fbpx

seo dla e-commerce

Pozycjonowanie X-Cart

Kompleksowy marketing internetowy dla Twojego
sklepu e-commerce opartego o CMS X-Cart. W jednym miejscu.

Poznaj nas bliżej

Porozmawiajmy.
Wypełnij formularz kontaktowy, a my do Ciebie oddzwonimy.

sklep-internetowy-x-cart

Pozycjonowanie X-Cart bazuje na optymalizacji on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem). Dzięki odpowiednio wdrożonym działaniom SEO Twój sklep internetowy może znaleźć się na najwyższych miejscach w wyszukiwarkach. W konsekwencji zauważą go potencjalni klienci, którzy prawdopodobnie skorzystają z oferty i polecą ją swoim znajomym. Warto również wspomnieć, iż ponad 40% przychodów firm będących w Internecie pochodzi z organicznych (czyli bezpłatnych i naturalnych) wyników wyszukiwania (źródło: semgeeks.com). Prawdopodobnie właśnie dlatego aż 89% marketerów twierdzi, że SEO jest bardzo opłacalne (źródło: webfx.com).

Kto powinien zainwestować w pozycjonowanie X-Cart?

Pozycjonowanie X-Cart to doskonałe rozwiązanie dla każdego przedsiębiorcy i właściciela e-commerce, któremu zależy na m.in.:

  • maksymalizacji sprzedaży produktów,
  • zmniejszeniu współczynnika odrzuceń (tzw. bounce rate),
  • zbudowaniu zaufania wśród klientów,
  • wypracowaniu przewagi konkurencyjnej,
  • wykreowaniu więzi na linii sklep internetowy → klient.

Warto również wspomnieć, iż optymalizacja serwisów www pod kątem SEO okazuje się absolutny „strzałem w dziesiątkę” dla przedsiębiorców, którzy chcą dodatkowo zwiększyć ruch w swoim sklepie stacjonarnym i spopularyzować swoją ofertę lokalnie.

Warto wiedzieć!

Według najnowszych statystyk searchengineland.com, aż 51% ruchu na stronach internetowych pochodzi z bezpłatnych wyników wyszukiwania. Właśnie dlatego naszym klientom rekomendujemy postawić w pierwszej kolejności na pozycjonowanie (około 70% budżetu), a dopiero później maksymalizować sprzedaż przy pomocy Google Ads (dawniej AdWords) czy też social media marketingu.

content-sklepy,

Pozycjonowanie X-Cart – najważniejsze składowe SEO

Najważniejszymi składowymi związanymi z optymalizacją sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek jest m.in.

  • techniczne SEO,
  • content marketing,
  • pozyskiwanie linków zewnętrznych.

Specjaliści ds. pozycjonowania X-Cart przeprowadzają również regularne audyty SEO, aby wskazać mocne i słabe strony danego sklepu. Poniżej wyjaśniamy składowe trzech najważniejszych elementów pozycjonowania.

Techniczne SEO – 7 istotnych elementów

Techniczne SEO to m.in.:

zachowanie responsywności serwisu – zgodnie z obecnymi standardami stworzenie sklepu dostosowanego zarówno do komputerów i laptopów, ale także do urządzeń mobilnych zdecydowanie poprawia konwersję (według badań statista.com ponad 50% ruchu w Internecie pochodzi ze smartfonów, tabletów i najnowszych smartwatchy);

wdrożenie właściwego szyfrowania – w tym przypadku chodzi o certyfikat SSL wprowadzony jako istotny czynnik rankingowy w 2019 roku do wytycznych wyszukiwarek (certyfikat HTTPS był dostępny już wcześniej, natomiast użytkownicy nie widzieli go po wejściu na wybraną stronę – obecnie znajduje się w lewym górnym rogu paska wyszukiwań);

zwiększenie wydajności sklepu internetowego – np. poprzez optymalizację kodu źródłowego, kompresję obrazków, konsolidację skryptów Java, oraz plików CSS;

wdrożenie właściwych przekierowań – szczególnie do nieistniejących już podstron, które wyświetlają się klientom (działania tego typu zmniejszają współczynnik odrzuceń, poprawiając wrażenia internautów związane z użytkowaniem danej witryny;

poprawa adresów URL – zgodnie z zasadami user-friendly (wpływa to pozytywnie na indeksację, wartość strony z punktu widzenia robotów Google oraz aspekt UX;

wdrożenie meta tagów – w tym przypadku chodzi o tag meta title (tytułowy) oraz meta description (opisowy);

poprawa istotnych wskaźników Core Web Vitals – głównie LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift).

Powyższe wskaźniki Core Web Vitals są bardzo ważne pod kątem SXO i zostały uznane za oficjalne elementy rankingowe w czerwcu 2021 roku. Odpowiadają kolejno za szybkość ładowania (LCP), interaktywność serwisu (FID) oraz stabilność wizualną (CLS). Dzięki prawidłowej optymalizacji Core Web Vitals Twoja strona będzie przyjazna nie tylko robotom Google (tzw. crawlerom, spiderom lub pająkom indeksującym), ale również użytkownikom.

Optymalizacja treści – 5 najważniejszych składowych

Jakie są najważniejsze składowe dot. optymalizacji treści? W pierwszej kolejności warto uwzględnić właściwą strukturę nagłówków w artykułach, opisach produktów, a także na stronie głównej i innych podstronach. Pięć pozostałych elementów obejmujących content marketing to m.in.:

Wzmocnienie linkowania wewnętrznego – do poprzednich wpisów blogowych lub wartościowych podkategorii. Wpływa to pozytywnie na wrażenia użytkowników oraz ogólną nawigację w witrynie.

Wzmocnienie linkowania zewnętrznego – w tej kwestii chodzi o zachowanie właściwych proporcji pomiędzy linkami zewnętrznymi a wewnętrznymi. Można to osiągnąć poprzez umieszczenie odnośników do źródeł potwierdzających daną tezę. Najczęściej stosuje się omawianą praktykę w branżach typu YMYL (ang. Your Money, Your Life).

Korekta aktualnego contentu – specjaliści Carted szczególną uwagę zwracają na merytorykę treści, ale dodatkowo poprawiają również ortografię, stylistykę i fleksję.

Nasycenie treści właściwymi słowami kluczowymi – takimi, które są wartościowe dla Twojego biznesu pod kątem sprzedażowym. W tym przypadku liczą się nie tylko frazy ogólne (np. koszulki męskie), ale także wyrażenia z długiego ogona (np. białe koszulki męskie Lee).

Weryfikacja duplicate content – i ewentualne wyeliminowanie zjawiska duplikacji treści.

Optymalizując treści w serwisach naszych klientów posługujemy się najnowszymi i najbardziej zaawansowanymi narzędziami pozycjonerskimi. Spośród niezwykle praktycznych instrumentów SEO możemy wyróżnić m.in.:

  • Surfer SEO,
  • Contadu,
  • Senuto,
  • Ahrefs,
  • Majestic SEO,
  • SEMRush,
  • i wiele więcej.

Do wyszukiwania słów kluczowych i generowania niektórych raportów posługujemy się Senuto. Treści natomiast optymalizujemy za pomocą Contadu i Surfer SEO.

internet-search-engine

Pozyskiwanie linków zewnętrznych – 3 skuteczne sposoby na link building

Pozyskiwanie linków zewnętrznych wykonuje się w celu zwiększenia wartości profilu odnośników. Prowadzi to w przyszłości do uzyskania wyższych pozycji w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania, czyli tzw. SERP-ach (ang. Search Engine Results Page).

Jednymi z najlepszych sposobów na link building są m.in.:

  • relinkowanie – sprawdzanie linków konkurencji (np. wykorzystując Majestic SEO), a następnie dywersyfikacja odnośników z podobnych źródeł;
  • tworzenie viralowych treści – sposób na naturalne pozyskiwanie dziesiątek, setek lub nawet tysięcy linków wychodzących od zaangażowanych w daną sprawę internautów;
  • publikacje artykułów sponsorowanych na branżowych portalach – nasi copywriterzy starannie przygotowują wpis, a specjaliści ds. SEO wyszukują miejsce do jego umieszczenia.

Istnieje wiele metod pozwalających zdobywać linki wychodzące, natomiast osobiście korzystamy dodatkowo z własnych zaplecz SEO.

Pozycjonowanie X-Cart – zalety

Pozycjonowanie X-Cart prowadzi do maksymalizacji konwersji zakupowej. Dzięki właściwie wdrożonym działaniom SEO można zwiększyć renomę marki, zbudować zaufanie wśród konsumentów i lepiej poznać swoją grupę docelową. W konsekwencji ułatwimy sobie późniejszą optymalizację ewentualnych kampanii Google Ads (dawniej AdWords).

Do najważniejszych zalet pozycjonowania należą:

  • zwiększenie pozycji Twojego sklepu internetowego na wartościowe słowa kluczowe,
  • niskie koszty długoterminowe,
  • możliwość zmierzenia rezultatów,
  • wysoki zwrot z inwestycji po 6-12 miesiącach,
  • elastyczna oferta SEO,
  • wsparcie innych kanałów marketingowych,
  • możliwość dotarcia do nowych klientów,
  • zbudowanie przewagi konkurencyjnej,
  • zwiększenie wiarygodności przedsiębiorstwa.

Jako doświadczona agencja SEO proponujemy zainwestować w pozycjonowanie, ponieważ jest to obecnie najbardziej dochodowy sposób na reklamę w Internecie generujący ponad 1000% więcej ruchu od social mediów (źródło: videos.brightedge.com).

Należy natomiast pamiętać, że absolutnym must-have jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji. Działania na własną rękę mogą skutkować nie tylko brakiem efektów, ale także narażeniem się na kary od Google.

Pozycjonowanie X-Cart – dlaczego SEO na własną rękę zazwyczaj się nie opłaca?

SEO na własną rękę nie opłaca się zazwyczaj z prostego powodu – właściciele e-commerce próbujący pozycjonować samodzielnie nie mają o tym żadnej wiedzy. W konsekwencji poszczególne zmiany wdrażają nieprawidłowo, co koliduje z najnowszymi standardami Google. Skutek? W najlepszym przypadku brak efektów. Gorzej, jeżeli wprowadzone optymalizacje spowodują, że gigant z Mountain View ukara dany sklep filtrem obniżającym pozycje na wszystkie słowa kluczowe.

Warto również wspomnieć, iż pozycjonowanie X-Cart na własną rękę jest bardzo czasochłonne (nawet 30-60 godzin miesięcznie) i relatywnie drogie, ponieważ narzędzia SEO kosztują w granicach najtańszego abonamentu SEO (są one w większości przypadków przeznaczone do obsługi więcej niż jednego sklepu).

Pozycjonowanie X-Cart – 5 powodów, dla których SEO na własną rękę jest zupełnie nieopłacalne

Pozycjonowanie X-Cart na własną rękę jest zupełnie nieopłacalne, ponieważ wymaga m.in.:

  • sporych zasobów finansowych (np. na narzędzia analityczne, pozycjonerskie i contentowe);
  • wiedzy z wielu dziedzin (pozycjonując stronę lub sklep internetowy samodzielnie musisz być specjalistą ds. SEO, tworzenia stron internetowych, pisania treści oraz plan owania harmonogramów contentowych);
  • poświęcenia czasu (najczęściej w granicach 30-60 godzin miesięcznie, co przy prowadzeniu sklepu internetowego jest zupełnie nieopłacalne);
  • odwagi (ponieważ pozycjonowanie na własną rękę może w kilka tygodni spowodować, że Twoja domena będzie zupełnie bezużyteczna pod względem reklamowym, jeżeli zostaniesz ukarany filtrem od Google);
  • dodatkowego budżetu na linkowanie (aby zdobywać wysokiej jakości linki zewnętrzne, należy stworzyć własne zaplecza SEO lub zapłacić właścicielom wartościowych domen w zamian za podlinkowanie Twojej strony).

Temat link buildingu jest zdecydowanie bardziej skomplikowany, kosztowny i czasochłonny niż może się wydawać, ponieważ warto umieszczać minimum kilka artykułów miesięcznie z linkiem dofollow. Według serwisu ahrefs.com zakup backlinka wiąże się z kosztem rzędu 360 dolarów w Stanach Zjednoczonych (w Polsce będzie to ok. 300-400 zł).

sklep-internetowy-ruch-pozycjonowanie

Pozycjonowanie X-Cart – jak długo trzeba czekać na efekty?

Efekty związane z optymalizacją stron pod kątem SEO można zauważyć już po kilku miesiącach. Finalna odpowiedź na powyższe pytanie zależy natomiast od aspektów tj.:

  • konkurencja w Twojej branży – działając w najbardziej konkurencyjnych dziedzinach na efekty w postaci TOP 10 lub TOP 5 wyników wyszukiwania będzie trzeba poczekać prawdopodobnie zdecydowanie dłużej niż 2-3 miesiące;
  • rodzaj pozycjonowanych fraz kluczowych – najszybciej można wypozycjonować frazy long tail SEO, czyli wyrażenia składające się z minimum 3-4 wyrazów;
  • aktualny stan Twojej domeny – jeżeli wcześniej zajmowałeś się pozycjonowaniem X-Cart i robiłeś to umiejętnie, zgodnie z najnowszymi standardami Google, efekty w postaci dodatkowych konwersji zakupowych nadejdą prawdopodobnie nieco szybciej.

Warto dodatkowo przytoczyć badania backlinko.com, które przedstawiają właścicieli firm inwestujących poniżej 500 dolarów miesięcznie jako mniej zadowolonych z usług SEO od przedsiębiorców wydających na pozycjonowanie powyżej 500 dolarów miesięcznie. Dotyczy to badań z USA, natomiast podobnie wygląda sytuacja w Polsce. Im mniej zainwestujesz, tym dłużej poczekasz na satysfakcjonujące rezultaty.

Ile kosztuje pozycjonowanie X-Cart? – orientacyjny cennik

Ceny za pozycjonowanie X-Cart są ustalane indywidualnie. Biorąc pod uwagę aktualne standardy rekomendujemy inwestować w SEO e-commerce powyżej 1 000 zł netto miesięcznie. Wówczas specjaliści będą mogli poświęcić na Twój sklep internetowy X-Cart więcej roboczogodzin, co poskutkuje bardziej satysfakcjonującymi efektami w krótszym czasie. Poniżej przedstawiamy orientacyjny cennik Carted.

Przykład małego budżetu – 1 000 zł netto miesięcznie

Budżet umożliwiający rozpoczęcie działań pozycjonerskich. W tym przypadku nacisk kładziemy na stworzenie odpowiedniej strategii, optymalizację najważniejszych elementów technicznego SEO oraz opracowywanie nowych treści dostosowanych do aktualnych standardów Google (np. opisów produktów, kategorii i ewentualnie wpisów blogowych).

Zapamiętaj!

1 000 zł netto miesięcznie jest zbyt małym budżetem, żeby pozyskiwać linki z najwyższej jakości źródeł za pomocą artykułów sponsorowanych. Specjaliści Carted ograniczają się wówczas do linkowania z wartościowych zaplecz SEO.

Przykład średniego budżetu – 2 500 zł netto miesięcznie

W cenie 2 500 zł netto miesięcznie (np. w umowie na 6 lub 12 miesięcy) możemy skutecznie działać w średnio- oraz wysoce konkurencyjnych branżach. W porównaniu do poprzedniego budżetu praktykujemy na link building z większej liczby źródeł, co przekłada się na poprawę pozycji większości słów kluczowych wdrożonych do zaplanowanej strategii SEO.

Przykład większego budżetu – 3 500 zł netto miesięcznie

Za 3 500 zł netto miesięcznie można wypozycjonować prawie każdy sklep internetowy. W tym przypadku możesz rywalizować z tzw. branżowymi gigantami. SEO w tym budżecie zwraca się zazwyczaj w ciągu 6-18 miesięcy. Duża część tej kwoty jest przeznaczona na linkowanie z dziesiątek wartościowych źródeł oraz tworzenie wartościowego contentu sprzyjającego uzyskaniu wysokich pozycji w Google na poszczególne frazy kluczowe.

Pozycjonowanie X-Cart – skorzystaj z oferty Carted już dziś!

Pozycjonowanie sklepów internetowych X-Cart uważamy za bardzo wymagające zadanie. Mając natomiast odpowiedni budżet możemy prawidłowo zoptymalizować Twój serwis – w taki sposób, aby zwiększyć renomę brandu, którego jesteś właścicielem, zbudować zaufanie do potencjalnych klientów i dodatkowo zmaksymalizować liczbę konwersji. Wystarczy, że napiszesz do nas maila lub zadzwonisz.

Z chęcią Ci pomożemy. Skontaktuj się ze specjalistami Carted i omów szczegóły współpracy. Zawodowo zwiększamy sprzedaż od wielu lat. Zacznij zarabiać więcej. Bądź branżowym liderem. Postaw na usługi SEO najwyższej jakości.

często zadawane pytania

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania X-Cart?

Na czym polega pozycjonowanie X-Cart?

Pozycjonowanie X-Cart to relatywnie zaawansowany proces składający się z opracowania strategii SEO, przeprowadzenia analizy audytorskiej oraz wdrożenia niezbędnych działań on-site. W ich skład wchodzą m.in. optymalizacja techniczna oraz optymalizacja treści. Jeżeli chodzi o SEO off-site – najważniejszy jest link building, czyli pozyskiwanie wartościowych odnośników poprawiających profil linków domeny wpływający na pozycję w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania Google.

Ile kosztuje pozycjonowanie X-Cart?

Ceny za pozycjonowanie X-Cart zaczynają się od 1 000 zł netto miesięcznie. Jeżeli zależy Ci na uzyskaniu satysfakcjonujących rezultatów m.in. w postaci dodatkowych wejść na podstrony produktowe, a w konsekwencji zakupów produktów, skontaktuj się ze specjalistami Carted i poproś o indywidualną wycenę.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie X-Cart?

Pozycjonowanie X-Cart wpływa przede wszystkim na zwiększenie liczby osób odwiedzających Twój sklep internetowy. Może to poskutkować w przyszłości maksymalizacją konwersji zakupowych, wzrostem rozpoznawalności Twojej marki oraz wypracowaniem przewagi konkurencyjnej.

Jak długo powinno trwać pozycjonowanie X-Cart?

Pozycjonowanie X-Cart powinno trwać minimum 6-18 miesięcy. W tym okresie nakłady związane z optymalizacją sklepu internetowego pod kątem SEO zaczną się zwracać w postaci dodatkowych klientów i popularyzacji Twojej oferty.

Jak dużo sklepów internetowych inwestuje w pozycjonowanie X-Cart?

Biorąc pod uwagę obecne standardy oraz statystyki clutch.co, w pozycjonowanie inwestuje około 40% sklepów sklepów internetowych, stron usługowych oraz portali informacyjnych.

Komu dedykujemy pozycjonowanie X-Cart?

Pozycjonowanie X-Cart dedykujemy przedsiębiorcom oraz właścicielom e-commerce, którzy chcą zwiększyć rentowność swoich sklepów internetowych. To doskonałe rozwiązanie również pod kątem lokalnego SEO w celu zwiększenia popularności stacjonarnej oferty.

Czy pozycjonowanie X-Cart na własną rękę jest opłacalne?

Ze swojej strony odradzamy pozycjonowanie X-Cart na własną rękę. Platforma ta jest bardzo zaawansowana techniczne, a wdrażanie poszczególnych optymalizacji może być trudne nawet dla osób, które interesują się tematyką SEO. Do pozycjonowania X-Cart potrzeba minimum kilkuletniego doświadczenia oraz sporych zasobów wiedzy odnośnie link buildingu, technicznego SEO, a także tworzenia struktur stron internetowych.

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt