fbpx

Pozycjonowanie sklepu Bydgoszcz

Kompleksowy marketing internetowy dla Twojego
sklepu e-commerce. W jednym miejscu.

Poznaj nas bliżej

Porozmawiajmy.
Wypełnij formularz kontaktowy, a my do Ciebie oddzwonimy.

Chcesz zwiększyć ruch w swoim sklepie internetowym e-commerce? Masz zamiar rozwijać swój biznes i pozyskiwać stałych oraz zdecydowanych klientów? W takim razie zainwestuj w pozycjonowanie sklepów w Bydgoszczy. To doskonałe rozwiązanie, aby zwiększyć zyski własnego przedsiębiorstwa.

sklep-internetowy-sprzedaz

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy to szansa na zwiększenie konwersji – szczególnie dla mniejszych firm działających lokalnie, średniej wielkości e-commerce sprzedających na skalę ogólnopolską i bardziej rozbudowanych przedsiębiorstw działających międzynarodowo. SEO (ang. Search Engine Optimization) nazywane również optymalizacją stron pod kątem wyszukiwarek pozwala zbudować wizerunek marki, zdobyć przewagę nad konkurencją i zdecydowanie zwiększyć sprzedaż przy biznesie lokalnym. Wymaga to jednak konsekwentnych działań pozycjonerskich przez minimum kilka miesięcy.

Pozycjonowanie sklepów Bydgoszcz – czym jest SEO?

SEO nazywane inaczej pozycjonowaniem jest optymalizacją witryn pod kątem wyszukiwarek. Dzięki wdrożeniu właściwych działań on-site (on-page – wewnątrz Twojego sklepu) i off-site (off-page – poza Twoim serwisem) możesz uzyskać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe (np. sklep z meblami Bydgoszcz). Dzięki temu staniesz się widoczny organicznych (bezpłatnych), naturalnych wynikach wyszukiwania. Co ciekawe – nie tylko w tekstowych wynikach, ale również w Mapach Google i katalogach.

pozycjonowanie-bydgoszcz

Pozycjonowanie sklepów internetowych Bydgoszcz – jakie elementy wchodzą w skład optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek?

Jak wspomnieliśmy w poprzednim akapicie, na pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy składają się działania on-site (on-page) – czyli optymalizacja treści i optymalizacja techniczna oraz off site (off-page) – obejmujące przede wszystkim link-building.

Warto również wspomnieć, iż zanim przejdziemy do konsekwentnego wdrażania regularnych działań dot. on-site i off-site musimy przeprowadzić audyt SEO i na podstawie otrzymanych danych opracować unikalną strategię pozycjonerską, która sprawi, że Twój serwis stanie się widoczny na jak najwięcej sprzedażowych fraz kluczowych. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

1. Audyt SEO

Audyt SEO sklepu internetowego wskaże plusy i minusy Twojej witryny. Dzięki pozyskanym danym będziemy w stanie określić, co dokładnie wymaga poprawy i nad czym powinniśmy skupić się najbardziej. W zależności od specyfiki optymalizowanego sklepu internetowego mogą to być elementy tj.:

  • czas ładowania strony,
  • sposób ładowania poszczególnych elementów,
  • struktura treści na stronie,
  • wskaźniki Core Web Vitals,
  • indeksowanie,
  • obecność linków,
  • meta tagi,
  • responsywność serwisu,
  • i wiele więcej.

Warto również wspomnieć, iż audyt wykonuje się nie tylko przed stworzeniem strategii SEO, ale także w trakcie jej realizacji. O co dokładnie chodzi? Otóż dokładne analizy optymalizacyjne rekomendujemy klientom posiadającym strony, na których ruch przestał rosnąć. Istotne jest dodatkowo wykonanie audytu przed migracją na inny CMS (ang. Content Management System) – aby utrzymać pozycje, które wypracowaliśmy przez ostatnie miesiące czy nawet lata.

2. Strategia pozycjonerska

Stworzenie właściwej strategii pozycjonerskiej jest kluczowe, żeby móc poprawnie pozycjonować Twój sklep internetowy w Bydgoszczy. Na początku wspólnie z klientem określamy cel, do którego realizacji będziemy dążyć przez kolejne 6-12 miesięcy. Może to być m.in.:

  • zwiększenie przychodu,
  • maksymalizacja liczby leadów,
  • zwiększenie popularności marki w sieci.

Następnie dokonujemy analizy konkurencji – porównujemy sklepy internetowe posiadające podobny asortyment do Twojego. Na tym etapie określamy mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia. Po analizie konkurencji można stwierdzić m.in, że:

  • konkurencyjne serwisy posiadają mocniejszy profil linków,
  • Twój serwis nie wykorzystuje wszystkich wartościowych słów kluczowych,
  • opisy kategorii lub produktów są zbyt mało rozbudowane,
  • Twoja witryna ładuje się o wiele wolniej niż konkurencyjne strony WWW,
  • nasycenie fraz kluczowych jest zbyt małe lub zbyt duże.

Podczas opracowywania strategii SEO analizujemy również obecną sytuację strony w Google Analytics 4 – weryfikując ruch w witrynie oraz ewentualny współczynnik konwersji (jeżeli „Zdarzenia” lub „Cele” zostały poprawne skonfigurowane).

3. Optymalizacja techniczna

Optymalizacją techniczną zajmują się w naszej agencji marketingowej specjaliści ds. SEO (czyli Twoi opiekunowie), web developerzy odpowiadający za sprawy techniczne (np. związane z edycją kodu HTML i CSS) oraz content marketerzy i copywriterzy (tworzący content plany i treści na stronę Twojego sklepu internetowego).
W skład prac nad optymalizacją techniczną wchodzą m.in.:

  • poprawa szybkości ładowania się strony (lub jej poszczególnych elementów);
  • weryfikacja i ewentualne wdrożenie poszczególnych wersji językowych (jest to bardzo pomocne dla klientów z zagranicy);
  • sprawdzenie responsywności strony (i w razie potrzeby zoptymalizowanie witryny w taki sposób, żeby poprawnie wyświetlała się nie tylko na komputerach i laptopach, ale także na smartfonach, tabletach czy też najnowszych smartwatchach);
  • poprawa struktury linków URL (linki prowadzące do kategorii lub innych podstron w Twoim sklepie internetowym nie powinny zawierać zbędnych znaków – warto je jak najbardziej skrócić);
  • optymalizacja kodu strony (w tym przypadku uwagę zwracamy nie tylko na kod HTML, ale także CSS odpowiadający za część wizualną Twojego serwisu);
  • wdrożenie i edycja kluczowych meta tagów (chodzi o meta title, oddziałujący na SEO, który przedstawia tytuł witryny, ale także o meta description przedstawiający internautom skrócony opis Twojego serwisu odpowiadający za wrażenia użytkowników, czyli UX – ang. User Experience).

Pozycjonowanie sklepów w Bydgoszczy polega również na zbadaniu serwisu pod kątem Core Web Vitals. Dlaczego? Ponieważ wskaźniki tj. LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift) są oficjalnymi miarami rankingowymi od czerwca 2021 roku.

core-web-vitals

źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/05/evaluating-page-experience.html

Odpowiadają one kolejno za szybkość ładowania elementów znajdujących się na Twojej witrynie, jej interaktywność oraz stabilność wizualną.

core-web-vitals2

4. Optymalizacja treści

Praca nad treściami w sklepach internetowych naszych klientów jest jedną z najbardziej wymagających czynności. O content dba się przez cały czas – regularnie go aktualizując i tworząc nowe opisy produktów zgodne z aktualnymi standardami Google. Oprócz tego na początku współpracy zajmujemy się aspektami tj.:

  • uatrakcyjnienie wizualne contentu – dodając nie tylko wypunktowania, tabelki, wyjustowania, podkreślenia i wyboldowania, ale także wyjątkowo praktyczne screenshoty, infografiki oraz tematyczne grafiki.
  • weryfikacja i wyeliminowanie zjawiska duplikacji treści – inaczej nazywamy to w branży duplicate content (skuteczne pozbycie się niechcianych treści, które są zduplikowane, pozwoli robotom Google, czyli tzw. crawlerom poprawnie zaindeksować każdą podstronę w Twoim sklepie internetowym);
  • wzmocnienie profilu linków wewnętrznych Twojego serwisu – w tym celu umieszczamy linki wewnętrzne wspomagające nawigację czy też rozwijające dany temat (odnośniki w obrębie sklepu internetowego zwiększają jej wartość pod kątem SEO).

Bardzo istotne w przypadku optymalizacji treści jest oczywiście nasycenie contentu właściwymi frazami kluczowymi z punktu widzenia sprzedażowego. W tym celu wykorzystujemy konkretne narzędzia optymalizacyjne wspierające pozycjonowanie (np. Senuto i Surfer SEO).

Senuto

Na początku posługujemy się Senuto, aby dobrać odpowiednie frazy kluczowe i regularnie analizować widoczność Twojego sklepu internetowego.

senuto

Surfer SEO

Następnie wykorzystujemy narzędzie Surfer SEO – aby na podstawie znalezionych wyrażeń stworzyć jak najlepiej zoptymalizowany content (zgodnie z aktualnymi zasadami algorytmu Google).

surferseo

5. Link-building

Link-building to pozyskiwanie linków wychodzących w celu poprawy pozycji strony w wyszukiwarkach. Jest on oczywiście jednym z elementów wpływających na SEO, jednak okazuje się niezwykle ważny.

Aby poprawić profil linków Twojego sklepu internetowego, praktykujemy różne sposoby link-buildingu. Najpopularniejszymi z nich są m.in.:

  • pozyskiwanie linków z własnych zaplecz SEO – miejsca tego typu tworzymy latami, żeby strony naszych klientów „rankowały” wysoko w organicznych wynikach wyszukiwania dzięki wartościowym odnośnikom zewnętrznym;
  • tworzenie viralowych treści – aby pozyskać dobre linki wychodzące, opracowujemy content blogowy lub w social mediach, który angażuje Twoich odbiorców, przedstawiając dany temat w sposób dosadny i umiejętny (wywołuje to w niektórych przypadkach pozytywne kontrowersje, przekładając się na dodatkowe linki);
  • nawiązywanie współprac z tematycznymi portalami branżowymi – jeżeli widzimy, że dany serwis wyróżnia wysoką jakością, kontaktujemy się z jego administratorem i próbujemy podjąć tzw. współpracę redakcyjną (np. poprzez tworzenie artykułów sponsorowanych z linkiem dofollow, czyli zwiększającym wartość SEO).

Często posługujemy się również tzw. relinkowaniem. O co dokładnie chodzi? Otóż wykorzystując popularne narzędzia analityczne (np. Majestic SEO), dokładnie analizujemy profil linków konkurencji. Dzięki temu możemy w łatwy sposób dokonać dywersyfikacji (czyli zróżnicowania) odnośników.

6. Content marketing

Ostatnim elementem wchodzącym w skład pozycjonowania jest content marketing. Ma on za zadanie podnieść wartość Twojego sklepu z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów, pająków lub spiderów indeksujących). Do najpopularniejszych form content marketingu należą m.in.:

  • wpisy blogowe,
  • artykuły sponsorowane,
  • porównania produktów,
  • rankingi,
  • tworzenie sekcji najczęstszych pytań i odpowiedzi,
  • recenzje,
  • e-booki,
  • wywiady branżowe.

Dzięki właściwie wdrożonym działaniom content marketingowym pozyskamy dodatkowe linki i dotrzemy do użytkowników, którzy wcześniej nie wiedzieli o istnieniu Twojego sklepu internetowego.

table- seo- efekt

Pozycjonowanie sklepów internetowych Bydgoszcz – zalety i wady

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy wyróżnia się przede wszystkim licznymi zaletami związanymi z m.in.:

  • budową wizerunku Twojej marki,
  • większą sprzedażą,
  • zbudowaniem przewagi konkurencyjnej,
  • mierzalnością rezultatów,
  • kreowaniem wizerunku eksperta.

Warto jednak wziąć pod uwagę także wady optymalizacji SEO, czyli fakt, że efektów nie można zagwarantować, a rezultaty nie są natychmiastowe. O tych i innych aspektach pozycjonowania porozmawiamy w poniższym zestawieniu.

Pozycjonowanie sklepu Bydgoszcz – zalety

Zalety związane z pozycjonowaniem sklepu w Bydgoszczy:

  • Wzrost widoczności Twojego sklepu internetowego w naturalnych, organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania – pierwszą korzyścią, jaką zauważysz po kilku miesiącach od inwestycji w pozycjonowanie, jest większa widoczność Twojego sklepu w wyszukiwarkach tj. Google, Bing, Yahoo czy też DuckDuckGo. Wynika to z wdrożenia wstępnych zmian optymalizacyjnych on-site (wewnątrz serwisu) oraz rozpoczęcia działań off-site (poza serwisem), czyli pozyskiwania linków wychodzących.
  • Zwiększenie liczby osób, które odwiedzają Twój serwis – jeżeli Twój sklep internetowy znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, a w szczególności w TOP 5, liczba osób klikających w URL Twojej witryny zdecydowanie się zwiększy. Według badań ponad 68% wszystkich kliknięć w Google dotyczy pierwszych pięciu firm w wyszukiwarkach (źródło: blog.hupspot.com). Przekłada się to oczywiście na wzrost popularności Twojej oferty.
  • Wzrost świadomości na temat istnienia marki – regularne pojawianie się na większość istotnych pod kątem sprzedażowym fraz kluczowych sprawia, że konsumenci zdecydowanie szybciej dowiadują się o Twojej firmie. Dzięki temu zaczynają o niej rozmawiać ze znajomymi, co wpływa na wzrost świadomości konsumentów na temat istnienia danego brandu.
  • Zbudowanie zaufania do konsumentów – im wyżej Twoja strona „rankuje” w organicznych wynikach wyszukiwania, tym większym zaufaniem darzą Cię konsumenci. Przekłada się to na zwiększenie częstotliwości korzystania z proponowanej oferty.
  • Kreowanie wizerunku eksperta – według najnowszych badań wyszukiwarka Google odnotowuje ponad 2 miliardy zapytań rocznie (źródło: searchengineland.com). Oznacza to, że większość osób posiadających dostęp do internetu posługuje się właśnie organicznymi wynikami wyszukiwania do znalezienia pożądanego produktu. Jeżeli znajdujesz się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, jesteś również ekspertem z punktu widzenia potencjalnych konsumentów.
  • Zdobycie przewagi nad konkurencją – po kilku lub kilkunastu miesiącach od wdrożenia właściwej strategii SEO osiągniesz najwyższe pozycje w organicznych, naturalnych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Poskutkuje to zdobyciem przewagi konkurencyjnej i zwiększeniem rozpoznawalności Twojej oferty.
  • Długotrwałe efekty pozycjonowania – rezultaty SEO utrzymują się przez bardzo długi czas. Nawet po zakończeniu umowy pozycjonerskiej możesz liczyć na dodatkowe wejścia z organicznych wyników wyszukiwania i wysokie pozycje w Google.
  • Możliwość zmierzenia efektów – SEO umożliwia zmierzenie osiąganych rezultatów. W jaki sposób? Wystarczy odpowiednio skonfigurować „Zdarzenia” lub „Cele” w Google Analytics 4 – tym również zajmujemy się w Carted, dlatego nic nie będziesz musiał robić samodzielnie.
  • ROI (ang. Return On Investment) lepsze od innych reklam – w porównaniu do reklamy w telewizji lub w radiu zwrot z inwestycji, czyli tzw. ROI, może być nawet o kilkaset procent większy w przypadku SEO e-commerce. Wynika to z prostego powodu – aż 71% konsumentów B2B zaczyna poszukiwania poprzez wyszukiwarki (źródło: thinkwithgoogle.com). Dzięki pozycjonowaniu dotrzemy wyłącznie do stałych i zdecydowanych klientów, którzy rzeczywiście chcą skorzystać z Twojej oferty.

Warto również wspomnieć, iż SEO w Twoim biznesie powinno stanowić główną formę reklamy w Internecie. Dlaczego? Ponieważ 70% wszystkich kliknięć w wyszukiwarkach jest organicznych (źródło: imforza.com). Płatne kliknięcia to zaledwie 30%, dlatego nie powinniśmy opierać się wyłącznie o Google Ads (dawniej AdWords), czyli kampanie linków sponsorowanych od giganta z Mountain View. To dobre rozwiązanie dodatkowe, ale nigdy jako alternatywne do SEO.

Pozycjonowanie sklepu Bydgoszcz – wady

Wady związane z pozycjonowaniem sklepu w Bydgoszczy:

  • Efektów SEO nie można zagwarantować – rezultaty pozycjonowania można wyłącznie przewidzieć. Osiągnięcie TOP 10 wyników wyszukiwania na poszczególne frazy kluczowe jest jak najbardziej realne w przeciągu kilku lub kilkunastu miesięcy (nie da się natomiast jednoznacznie stwierdzić, na której dokładnie pozycji będzie widoczny Twój sklep po wybranym okresie optymalizacji.
  • rezultaty SEO wymagają czasu – żeby efekty pozycjonowania były widoczne, należy poczekać minimum 2-3 miesiące. W tym czasie specjaliści wdrożą konkretne działania, które wpłyną na zwiększenie pozycji Twojego sklepu internetowego w Google.

Pomimo wad związanych z pozycjonowaniem sklepów internetowych, aż 89% marketerów twierdzi, że SEO jest skuteczne (źródło: emarketer.com). Należy jednak być cierpliwym, ponieważ efekty na pewno „,przyjdą” z czasem.

Pozycjonowanie sklepów Bydgoszcz – ile czasu trzeba czekać na efekty?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy jest procesem czasochłonnym. Pierwsze rezultaty SEO mogą być widoczne po kilku miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii pozycjonerskiej. Wówczas zauważymy wzrost pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania (czyli tzw. SERP-ach – Search Engine Results Page), co przełoży się na dodatkowe wejścia z wyszukiwarek. W Carted pozycjonując sklepy internetowe lokalnie, potrzebujemy mniej więcej 6-12 miesięcy, żeby zwiększyć liczbę mikro- oraz makro konwersji w witrynie, np. w postaci:

  • dodatkowych zakupów,
  • pozostawionych komentarzy do artykułów blogowych,
  • odtworzeń wideo,
  • udostępnień treści w mediach społecznościowych,
  • dodania referencji produktowych,
  • rejestracji w Twoim sklepie internetowym,
  • dodania produktów do koszyka,
  • wyświetlenia stron produktowych,
  • itd.
kwfinder przykład serp

Pamiętajmy jednak, że zwiększenie zysków w 6-12 miesięcy jest możliwe głównie w przypadku pozycjonowania sklepów lokalnie (np. w Bydgoszczy i okolicach). Jeżeli natomiast Twój sklep internetowy działa w wysoce konkurencyjnych branżach (np. meblarska, farmaceutyczna czy też odzieżowa) musisz nastawić się na nieco dłuższe oczekiwanie.

Zapamiętaj!

Według wieloletnich badań ekspertów Ahrefs aż 95% nowych stron internetowych nie osiąga pierwszej strony w organicznych wynikach wyszukiwania na większość fraz kluczowych w pierwszym roku optymalizacji SEO (źródło: ahrefs.com). Dotyczy to branż wysoce konkurencyjnych.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Bydgoszcz – ile kosztuje SEO?

Ceny za pozycjonowanie zaczynają się już od 1 000 zł netto miesięcznie. W Carted proponujemy Państwu również pozycjonowanie za 2 500 zł oraz za 3 500 zł netto miesięcznie. W przypadku lokalnego SEO budżet w okolicach 2 000 zł będzie w zupełności wystarczający, żeby osiągnąć satysfakcjonujące rezultaty w przeciągu 3-12 miesięcy od rozpoczęcia współpracy. Jeżeli natomiast jesteś właścicielem sklepu internetowego z dużą liczbą produktów (powyżej kilkuset), musisz liczyć się z inwestycją rzędu 3 500 zł netto miesięcznie (lub więcej).

Finalny koszt pozycjonowania oczywiście ustalamy indywidualnie. Powyższy cennik jest wyłącznie poglądowy.

Pozycjonowanie sklepu Bydgoszcz – skorzystaj z oferty Carted już dziś!
Aż 55% przedsiębiorstw na całym świecie korzysta z profesjonalnych usług SEO (źródło: clutch.co). Firmy te regularnie odnotowują satysfakcjonujące rezultaty związane m.in. ze zwiększeniem popularności oferty, budowaniem świadomości marki oraz kreowaniem eksperckiego wizerunku. Ty też możesz osiągać liczne korzyści związane z pozycjonowaniem i maksymalizować konwersję w swojej firmie.

Jeżeli interesuje Cię profesjonalna reklama w Interencie – koniecznie napisz do nas maila lub zadzwoń. Wypromujemy Twój biznes w sieci. Zaufaj nam. Jesteśmy rzetelnymi partnerami biznesowymi.

często zadawane pytania

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych w Bydgoszczy?

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Bydgoszczy polega na wdrażaniu właściwych działań optymalizacyjnych on-site (w witrynie) oraz off-site (poza nią). W ich skład wchodzą m.in. techniczne SEO, optymalizacja treści, a także link-building oraz content marketing.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepów w Bydgoszczy?

Biorąc pod uwagę aktualne standardy na SEO lokalne ukierunkowane na Bydgoszcz i okolice należy przeznaczyć minimum 1 000 zł netto miesięcznie. Co ciekawe – w Stanach Zjednoczonych firmy, które przeznaczają na pozycjonowanie więcej niż 500 dolarów miesięcznie, są bardziej usatysfakcjonowane z efektów niż przedsiębiorstwa inwestujące poniżej 500 dolarów miesięcznie (źródło: backlinko.com).

Ile trzeba czekać na efekty lokalnego SEO e-commerce?

Efekty lokalnego SEO e-commerce są zauważalne zazwyczaj po 3-4 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii pozycjonerskiej. Wówczas odnotujesz większy ruch z wyszukiwarek i wyższe pozycje w Google. W Carted zwiększamy zyski e-commerce w mniej więcej 6-12 miesięcy.

Pozycjonowanie sklepu w Bydgoszczy czy Google Ads?

Pozycjonowanie sklepu internetowego w Bydgoszczy powinno być głównym źródłem reklamowym w Twojej firmie. Na SEO warto przeznaczyć ok. 65-70% budżetu marketingowego. Jeżeli natomiast chodzi o kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords), dobrym rozwiązaniem będzie inwestycja na poziomie ok. 30-35%.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie sklepu w Bydgoszczy?

Pozycjonowanie sklepów internetowych W Bydgoszczy gwarantuje liczne korzyści związane m.in. ze zwiększeniem zysków Twojego przedsiębiorstwa, budową rozpoznawalności marki oraz kreowaniem wizerunku eksperta w sieci.

Pozycjonujemy też sklepy internetowe z miast jak:

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt