Na czym polega pozycjonowanie OpenCart?

Pozycjonowanie OpenCart zaczynamy od przeprowadzenia audytu SEO. Następnie opracowujemy skrupulatną strategię optymalizacyjną i przechodzimy do działań on-site (on-page), a także off-site (off-page). Do tego dochodzi również tzw. analityka internetowa oraz cykliczne rekomendacje i optymalizacje. Poniżej przedstawiamy szczegóły.

Audyt SEO

Audyt SEO określamy w branży również jako audyt pozycjonowania. Jest on wykonywany w celu sprawdzenia wad i zalet pozycjonowanego sklepu internetowego. Prawidłowo przeprowadzone czynności audytorskie pozwalają na m.in.:

  • zidentyfikowanie i wyeliminowanie problemów technicznych witryny (związanych m.in. z wydajnością serwisu, jego responsywnością oraz interaktywnością);
  • usprawnienie priorytetowych elementów rankingowych (wpływających również na komfort korzystania ze strony – czyli aspektów obejmujących UX, inaczej User Experience);
  • wzrost widoczności strony (w organicznych, bezpłatnych wynikach wyszukiwania);
  • maksymalizację liczby konwersji w witrynie (np. w postaci dodatkowych zakupów, rejestracji na stronie czy też wyświetleń filmików produktowych);
  • zaplanowanie i wdrożenie strategii rozwoju serwisu (w skład której wchodzi również odpowiedni dobór słów kluczowych ogólnych bazujących na maksymalnie dwóch wyrazach oraz long tail SEO składających się z minimum 3-4 fraz).
  • Profesjonalny audyt SEO wykonywany przez specjalistów Carted opiera się także o ręczną analizę witryny, słów kluczowych oraz konkurencji – za pomocą specjalistycznych narzędzi tj. Senuto, Majestic SEO czy też Ahrefs.

    Strategia pozycjonowania

    Po audycie SEO zajmującym zazwyczaj ok. 2 tygodnie pracy naszych specjalistów przygotowujemy kompleksową strategię pozycjonowania. Od jej rzetelności zależą przyszłe rezultaty, dlatego ten punkt wymaga długotrwałego zaangażowania – często zajmuje nam to kolejny tydzień lub dwa.

    W pierwszej kolejności dostosowujemy frazy kluczowe do specyfiki Twojej branży. Na ich podstawie będziemy tworzyć treści SEO, które zwiększą prawdopodobieństwo na podwyższenie pozycji strony w kontekście poszczególnych słów kluczowych.

    Elementy będące podstawą skutecznej strategii pozycjonowania to m.in.:

    • wywiad z klientem (na temat jego założeń – w tym przypadku pytamy, czy zależy mu na maksymalizacji konwersji, poprawie renomy marki czy też nawiązaniu długofalowych, bliskich relacji z konsumentami);
    • szczegółowe przeanalizowanie trendów w branży klienta (do każdego zlecenia podchodzimy indywidualnie, dlatego w każdej dziedzinie wyszukujemy kilka istotnych zmiennych, na których będziemy bazować podczas pozycjonowania);
    • pozyskanie istotnych informacji o konkurencji (aby wiedzieć, czym dysponuje konkurencja, a czego brakuje naszemu klientowi).

    Kolejne etapy polegają na wdrażaniu zaleceń audytorskich oraz kompleksowym realizowaniu strategii SEO.

    Działania on-site (on-page)

    Na tym etapie zaczynamy rzeczywiste pozycjonowanie OpenCart. Mamy już wszystko zaplanowane, więc czas zrealizować konkretne założenia. Działania on-site (on-page), czyli zmiany wewnątrz witryny bazują na optymalizacji kodu strony, a także treści Twojego serwisu.

    Optymalizacja kodu strony

    Pozycjonowanie on-page w obrębie kodu strony realizują nasi specjaliści ds. SEO wraz z web developerami. Spośród wielu istotnych działań optymalizacyjnych, wyróżniamy m.in.:

    • utworzenie i edycję meta title oraz meta description;
    • zabezpieczenie sklepu internetowego OpenCart przed powstawaniem duplikatów;
    • wdrożenie i edycja mapy strony w formacie XML oraz pliku robots.txt;
    • stworzenie adresów URL przyjaznych użytkownikom i robotom Google;
    • dodanie atrybutów ALT;
    • zoptymalizowanie rozmiarów i wagi grafik;
    • dostosowanie strony do aktualnych standardów responsywności;
    • minifikacja kodu HTML i CSS;
    • sprawdzenie serwisu pod kątem występowania wirusów;
    • i wiele więcej.

    Warto również pamiętać o dostosowaniu strony do najnowszych wytycznych aktualizacji Core Web Vitals. W Carted nieustannie weryfikujemy zmiany w algorytmie, a co za tym idzie sklepy OpenCart wszystkich klientów sprawiamy bardziej interaktywnymi i użytecznymi za sprawą dostosowania miar LCP (ang. Largest Contentful Paint), FID (ang. First Input Delay) oraz CLS (ang. Cumulative Layout Shift).

    Optymalizacja treści strony

    Treści na stronie optymalizujemy w taki sposób, żeby Twój sklep internetowy był „bogaty” w użyteczny content, który jest również atrakcyjny wizualnie i poprawny gramatycznie, ortograficznie, fleksyjnie oraz stylistycznie.
    Decydując się na optymalizację treści witryn naszych klientów dbamy o m.in.:

    • jakość contentu,
    • jego długość,
    • unikalność,
    • merytoryczność,
    • odpowiednią strukturę nagłówków,
    • stosowanie wezwań do działania w postaci CTA (ang. Call To Action),
    • stronę wizualną treści,
    • odpowiednią objętość contentu.
      • Zwracamy także szczególną uwagę na nasycenie treści właściwymi frazami kluczowymi (zarówno ogólnymi, jak i long tail SEO). Dbamy o to, żeby content był naturalny – nie stosujemy tzw. keyword stuffingu, czyli sztucznego „upychania” fraz kluczowych, ponieważ są to działania wchodzące w nielegalne praktyki pozycjonowania, czyli Black Hat SEO.

        Działania off-site (off-page)

        Pozycjonowanie off-site (off-page) to wszystkie prace, które wykonują nasi specjaliści poza stroną internetową. Wpływają one na poprawę wartości SEO z punktu widzenia robotów Google (tzw. crawlerów) oraz użytkowników. Do prac w tym zakresie zaliczamy link-building oraz content marketing.

        Link-building

        Link-building to jeden z najważniejszych „filarów” SEO. Nawet najlepiej zoptymalizowana strona internetowa pod kątem technicznym oraz contentowym nie będzie wyświetlała się na topowych miejscach w Google bez odpowiedniego linkowania – dotyczy to głównie średnio- oraz wysoce konkurencyjnych branż.

        Na czym polega link-building? Są to zaawansowane działania pozycjonerskie bazujące na pozyskiwaniu wartościowych linków zewnętrznych. Istnieje wiele sposobów, aby zdobyć odnośniki wychodzące, m.in.:

        • wymiana wpisów gościnnych,
        • współpraca redakcyjna,
        • tworzenie viralowych treści blogowych,
        • wypowiadanie się w artykułach z branżowej prasy,
        • korzystanie z tzw. zaplecz pozycjonerskich,
        • opracowywanie case study,
        • relinkowanie.

        Relinkowanie to najtrudniejszy sposób pozyskiwania linków. Polega na weryfikacji profilu odnośników konkurencji (np. za pomocą narzędzia Majestic SEO), a następnie zdobywaniu linków z podobnych źródeł.
        Link-building w Carted opieramy na jakości linków, ich tematyczności, oraz liczbie odnośników. Dbamy również o ich dywersyfikację (czyli zróżnicowanie), żeby roboty Google (tzw. crawlery) traktowały wybrany sklep internetowy jako wartościowy pod kątem SEO.

        Content marketing

        Pozycjonowanie OpenCart powinno również opierać się o content marketing. Dzięki marketingowi treści możemy docierać do klientów na różne sposoby, coraz bardziej spełniając ich oczekiwania oraz wymagania. Najpopularniejsze formy content marketingu to m.in.:

        • wpisy blogowe,
        • artykuły sponsorowane,
        • artykuły eksperckie,
        • case study,
        • poradniki dot. wyboru produktów,
        • nagrania wideo,
        • testy i porównania produktów.

        Content marketing umacnia witrynę pod kątem SEO, dodatkowo przekonując konsumentów do skorzystania z danej oferty. Jest to rozwiązanie możliwe do wdrożenia wyłącznie w najdroższych pakietach pozycjonerskich.

        Analityka internetowa

        Specjaliści z Carted na bieżąco monitorują efekty swoich prac. Dzięki temu mają pogląd na to, co należy poprawić w przyszłości, a na jakie elementy zwrócić uwagę obecnie. W tym celu wykorzystują m.in. Google Search Console (np. do weryfikacji profilu linków zewnętrznych oraz spraw związanych z indeksacją), Google Analytics (do generowania raportów związanych z ruchem, wskaźnikami konwersji oraz ROI), a także inne narzędzia umożliwiające monitorowanie sklepów internetowych pod kątem SEO, tj.:

        • Senuto,
        • Ahrefs,
        • Majestic SEO.

        Wartym uwagi programem ułatwiającym analitykę internetową jest również SEMSTORM.

        Cykliczne rekomendacje i optymalizacje

        Pozycjonowanie OpenCart to proces opierający się na systematycznych działaniach. Pod kątem SEO ważne jest także analizowanie trendów rynkowych, weryfikacja konkurencyjnych działalności i regularne wprowadzanie zmian optymalizacyjnych. Dzięki temu istnieje duża szansa na stworzenie takiej witryny, która będzie najlepiej wypozycjonowana w danej branży.

        Pozycjonowanie OpenCart – zalety

        Zalety związane z pozycjonowaniem sklepów internetowych OpenCart:

        • Zwiększona widoczność w Google – według rankingu Statcounter GlobalStats, ponad 92% udziału na rynku wyszukiwarek ma właśnie Google. W konsekwencji, jeżeli Twój sklep internetowy znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na daną frazę (np. „meble do pokoju” lub „buty męskie”), odnotujesz rezultaty w postaci dodatkowych wejść, a w konsekwencji zwiększenia liczby konwersji;
        • Szansa na wypromowanie małych firm – wiele sposobów promocji w internecie umożliwia reklamę wyłącznie dla rozbudowanych przedsiębiorstw. Dlaczego? Ponieważ większość oferowanych rozwiązań promocyjnych jest po prostu zbyt droga, żeby było to opłacalne małym działalnościom gospodarczym. W przypadku pozycjonowania jest zupełnie inaczej. Otóż inwestując zaledwie 1 000 zł netto miesięcznie możesz wypromować swoją firmę w taki sposób, żeby wydana kwota zwróciła się co najmniej kilkukrotnie na przestrzeni następnych 12-24 miesięcy.
        • Regularne zyski dla przedsiębiorstwa – za pozycjonowanie płacisz wyłącznie raz w miesiącu. Rezultaty odnotowuje się każdego dnia, najczęściej w postaci dodatkowych zakupów w witrynie, wejść przekładających się na interakcję pomiędzy firmą a klientem oraz budowaniem zaufania konsumentów.
          Budowa zaufania konsumentów – stała widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania wpływa na zwiększenie zaufania potencjalnych klientów. Dzięki temu po pewnym czasie zaczną oni odwiedzać Twoją witrynę, żeby zweryfikować proponowaną ofertę.
        • Niskie ceny SEO w ujęciu długofalowym – pozycjonowanie jest relatywnie tanim procesem. Biorąc pod uwagę efekty związane z optymalizacją sklepów internetowych pod kątem wyszukiwarek, możemy śmiało stwierdzić, że nie wymaga to znaczącej inwestycji. Jeżeli mamy ograniczony budżet – zainwestujmy tyle, ile możemy. Wraz z pierwszymi efektami, a w konsekwencji zwiększeniem dochodów, zmaksymalizujemy budżet, aby osiągnąć jeszcze więcej.

        Warto również wspomnieć, iż SEO to doskonała inwestycja pod kątem przyszłych kampanii Google Ads (dawniej AdWords). Otóż dzięki skrupulatnie przygotowanej strategii pozycjonerskiej będziemy wiedzieli, na jakie słowa kluczowe reklamować się w przypadku płatnych kampanii. Za pomocą takich działań dotrzemy również do konkretnej grupy docelowej – nie tylko na rynku ogólnopolskim, czy też międzynarodowym, ale również lokalnym.

        Google Ads czy pozycjonowanie OpenCart?

        Pozycjonowanie OpenCart powinno stanowić fundament działań reklamowych Twojego sklepu internetowego. Kampanie linków sponsorowanych Google Ads (dawniej AdWords) oraz social media marketing, influencer marketing czy też kampanie mailingowe mogą być jedynie dodatkiem do SEO.

        Jak rozłożyć budżet pomiędzy pozycjonowaniem a innymi działaniami reklamowymi?

        Na pozycjonowanie OpenCart należy przeznaczyć ok. 65-70% budżetu reklamowego. Pozostałe akcje marketingowe tj. Google Ads, social media marketing, influencer marketing czy też kampanie mailingowe powinny stanowić maksymalnie 30-35% inwestycji miesięcznej.

        Ile kosztuje pozycjonowanie OpenCart?

        Na pozycjonowanie OpenCart warto zarezerwować minimum 2 000 zł netto miesięcznie. Ceny SEO mogą się różnić, w zależności od liczby podstron w Twoim serwisie, specyfiki branży, w której działasz, konkurencyjności wybranych fraz kluczowych oraz okresu obowiązywania umowy pozycjonerskiej.

        Pozycjonowanie OpenCart – cennik

        W Carted oferujemy naszym klientom trzy przedziały cenowe:

        • 2 000 zł netto miesięcznie,
        • 3 500 zł netto miesięcznie,
        • 4 500 zł netto miesięcznie.

        Pozycjonowanie OpenCart za 2 000 zł proponujemy właścicielom e-commerce dysponującym relatywnie okrojoną ofertą składającą się maksymalnie z kilkudziesięciu produktów. Jeżeli natomiast chodzi o SEO za 3 500 zł i 4 500 zł – to dobre rozwiązanie zarówno dla średniej wielkości firm, jak i rozbudowanych sklepów internetowych.

        Pozycjonowanie OpenCart – jak długo trzeba czekać na efekty?

        Pierwsze efekty z pozycjonowania będą widoczne mniej więcej po 2-3 miesiącach od wdrożenia optymalnej strategii SEO. Wówczas możemy odnotować wzrost ruchu z organicznych wyników wyszukiwania, który w perspektywie 6-12 miesięcy przełoży się na dodatkową liczbę konwersji.

        Dowiedz się, ile kosztuje SEO i jak długo będziesz czekał na efekty wypozycjonowania własnego sklepu internetowego OpenCart! Napisz do nas maila lub zadzwoń. Rozpoczniemy promocję Twojego biznesu w ciągu kilku dni. Pozostajemy dyspozycyjni.


    FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi [pozycjonowanie OpenCart]

    Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi w tematyce pozycjonowania OpenCart?

    Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie OpenCart?

    Pozycjonowanie OpenCart niesie za sobą wiele istotnych korzyści. Pierwszą z nich jest oczywiście wzrost pozycji Twojej strony w organicznych wynikach wyszukiwania przekładający się na dodatkową liczbę klientów. To z kolei maksymalizuje prawdopodobieństwo poprawy współczynnika konwersji w witrynie. SEO wpływa również na budowę zaufania do marki oraz wykreowanie więzi pomiędzy konsumentami a przedsiębiorstwem.

    Na czym polega pozycjonowanie OpenCart?

    Pozycjonowanie OpenCart bazuje na wdrożeniu konkretnych działań optymalizacyjnych on-site (wewnątrz witryny) oraz długofalowym budowaniu profilu linków, co składa się na procesy off-site (poza serwisem). Pamiętajmy jednak, że SEO to proces długofalowy, wymagający regularnego monitorowania efektów oraz konsekwentnej implementacji koniecznych funkcjonalności.

    Ile trwa pozycjonowanie OpenCart?

    Pozycjonowanie OpenCart trwa zazwyczaj minimum 12-16 miesięcy. W tym czasie można odnotować satysfakcjonujące rezultaty. Po roku nie zalecamy jednak kończyć współpracy z agencją SEO, ponieważ pomimo tego, że efekty będą się utrzymywały, sprzedaż po jakimś czasie zacznie spadać (głównie ze względu na zmiany algorytmu Google oraz intensywne działania konkurencji powodujące obniżenie pozycji Twojego sklepu w organicznych wynikach wyszukiwania).

    Pozycjonowanie OpenCart czy Google Ads?

    Pozycjonowanie OpenCart jest zdecydowanie bardziej opłacalnym rozwiązaniem w perspektywie 2-3 lat. Jeżeli chodzi o Google Ads (dawniej AdWords) – warto potraktować tę formę promocji jako dodatek do SEO, gdy pozycjonowanie nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Wówczas największy stopień konwersji odnotujemy z Google Ads. Po pewnym czasie jednak kampanie AdWords przestaną się opłacać na rzecz rezultatów SEO.

    Ile kosztuje pozycjonowanie OpenCart?

    Pozycjonowanie OpenCart wiąże się z kosztami rzędu minimum 2 000 zł netto miesięcznie. W Carted proponujemy naszym klientom również rozwiązania za 3 500 zł i 4 500 zł. Finalna cena SEO jest oczywiście ustalana indywidualnie na podstawie specyfiki Twojej branży, liczby produktów w sklepie internetowym oraz indywidualnych założeń.


    Pozycjonujemy też sklepy internetowe oparte na technologiach jak: