Pozycjonowanie sklepu internetowego Łódź – na czym polega?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi polega na implementacji właściwej strategii SEO, która przyczyni się do zwiększenia wartości strony z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów). Żeby to osiągnąć, należy stosować się do najnowszych wytycznych algorytmu, wdrażając kompleksowe działania SXO (ang. Search Experience Optimization), które są złożone z SEO (czyli optymalizacji pod wyszukiwarki) oraz aspektu UX (ang. User Experience) oznaczającego użyteczność witryn.

Synergia czynności wchodzących w strategię SXO pozwala uzyskać wysokie pozycje w organicznych wynikach wyszukiwania, z których wynika m.in. wyższa sprzedaż, budowa wizerunku marki oraz kreowanie własnego brandu w roli branżowego lidera czy też eksperta.

Komu dedykujemy pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi dedykujemy każdemu przedsiębiorcy działającemu w sektorze e-commerce. Dzięki temu zwiększysz sprzedaż artykułów w branżach tj.:

  • farmaceutyczna,
  • meblarska,
  • odzieżowa,
  • beauty,
  • RTV/AGD.

Dzięki pozycjonowaniu będziesz mógł konkurować jakością produktów, a nie samą ceną. Wynika to z prostego powodu – będąc na pierwszej stronie organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania (w TOP 10) wszyscy internauci zainteresowani daną tematyką zobaczą Twój sklep internetowy. Jeżeli klasa produktów będzie odpowiednia do ceny – oferta, którą proponujesz zostanie uznana za atrakcyjną. Dzięki temu potencjalni klienci dokonają zakupów właśnie w Twojej witrynie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Łódź – jakie korzyści wiążą się z inwestycją w lokalne SEO?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi niesie za sobą wiele istotnych zalet dla funkcjonowania Twojego biznesu. Są to m.in.:

  • wzrost widoczności serwisu w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania;
  • możliwość stałego monitorowania skuteczności implementowanych działań strategicznych;
  • zwiększenie liczby potencjalnych klientów odwiedzających Twój sklep internetowy;
  • długotrwałe efekty pozycjonowania;
  • maksymalizacja zysków przedsiębiorstwa;
  • zdobycie przewagi konkurencyjnej;
  • elastyczne koszty pozyskiwania klientów;
  • większa sprzedaż bezpośrednia w przypadku dysponowania stacjonarną siedzibą;
  • długofalowe pozyskiwanie klientów nawet po zakończeniu współpracy z agencją SEO;
  • wykreowanie więzi z potencjalnymi klientami;
  • zbudowanie zaufania marki w sieci.

Biorąc pod uwagę obecne standardy w branży marketingu internetowego, działanie SEO jest obecnie jedną z najbardziej opłacalnych form promocji. Obecnie bardzo wielu klientów poszukuje poszczególnych produktów w wyszukiwarkach tj. Google, Bing, Yahoo czy też DuckDuckGo, dlatego uzyskanie wysokiej pozycji w organicznych (bezpłatnych) wynikach przyczyni się również do maksymalizacji liczby konwersji, np. w postaci:

  • dodatkowych zakupów w witrynie,
  • wyświetleń podstron produktowych,
  • dodania opinii o produkcie,
  • zapisania się do newslettera,
  • wypełnienia formularza kontaktowego,
  • rejestracji na stronie,
  • odtworzenia wideo,
  • pobrania e-booka,
  • czy też udostępniania treści w mediach społecznościowych.

Warto również wspomnieć, iż SEO w dłuższej perspektywie jest zdecydowanie tańsze, niż przykładowo kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords). Pomimo tego, że efekty pozycjonowania zauważymy nieco później (np. po 2-3 miesiącach), w ujęciu długofalowym na pewno zyskamy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Łódź – jak przebiega cały proces SEO?

Proces SEO e-commerce jest relatywnie skomplikowanym zadaniem. Żeby uzyskać satysfakcjonujące rezultaty pozycjonowania w postaci wysokich miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania, należy skupić się na kilku kluczowych aspektach. W Carted jako pierwszą czynność wykonujemy kompleksowy audyt SEO. Dzięki temu wskażemy wady i zalety Twojej witryny, przez co będziemy mogli stworzyć optymalną strategię SEO.

Strategia SEO

Opracowując strategię SEO zwracamy uwagę na dobór właściwych fraz kluczowych, na podstawie których będziemy zwiększać obroty Twojego przedsiębiorstwa. Planujemy pozycjonowanie zarówno na frazy ogólne (czyli generyczne) składające się maksymalnie z 1-2 słów, jak i wyrażenia z długiego ogona (long tail SEO) bazujące na minimum 3-4 wyrazach.

Ten etap wykorzystujemy również, aby ustalić cel pozycjonowania. W zależności od Twoich preferencji może to być pozyskanie klientów i zbudowanie wizerunku marki lokalnie (w Łodzi i okolicach) lub na skalę ogólnopolską. Wówczas działania są bardziej skomplikowane i w konsekwencji droższe.

Optymalizacja treści

Po ustaleniu sprzedażowych fraz kluczowych ogólnych, jak i long tail przechodzimy do optymalizacji treści pod kątem SEO. Pod uwagę bierzemy nie tylko aspekty mające wpływ na wartość strony z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów), ale także kwestie UX (ang. User Experience) również oddziałujące na finalną pozycję Twojej strony w Google.

W tym przypadku skupiamy się na całości działań contentowych SXO (ang. Search Experience Optimization). Są to m.in.:

rozbudowanie tekstów o więcej grafik, filmiki instruktażowe oraz praktyczne screenshoty obrazujące daną kwestię;
urozmaicenie strony pod kątem wizualnym poprzez dodanie wypunktowań, wyboldowań, wyjustowań oraz tabelek;
nasycenie istniejącego contentu prawidłowo dobranymi wyrażeniami kluczowymi mającymi znaczenie pod kątem sprzedażowym.

Zwracamy także uwagę na wzmocnienie linkowania wewnętrznego, umieszczając tzw. internal linki w odpowiednich miejscach na stronie. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli łatwiej poruszać się po stronie, a roboty Google (inaczej również spidery lub pająki indeksujące) uznają dany serwis za bardziej wartościowy pod kątem SEO.

Optymalizacja techniczna

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi opieramy także o techniczne SEO. Zatrudniamy do tego web developerów oraz specjalistów ds. pozycjonowania. Dbają oni o m.in.:

  • dostosowanie responsywności Twojego serwisu – nie tylko pod kątem komputerów i laptopów, ale również w zakresie mniejszych urządzeń mobilnych tj. smartfony, tablety czy też najnowsze smartwatche;
  • wdrożenie szyfrowania SSL zapewniającego bezpieczeństwo internautom – dzięki temu mogą oni bezproblemowo i bez obaw dokonywać transakcji za pomocą dowolnych bramek płatności (np. PayPal, Przelewy24 czy też PayU);
  • implementację głównych meta tagów – jeden z nich wpływa na SEO (czyli meta title), a kolejny wstępnie opisuje podstronę, oddziałując na UX (dobrze opracowany meta description zwiększy klikalność adresów URL konkretnych podstron w Twoim sklepie internetowym.

W Carted zajmujemy się również polepszeniem wydajności strony, aby ładowała się zdecydowanie szybciej, niż konkurencyjne witryny, gwarantując lepsze wrażenia internautom. Aby to osiągnąć minifikujemy kod HTML i CSS serwisu, a także optymalizujemy wskaźniki Core Web Vitals wpływające na interaktywność sklepu internetowego. W tym przypadku chodzi o LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift).

Link-building

Istotną składową pozycjonowania sklepów internetowych w Łodzi jest także link-building. To kompleksowy proces polegający na pozyskiwaniu wartościowych, naturalnych odnośników zewnętrznych umacniających wartość Twojej strony z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów, spiderów lub pająków indeksujących).

Dbamy o to, żeby linki były naturalne i pochodziły z renomowanych witryn. Pozyskujemy je na różne sposoby, a mianowicie:

  • wymiana wpisów gościnnych,
  • współpraca redakcyjna,
  • tworzenie viralowych treści blogowych,
  • udzielanie wypowiedzi do artykułów z branżowej prasy,
  • dodawanie komentarzy na forach, blogach i portalach,
  • opracowywanie wartościowych case study z linkiem dofollow.

Dzięki synergii wszystkich działań SXO (czyli SEO + UX), jesteśmy w stanie zwiększyć ranking Twojej witryny w Google oraz innych, przodujących wyszukiwarkach tj. Bing, Yahoo czy też DuckDuckGo.

Gdy uzyskasz przynajmniej TOP 10, czyli pierwszą stronę organicznych wyników wyszukiwania na poszczególną frazę kluczową, klienci łatwiej znajdą Twój serwis.

Co ciekawe – będzie on widoczny nie tylko w tekstowych wynikach wyszukiwania, ale także w katalogach i Mapach Google (utworzenie i optymalizacja wizytówki Google Moja Firma w Carted jest darmowe).

Przykład pierwszej strony wyników wyszukiwania na frazę „sklep z meblami Łódź” – czyli jedno z najczęściej wpisywanych wyrażeń w tej tematyce przedstawiamy poniżej.

pozycjonowanie sklepu Łódź

Pozycjonowanie sklepu Łódź – ile to kosztuje?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi wiąże się z kosztami rzędu minimum 1 500 zł netto miesięcznie. W zależności od specyfiki Twojej działalności, branży, w której działasz oraz konkurencyjności fraz kluczowych, ceny mogą windować nawet powyżej 3 500 zł netto miesięcznie.

W Carted dysponujemy trzema pakietami:

  • pozycjonowanie sklepu w Łodzi za 1 500 zł – mały budżet pozwalający na wdrożenie optymalnych działań SEO dla lokalnych sklepów internetowych charakteryzujących się niewielką konkurencyjnością oraz liczbą produktów, które nie przekraczają kilkudziesięciu;
  • pozycjonowanie sklepu w Łodzi za 2 500 zł – budżet średniej wielkości umożliwiający wdrożenie skutecznych działań optymalizacyjnych w wielu branżach, które cechuje konkurencyjność na poziomie średnim lub wyższym (rozwiązanie to dedykujemy właścicielom e-commerce posiadającym w ofercie nawet do kilkuset produktów);
  • pozycjonowanie sklepu w Łodzi za 3 500 zł – budżet relatywnie wysoki, będący jedyną opcją dla sklepów internetowych z rozbudowaną ofertą wyróżniającą się nawet dwoma- lub trzema tysiącami produktów (w tym przypadku opracowujemy również artykuły sponsorowane na cele link-buildingu, aby jeszcze bardziej zwiększyć wartość SEO z punktu widzenia crawlerów (tzw. robotów Google).

Pamiętaj, że koszty za SEO e-commerce są ustalane indywidualnie. Powyższy cennik jest wyłącznie poglądowy. Wysokość finalnej inwestycji zależy od Twoich preferencji, założeń projektowych oraz branży, w której działasz. Jeżeli masz pytania – koniecznie skontaktuj się z nami mailowo lub telefonicznie. Pozostajemy dyspozycyjni.

Pozycjonowanie sklepów internetowych Łódź – po jakim czasie zauważę efekty SEO?

Nie można jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie dot. czasu oczekiwania na efekty pozycjonowania. Nasi klienci najczęściej odnotowują pierwsze rezultaty po kilku miesiącach – w postaci wyższych pozycji w SERP-ach (ang. Search Engine Results Page), czyli organicznych wynikach wyszukiwania i dodatkowych wejść do serwisu. W wysoce konkurencyjnych branżach (np. meblarska, farmaceutyczna czy też odzieżowa) pierwsze efekty zauważymy nieco później – nawet po 6-8 miesiącach, ponieważ tzw. próg wejścia jest o wiele większy.

Zapamiętaj!

Inwestując w lokalne pozycjonowanie sklepów internetowych nastawione na Łódź i okolice zwiększysz współczynnik konwersji nawet po 4-5 miesiącach. Wynika to z prostego powodu – frazy lokalne charakteryzują się niskim poziomem konkurencyjności, a w konsekwencji SEO e-commerce jest wówczas zdecydowanie mniej czasochłonne.


FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania sklepów internetowych w Łodzi?

Dlaczego warto zainwestować w SEO e-commerce ukierunkowane lokalnie?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi to doskonała szansa na zwiększenie liczby konwersji w witrynie (np. w postaci dodatkowych wejść z wyszukiwarki, zapisów do newslettera czy odwiedzenia podstron produktowych).
Jeżeli zdecydujesz się na SEO e-commerce odnotujesz również rezultaty w kontekście budowy wizerunku marki, umocnienia więzi z potencjalnymi klientami, a dodatkowo staniesz się tzw. branżowym liderem.

Ile kosztuje lokalne pozycjonowanie sklepu w Łodzi?

Lokalne pozycjonowanie sklepu w Łodzi wiąże się z kosztami rzędu ok. 1 000 – 3 500 zł netto. Cennik podany na naszej stronie jest oczywiście szacunkowy, ponieważ finalna decyzja dot. inwestycji w SEO zapada po konsultacji z naszymi specjalistami.

Ile powinno trwać pozycjonowanie sklepu w Łodzi?

Pozycjonowanie sklepu w Łodzi powinno trwać minimum 12-16 miesięcy. Po tym czasie można odnotować efekty w postaci zwiększonej liczby konwersji w witrynie. Dzięki wdrożeniu optymalnych działań SEO na przestrzeni roku istnieje również prawdopodobieństwo, że staniesz się branżowym liderem i wykreujesz pozytywne relacje z potencjalnymi konsumentami.

Na czym polega pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi?

Pozycjonowanie sklepów internetowych w Łodzi to kompleksowy proces obejmujący działania on-site SEO (wewnątrz witryny) oraz off-site SEO (poza serwisem). W ich skład wchodzi m.in. optymalizacja treści, optymalizacja techniczna oraz link-building będący jednym z najważniejszych elementów SEO.

Czy pozycjonowanie sklepu internetowego w Łodzi na własną rękę jest możliwe?

Pozycjonowanie sklepu internetowego w Łodzi powinno być przeprowadzone przez szereg specjalistów tj. web developerzy, specjaliści ds. SEO oraz content marketerzy i copywriterzy. Samodzielne wdrożenie optymalnej strategii pozycjonerskiej jest możliwe wyłącznie pod warunkiem, że masz przynajmniej 3-4 lata doświadczenia w branży SEO, a także minimum 30-50 wolnych godzin miesięcznie na systematyczne działania dot. optymalizacji treści, optymalizacji technicznej oraz link-buildingu.


Pozycjonujemy też sklepy internetowe z miast jak: