gdańsku czy lokalne Google Ads?

Kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords) są doskonałym sposobem umożliwiającym zwiększenie ruchu w witrynie natychmiast po uruchomieniu reklamy (pod warunkiem że została poprawnie zoptymalizowana). Pamiętajmy jednak, że zaprzestanie inwestycji w Google Ads całkowicie likwiduje efekty.
Dla porównania – pozycjonowanie w pierwszych miesiącach pozwala odnotować tzw. śladowe rezultaty w postaci większego ruchu w witrynie, natomiast wraz z upływem czasu efekty stają się coraz bardziej widoczne. Warto również wspomnieć, iż nawet po zakończeniu współpracy z agencją, rezultaty nie znikną (zazwyczaj przez minimum rok).

Na czym polega pozycjonowanie sklepów w Gdańsku?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku polega na regularnym wdrażaniu właściwych działań optymalizacyjnych obejmujących on-site SEO (optymalizację wewnątrz witryny) oraz off-site SEO (pracę poza serwisem). Zajmują się tym m.in. specjaliści ds. SEO, web developerzy, content marketerzy oraz copywriterzy.

Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego w Gdańsku – czy to możliwe?

Samodzielne pozycjonowanie sklepów internetowych jest trudne do realizacji. Wynika to z konieczności implementacji działań z wielu dziedzin. Nawet w agencjach SEO do poszczególnych czynności są przydzielani oddzielni specjaliści, dlatego, jeżeli nie masz minimum 5 lat doświadczenia stricte w branży SEO – powinieneś zlecić pozycjonowanie sklepu w Gdańsku specjalistom.

Jakie są zalety pozycjonowania sklepów internetowych w Gdańsku?

Istnieje wiele zalet związanych z inwestycją w lokalne SEO, czyli pozycjonowanie sklepów internetowych w Gdańsku. Pierwszą z nich jest wzrost widoczności serwisu w wynikach organicznych na większość sprzedażowych fraz kluczowych. Kolejne to m.in. zwiększenie liczby odwiedzin w serwisie, dotarcie do zdecydowanych klientów, zdobycie przewagi nad konkurencją branżową, a także poprawa rozpoznawalności i budowanie zaufania do marki, co wiąże się ze wzrostem zysków i rozwojem biznesu.

Kto powinien zainwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych ukierunkowanych na mieszkańców Gdańska i okolice Trójmiasta?

Z pozycjonowania w Gdańsku skorzystają głównie właściciele sklepów internetowych, którzy w swojej ofercie mają m.in. ubrania, obuwie, odzież sportową, produkty farmaceutyczne, a także kosmetyki oraz perfumy. Dzięki wdrożeniu optymalnej strategii SEO zwiększysz budżet swojego przedsiębiorstwa za sprawą pozyskania stałych i zdecydowanych klientów chętnych skorzystać z Twojej oferty.


Pozycjonujemy też sklepy internetowe z miast jak: