seo dla e-commerce
Pozycjonowanie Shoplo
Kompleksowy marketing internetowy dla Twojego
sklepu e-commerce opartego o CMS Shoplo. W jednym miejscu.
Porozmawiajmy.
Wypełnij formularz kontaktowy, a my do Ciebie oddzwonimy.

Pozycjonowanie Shoplo to doskonała inwestycja dla przedsiębiorców, którzy liczą się z realnymi zyskami, a także chcą raz na zawsze zminimalizować problem porzuconych koszyków. Dzięki inwestycji w optymalizację sklepów pod kątem SEO będziesz „zamykał” więcej sprzedaży, staniesz się liderem w branży i wygenerujesz bardzo wysoki zwrot z inwestycji (przewyższający Twoje najśmielsze oczekiwania).
Pozycjonowanie Shoplo niesie za sobą dziesiątki „namacalnych” korzyści, które powodują, że SEO generuje aż 1000% więcej ruchu od social mediów (źródło: brightedghe.com). Poniżej przedstawiamy najważniejsze zalety optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek.
Pozycjonowanie Shoplo – wyższy ruch na stronie
Pozycjonowanie na platformie Shoplo wiąże się w pierwszej kolejności z wyższym ruchem na Twojej stronie internetowej pochodzącym z organicznych (naturalnych) wyników wyszukiwania. Inwestując w ten sposób promocji staniesz się widoczny w Google (lub innych wyszukiwarkach) po mniej więcej 3-12 miesiącach. Dzięki temu klienci po wpisaniu dowolnej, branżowej frazy widzą Twój serwis w Google, co wpływa na popularyzację proponowanej oferty.
Pozycjonowanie Shoplo – budowa wiarygodności marki
Znajdując się na najwyższych miejscach w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania konsumenci zaczynają Ci ufać. Skutkuje to budową wiarygodności marki, co przekłada się na więcej wejść do Twojej witryny i maksymalizację konwersji, np. w postaci:
- zakupu produktu,
- odtworzenia filmiku instruktażowego,
- udostępnienia treści w mediach społecznościowych,
- wykonania połączenia telefonicznego,
- napisania maila w celu złożenia zamówienia hurtowego.
Warto również wspomnieć, iż wysokie pozycje świadczą o tym, że znasz się na marketingu i podążasz za obecnymi trendami. Tego typu działania także przekonują klientów do tzw. innowacyjności Twojej firmy.
Pozycjonowanie Shoplo – wysoki zwrot z inwestycji
Pozycjonowanie Shoplo to również wysoki zwrot z inwestycji. Jeżeli Twoja strona znajduje się minimum w TOP 5 organicznych (naturalnych) wyników wyszukiwania, prawdopodobnie wzbudzisz największe zainteresowanie klientów, co przełoży się na bardzo duży (lub całkowity) zwrot z inwestycji. Warunek jest jeden – na większość fraz kluczowych musisz znaleźć na pierwszych pięciu pozycjach, ponieważ to właśnie one generują aż 68% kliknięć w wynikach wyszukiwania Google (źródło: blog.hubspot.com).
Pozycjonowanie Shoplo – możliwość dotarcia do zdecydowanych klientów
Pozycjonowanie Shoplo wiąże się również z możliwością dotarcia do stałych i zdecydowanych klientów. Aby to osiągnąć, zwracamy uwagę nie tylko na rankowanie w Google w kontekście fraz ogólnych (jedno- lub dwuwyrazowych), ale także wyrażeń z długiego ogona słow kluczowych (long tail SEO keywords) bazujących na trzech lub czterech frazach.
Pozycjonowanie Shoplo – sukces kampanii Google Ads
Pozycjonowanie Shoplo łączy się w dużym stopniu z kampanii Google Ads. Jak to wygląda w praktyce? Otóż dzięki właściwie zoptymalizowanej stronie internetowej, możesz uzyskać zdecydowanie wyższy wynik jakości umożliwiający stworzenie tańszej kampanii AdWords.
Ponadto decydując się na pozycjonowanie Shoplo, eksperci zoptymalizują ścieżkę zakupową w Twoim serwisie, co poskutkuje szybszą finalizacją zakupu i większym prawdopodobieństwem na dokonanie konwersji.

Pozycjonowanie Shoplo – długofalowa promocja Twojej marki
Decyzja o pozycjonowaniu Shoplo wpływa również na długofalową promocję Twojej marki w Internecie. Co ciekawe – dotyczy to nie tylko okresu, gdy współpracujesz z agencją SEO, ale również po zakończeniu kooperacji. Klienci, którzy w przeszłości współpracowali z agencją Carted są do dziś widoczni w wyszukiwarkach na najważniejsze frazy kluczowe – nie utracili widoczności, ponieważ zadbaliśmy o każdy szczegół SEO i stworzenie odpowiednich fundamentów. Poskutkowało to widocznością nawet do 2-3 lat po zakończeniu współpracy.
Pozycjonowanie Shoplo – mierzalność efektów
Inwestując w pozycjonowanie Shoplo, możesz w łatwy sposób zmierzyć efekty. Wystarczy, że wykorzystasz do tego narzędzie Senuto (aby zweryfikować liczbę fraz kluczowych widocznych na topowych miejscach) lub Google Analytics 4 do sprawdzenia liczby konwersji (pomocne w tym przypadku będą opcje: „Zdarzenia” lub „Cele”).
Pozycjonowanie Shoplo – jak wybrać dobrą agencję do optymalizacji SEO?
Wybór rzetelnej agencji do pozycjonowania sklepów internetowych na platformie Shoplo może być nie lada wyzwaniem. Rynek jest „przesycony” podmiotami świadczącymi niskiej jakości usługi. Jeżeli chcesz uniknąć współpracy z nierzetelną firmą – koniecznie sprawdź poniższe punkty.
Cennik
Cennik jest pierwszym elementem, na który należy zwrócić uwagę przy selekcji agencji marketingowych. Dlaczego? Ponieważ jeżeli ceny są zbyt niskie (poniżej rynkowych standardów), np. w granicach 500-700 zł netto miesięcznie, powinieneś wiedzieć, że dana firma chce po prostu „wyłudzić” od Ciebie pieniądze za wysyłanie automatycznie generowanych raportów.
Rzetelne działania SEO w e-commerce zaczynają się od 1 000 zł netto miesięcznie. Czy górny limit istnieje? Raczej nie. W większości przypadków, im więcej zapłacisz za działania SEO, tym lepiej dla Twojego biznesu. Trzymaj się jednak granicy rozsądku – w Carted górne widełki wynoszą w granicach kilku tysięcy złotych. Inwestycja powyżej 10 000 zł netto miesięcznie opłaca się wyłącznie rozbudowanym serwisom e-commerce z setkami lub tysiącami produktów do pozycjonowania.
Opinie o firmie
Od razu po zweryfikowaniu cennika, przeanalizuj opinie o danym przedsiębiorstwie. Wizytówka Google Moja Firma powinna być pierwszym miejscem, które rzetelnie sprawdzisz. Pamiętaj natomiast, że opinie mogą być nieprawdziwe, napisane przez znajomych właściciela agencji. Najbardziej rzetelne referencje są zazwyczaj poparte Case Study, zawierają grafiki z efektami SEO oraz wyróżniają się dłuższą treścią (chociaż nie stanowi to reguły).
Opinie typu „Firma świadczy dobre usługi” lub „Daję 5 gwiazdek!” są w większości przypadków nieprawdziwe.
Aby upewnić się co do renomy danego przedsiębiorstwa, zachęcamy zapytać się o zdanie internautów na branżowych forach lub Facebookowych grupach tematycznych (np. SEO/SEM Polska). Znajdują się tam fachowcy z wieloletnim doświadczeniem, którzy potrafią ocenić dane przedsiębiorstwo, ale również klienci rozeznani w standardach polskiego rynku SEO.
Doświadczenie
Doświadczenie to jeden z najważniejszych elementów podczas selekcji podmiotu pozycjonerskiego. Należy zwrócić uwagę na portfolio wybranej firmy oraz stworzone Case Study. Ważne jest także dopasowanie przedsiębiorstwa do specyfiki Twojej działalności. Jeżeli potrzebujesz wypozycjonować sklep internetowy z branży odzieżowej, poszukaj na ich stronie case study dotyczące podobnego klienta i sprawdź, czy interesują Cię porównywalne efekty.
Oferta
Czy oferta powinna być aż nadto kompleksowa? Niekoniecznie. Rzetelne agencje SEO, które wyróżnia skuteczność działań mogą specjalizować się w wąskiej dziedzinie – to całkowicie naturalne. Dla przykładu – w Carted pozycjonujemy wyłącznie sklepy internetowe. Nasze Case Study nie obejmują stron WWW, ponieważ lepiej czujemy się w usługach związanych ze sklepami internetowymi. Ponadto współpracujemy z cenionymi w środowisku web developerami i w razie potrzeby sklepy internetowe tworzymy od zera.
Nasza oferta dzieli się na 4 główne kategorie – widoczność, reklama, sprzedaż, analiza.

Widoczność
Usługi pozwalające znaleźć Twoją firmę w internecie:
- Audyt SEO,
- Pozycjonowanie sklepów,
- Projektowanie sklepów Shoper,
- Tworzenie sklepów WooCommerce.

Reklama
Usługi pozwalające zdobyć szybko wartościowy ruch:
- Reklama Google Ads,
- Reklama produktowa Google Ads,
- Reklama Facebook,
- Reklama Instagram.

Sprzedaż
Usługi pozwalające sprzedawać więcej online:
- audyt UX,
- SXO – Search Experience Optimization,
- Benchmarking,
- Cognitive walkthrough.

Analiza
Usługi pozwalające wykorzystać zebrane dane:
- Analityka internetowa,
- Konfiguracja konta Google Analytics,
- Konfiguracja Google Tag Manager,
- Analiza zachowania użytkowników.
Jak widzisz – nie jesteśmy agencją 360, specjalizując się wyłącznie w konkretnych aspektach, w których czujemy się najlepiej. Dzięki temu możemy świadczyć naszym klientom najwyższą jakość usług.
Polecamy Ci wybrać agencję marketingową podobną do naszej. W konsekwencji trafisz na specjalistów doskonałych w swojej dziedzinie, którzy robią wszystko, aby „dowieźć” rezultaty jak najszybciej się da.
Sposób raportowania
W Carted decydujemy się na kompleksowe raportowanie. Co miesiąc wysyłamy zestawienie wszystkich pozycji, które osiągnęli nasi klienci, a także czynności wykonanych przez klientów, które zakończyły się sprzedażą lub było na to duże prawdopodobieństwo (np. dodanie produktu do koszyka, zapisanie się do newslettera lub wypełnienie formularza kontaktowego).
Czy tanie pozycjonowanie Shoplo jest możliwe?
W pierwszej kolejności należy odpowiedzieć na pytanie pt.: „Co oznacza tanie pozycjonowanie”? Biorąc pod uwagę aktualne standardy mamy w tym przypadku do czynienia z przedsiębiorstwami, które dysponują ofertami poniżej 1 000 zł netto miesięcznie.
Jakie jest nasze stanowisko na temat taniego pozycjonowania Shoplo? To zależy od specyfiki Twojej branży, rodzaju fraz kluczowych, liczby produktów dostępnych w Twoim sklepie internetowym oraz stanu optymalizacji technicznej serwisu.
Jeżeli zaczynasz zupełnie „od zera” powinieneś liczyć się z wydatkiem rzędu 1 000 zł netto miesięcznie lub więcej. Tylko w takim przypadku skuteczność może zostać zachowana. Mniejsza inwestycja po prostu się nie opłaca – to strata pieniędzy. Za 500-700 zł netto miesięcznie można wypozycjonować drobną działalność lokalną świadczącą usługi w obrębie danej wsi, gminy lub niewielkiej miejscowości. Sklep internetowy z więcej niż 50 produktami powinien bazować na strategii SEO w granicach 1 000 – 3 500 zł netto miesięcznie.
Dlatego nie daj się nabrać na tanie pozycjonowanie Shoplo, ponieważ w perspektywie długofalowej nie uzyskasz zwrotu z inwestycji, a po prostu stracisz fundusze, które mógłbyś przeznaczyć np. na kampanie Google Ads (dawniej AdWords). To bardzo proste, jeżeli masz mniej niż 1 000 zł, zainwestuj w płatne kampanie, które przyniosą Ci natychmiastowe efekty w postaci widoczności i zwiększą szansę na pomnożenie swoich przychodów.
Pozycjonowanie Shoplo – co składa się na cenę optymalizacji SEO?
Na cenę optymalizacji SEO składa się wiele istotnych czynników. Spośród najważniejszych możemy wymienić m.in.:
- przeprowadzenie audytu pozycjonerskiego,
- stworzenie strategii SEO,
- optymalizacja treści na stronie,
- zoptymalizowanie strony pod kątem technicznym
- link building.
Poniżej przedstawiamy szczegóły.
Przeprowadzenie audytu pozycjonerskiego
Pierwszą czynnością po rozpoczęciu współpracy z danym klientem jest przeprowadzenie audytu pozycjonerskiego. Dzięki tego typu działaniom możemy w łatwy sposób określić m.in.:
- wady Twojego sklepu internetowego,
- zalety serwisu e-commerce,
- niezbędne elementy do poprawy.
W konsekwencji jesteśmy w stanie umiejętnie zaplanować wszelkie kroki SEO, które w przyszłości poskutkują wysokim zwrotem z inwestycji.
Stworzenie strategii SEO
Strategia SEO to niezbędny element pozycjonowania. Na jej podstawie wykonujemy wszelkie działania oraz badamy ich skuteczność. Podczas tworzenie strategii SEO określamy m.in.:
- rodzaj i częstotliwość występowania słów kluczowych,
- strategię link buildingu,
- plan content marketingowy,
- elementy niezbędne do optymalizacji,
- częstotliwość weryfikacji efektów.
Warto również wspomnieć, iż w Carted zajmujemy się pozycjonowaniem sklepów e-commerce w Polsce, ale także za granicą.
Optymalizacja treści na stronie
Pozycjonowanie Shoplo polega między innymi na optymalizacji treści w obrębie danej witryny. Zajmują się tym content marketerzy, copywriterzy oraz opiekunowie SEO, którzy wszystko nadzorują. Spośród najważniejszych działań w tym kierunku możemy wymienić m.in.:
- rozbudowanie tekstów o dodatkowe treści,
- dodanie grafik i wideo,
- eliminacja duplicate content,
- korekta istniejących treści pod względem merytorycznym,
- stworzenie „balansu” pomiędzy linkami wewnętrznymi a zewnętrznymi.
W tym przypadku dodajemy również meta tagi (np. meta title odpowiadający za tytuł sklepu internetowego) oraz meta description (czyli tag opisowy wyświetlający się pod tytułem).
Optymalizacja treści zajmuje sporo roboczogodzin naszych copywriterów i content marketerów, dlatego jest to jeden z droższych aspektów pozycjonowania. Często napisanie jednego artykułu blogowego lub stworzenie opisu kategorii kosztuje w granicach 100-300 zł, zależnie od jego objętości.
Zoptymalizowanie strony pod kątem technicznym
Do optymalizacji strony pod kątem technicznym zatrudniamy web developerów i specjalistów ds. SEO. Ich zadaniem jest stworzenie strony w taki sposób, aby była ona dostosowana do aktualnych standardów SXO (ang. Search Experience Optimization). W tym przypadku możemy wyróżnić m.in.:
- interaktywność,
- responsywność,
- intuicyjność,
- wydajność.
Wszystko to skutkuje wyższą użytecznością Twojego serwisu stworzonego na platformie Shoplo.
Link building
Link building to jeden z najważniejszych elementów pozycjonowania stron internetowych. Dzięki pozyskiwaniu linków wysokiej jakości z różnych źródeł (bazując na metodzie dywersyfikacji) można w łatwy sposób poprawić autorytet wybranej witryny. Najpopularniejszymi sposobami na pozyskiwanie linków są m.in.:
- umieszczanie odnośników na zapleczach SEO,
- relinkowanie,
- wymiana linków na stronach lokalnych,
- korzystanie z list firm,
- udzielanie wypowiedzi do artykułów branżowych,
- tworzenie viralowych treści,
- wymiana wpisów gościnnych,
- i wiele więcej.
Ze swojej strony rekomendujemy zainwestować w tzw. relinkowanie, ponieważ jest to sposób, który umożliwia pozyskanie podobnych linków, co konkurencja, aby zwiększyć szanse na rankowanie wśród tzw. liderów branżowych.
Komu dedykujemy pozycjonowanie Shoplo?
Pozycjonowanie Shoplo może być dobrym rozwiązaniem w przypadku sklepów internetowych z różnych branż. Są to m.in.:
Branża modowa – sklepy internetowe oferujące odzież, obuwie, dodatki i biżuterię.
Branża kosmetyczna – sklepy internetowe oferujące kosmetyki, perfumy i akcesoria do pielęgnacji.
Branża spożywcza – sklepy internetowe oferujące żywność, napoje i przekąski.
Branża elektroniczna – sklepy internetowe oferujące elektronikę, sprzęt RTV i AGD.
Branża sportowa – sklepy internetowe oferujące sprzęt sportowy, odzież i akcesoria.
Powyżej przedstawiliśmy przykłady wyłącznie najbardziej konkurencyjnych branż. W optymalizację sklepów internetowych pod SEO powinien zainwestować każdy właściciel e-commerce, który liczy się z odnotowaniem długofalowych zysków (np. w perspektywie 2-3 lat).
Ile kosztuje pozycjonowanie Shoplo?
Ceny za pozycjonowanie Shoplo są bardzo różnorodne. Platforma ta jest bardzo przyjazna pod kątem SEO ze względu na możliwość spersonalizowania każdego sklepu internetowego zgodnie z najnowszymi standardami SXO, co przekłada się na wyższą wartość z punktu widzenia robotów Google.
Szacunkowe koszty miesięczne za wypozycjonowanie sklepu internetowego na platformie Shoplo oscylują w granicach od 1 000 do 3 500 zł netto miesięcznie. Niektóre projekty wymagają zdecydowanie większych inwestycji, natomiast wszystko to przekłada się w perspektywie długofalowej na zwrot z inwestycji. Klienci Carted po mniej więcej 6-18 miesiącach wychodzą na „plus”, ponieważ pozycjonowanie Shoplo zaczyna być właściwie bezkosztowe za sprawą ogromnych profitów.

Pozycjonowanie Shoplo – kiedy można spodziewać się efektów?
Czas oczekiwania na efekty jest uzależniony od takich kwestii, jak:
- przewidywany budżet na SEO,
- stan optymalizacji technicznej Twojej witryny,
- rodzaj pozycjonowanych fraz kluczowych,
- kary Google nałożone w przeszłości na Twoją domenę,
- konkurencyjność Twojej branży oraz jej specyfika.
Zazwyczaj jednak czas osiągnięcia konkretnych rezultatów wynosi od 3 do 18 miesięcy. W pierwszych kilku miesiącach możesz liczyć na wzrost wyszukiwań Twojego serwisu, a po roku odnotujesz prawdopodobnie rekordową liczbę konwersji, która będzie już tylko wzrastać.
Pozycjonowanie Shoplo – skorzystaj z oferty Carted już dziś!
Pozycjonowanie to niezawodny sposób na promocję Twojego e-commerce w Internecie. Wybierając wysokiej jakości usługi SEO decydujesz się na wzmocnienie autorytetu swojej marki, wypracowanie przewagi konkurencyjnej oraz maksymalizację budżetu operacyjnego. Wspieramy przedsiębiorstwa zarówno z Polski, jak i zagranicy – możesz nam zaufać.
Zainwestuj w jeden z najbardziej dochodowych sposobów reklamowych w Internecie – generujący aż o 1000% więcej ruchu od social mediów (źródło: brightedghe.com). Skontaktuj się ze specjalistami Carted mailowo lub telefonicznie. Z chęcią pomożemy w promocji Twojego biznesu. Wypracujemy przewagę konkurencyjną, pozyskamy dodatkowych klientów i wzmocnimy wizerunek Twojej marki w sieci. Pozostajemy dyspozycyjni.
często zadawane pytania
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania Shoplo?
Czym jest pozycjonowanie Shoplo?
Pozycjonowanie Shoplo to zaawansowany proces optymalizacyjny odpowiadający za zwiększenie pozycji Twojej strony w organicznych (naturalnych) wynikach wyszukiwania. Polega na wdrażaniu właściwych działań on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza Twoim serwisem). W skład on-site SEO wchodzi optymalizacja techniczna i optymalizacja treści, natomiast off-site SEO bazuje na link buildingu i ewentualnie content marketingu.
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie Shoplo?
W pozycjonowanie Shoplo warto zainwestować z kilku istotnych powodów. Po pierwsze jest to proces, który zwiększa pozycję Twojej witryny w Google, co skutkuje wyższą rentownością Twojego biznesu. Po drugie SEO ma wpływ na wizerunek marki w Internecie, a po trzecie właściwa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek umożliwia wypracowanie przewagi konkurencyjnej.
Ile kosztuje pozycjonowanie Shoplo?
Cena pozycjonowania Shoplo zależy od wielu istotnych czynników związanych m.in. z konkurencyjnością Twojej branży, specyfiką działalności oraz rodzaju fraz kluczowych, na które zamierzasz się pozycjonować. Jeżeli umowa SEO trwa 12-24 miesiące, ceny za pozycjonowanie oscylują w granicach 1 000 – 3 500 zł netto miesięcznie.
Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania sklepów Shoplo?
Efekty pozycjonowania sklepów Shoplo będą widoczne po kilku miesiącach od wdrożenia wstępnej strategii SEO. Na samym początku zobaczysz większy ruch w witrynie, który w przyszłości przełoży się na dodatkowych klientów zasilających budżet Twojego przedsiębiorstwa. Wiele natomiast zależy od przeznaczonych zasobów finansowych, rodzaju pozycjonowanych fraz kluczowych oraz działań konkurencji i zmian w algorytmach.
Pozycjonowanie Shoplo czy Google Ads?
Pozycjonowanie Shoplo powinno stanowić fundament Twoich działań marketingowych. Na SEO warto przeznaczyć minimum 60-70% budżetu marketingowego. Jeżeli natomiast chodzi o kampanie Google Ads (dawniej AdWords), rekomendujemy zainwestować około 30-40%. Dobrym rozwiązaniem dywersyfikującym źródła ruchu jest nie tylko AdWords, ale także social media marketing, influencer marketing (w przypadku e-commerce) oraz kampanie mailingowe (tzw. e-mail marketing).
Komu dedykujemy pozycjonowanie Shoplo?
Pozycjonowanie Shoplo jest doskonałym rozwiązaniem dla przedsiębiorców, którym zależy na zdecydowanym zwiększeniu zysków swojego sklepu internetowego. To sposób reklamowy dedykowany właścicielom e-commerce z każdej branży, m.in. modowej, kosmetycznej, spożywczej, elektronicznej, sportowej oraz meblowej.
Czy istnieją alternatywy do pozycjonowania sklepów Shoplo?
Obecnie nie istnieje alternatywa do pozycjonowania sklepów Shoplo. Możesz zdecydować się jedynie na dodatkowe formy reklamy, takie jak Google Ads (dawniej AdWords), social media marketing oraz kampanie mailingowe. Biorąc natomiast pod uwagę obecne standardy, rekomendujemy skupić się na SEO i w miarę możliwości dywersyfikować ruch z innych źródeł.
Pozycjonujemy też sklepy internetowe oparte na technologiach jak:
- Pozycjonowanie OpenCart
- Pozycjonowanie Shopify
- Pozycjonowanie Squarespace Commerce
- Pozycjonowanie WIX
- Pozycjonowanie WooCommerce
- Pozycjonwowanie RedCart
- Pozycjonowanie X-Cart
- Pozycjonowanie Zyro
- Pozycjonowanie Ecwid
- Pozycjonowanie Sellfy
- Pozycjonowanie Shopbase
- Pozycjonowanie Sky-Shop
- Pozycjonowanie Idosell Shop
- Pozycjonowanie Shoplo