Pozycjonowanie sklepu internetowego z kawą i herbatą
Pozycjonowanie sklepu internetowego z kawą i herbatą Case study jest dobrym przykładem na możliwości rozwoju z pomocą internetu biznesu opartego na pasji i wiedzy założycieli. …
Nazwa kategori
Podziękowanie za zakupy jest niedocenionym elementem marketingu, w tym internetowego. Dziś porozmawiamy o tym, dlaczego jest ważne i jak wyciągnąć z niego maximum korzyści.
Jest już aksjomatem to, że marketing powinien opierać się na relacji z klientem. Poświęcamy tej relacji dużo uwagi na etapie przedsprzedażowym, prowadząc bloga, fanpage, tworząc zachęcające promocje. A po zakupie?
Nie może zaistnieć taka sytuacja, że po dokonaniu płatności przez klienta natychmiast urywamy z nim tak starannie tworzoną więź. Nawet w zwykłym warzywniaku sprzedawca powie chociaż krótkie “Dziękuję!” na pożegnanie. A gdyby po prostu bez słowa odwrócił się od obsłużonego już klienta do kolejnego? Skutkować to może tym, że ten pierwszy poczuje się banalnie wykorzystany i porzucony i już nigdy nie wróci do tego sklepu.
A tym czasem sprzedaż wśród tych, którzy już coś od nas kupili, jest 3 do 14 razy skuteczniejsza, niż wśród absolutnie nowych w naszym sklepie ludzi! Więc po prostu musimy zadbać o to, żeby nasz świeżo upieczony klient zechciał zostać stałym.
Podstawowe składniki komunikatu tego rodzaju to:
1. Logo. Ponieważ podziękowania za zakupy w sklepie internetowym służą między innymi tworzeniu pozytywnego wizerunku firmy, warto więc skorzystać z tej okazji do utrwalenia w pamięci klienta naszego symbolu graficznego.
2. Tekstowa treść podziękowania za zakupy – nasze szczere słowa wdzięczności.
3. Adres sklepu. Nigdy nie zaszkodzi po raz kolejny podać namiary do nas, aby klient mógł wygodnie powrócić.
Dodatkowe (i bardzo zalecane) elementy podziękowania za zakup produktu to:
1. Jakaś dodatkowa korzyść dla klienta (rodzaje takich korzyści rozpatrzymy dalej).
2. Call to Action – propozycja dalszego utrzymania więzi z naszą marką (do jakiego konkretnie działania warto zachęcić klienta w podziękowaniu, o tym też porozmawiamy za chwilę).
W warunkach, kiedy klienci są przemęczeni działaniami marketingowymi różnych firm, sklepów i marek, Twoje podziękowania nie mogą być standardowe i nużące. Tekst “Dziękujemy za zakupy w naszym sklepie” jest absolutnie do du… khm, mieliśmy na myśli do duplikacji. Pasuje do każdego sklepu, a więc tak naprawdę nie pasuje do żadnego.
A zatem jak napisać podziękowanie za zakupy, które będzie indywidualne i zapadało w pamięć? Musimy przemówić do wartości i emocji klienta. W tym celu trzeba wyobrazić sobie go w rzeczywistym życiu, pomyśleć o tym, co dla niego jest ważne, o czym myśli, czym się inspiruje. Idealne będzie, jeżeli także spersonalizujesz tekst, wpisując imię klienta.
Niezależnie od branży i specyfiki sklepu sprawdzą się teksty, podobne do tego:
“Drogi Bartku!
Serdecznie dziękujemy Ci za wspólne chwile. Cieszymy się możliwością sprawiać Ci radość i czekamy na nowe spotkania!”
Albo tego:
“Kochana Martyno!
Z całego serca dziękujemy Ci za zaufanie. Robimy wszystko, żeby mu odpowiadać i czekamy na Twój powrót!”
Podamy także kilka przykładów dobrych tekstów podziękowań dla różnych branż.
Droga Kasiu!
Jesteśmy niezmiernie wdzięczni Tobie za to, że zaufałaś nam w pielęgnacji Twojego piękna! Cieszymy się, że teraz będzie dopieszczone z naszymi kosmetykami. Czekamy na Ciebie ponownie!
Witaj, Konradzie!
Cieszymy się, że dążysz do nowych ambitnych celów razem z nami. Dziękujemy Ci, że możemy Cię wesprzeć na drodze ku osiągnięciom. Spotkajmy się za jakiś czas na nowym poziomie!
Cześć, Macieju.
Jesteśmy dumni z tego, że dogodziliśmy Twojemu wybornemu gustowi. Dziękujemy Ci za zaufanie w kwestii ubioru. Mamy nadzieję, że w ubraniach z naszych kolekcji poczujesz się jak we własnej skórze i będziemy spotykali się częściej.
Możliwości jest naprawdę wiele i można wymyślić jeszcze więcej. Podamy trochę pomysłów, które dobrze się sprawdzają a którymi możesz się zainspirować.
Oczywiście takie, które pomogą utrzymać i wzmocnić relację z klientem. Nie muszą być stricte sprzedażowe (chociaż mogą). Ale pośrednio i tak przełożą się na zwiększenie konwersji.
Być może potrzebujesz jakichś innych działań ze strony klientów. Podziękowania za zakupy to jest świetny moment, aby zachęcić ich do tego. Pamiętaj o tym, że takie prośby najlepiej jest wzmacniać jakąś zachętą, np. w postaci zniżki na kolejny zakup lub konkretnym prezentem.
Niezależnie od tego, co będzie zawierało Twoje podziękowanie, może ono być zrealizowane w trzech różnych formach:
1. Specjalna podstrona, do której klient jest przekierowywany tuż po zakończeniu płatności lub potwierdzeniu zamówienia z obowiązkiem zapłaty.
2. List mailowy. Powinien być to oddzielny mail, nie ten sam, co potwierdza zakup, bo takich ludzie często po prostu nie czytają. Niech tytuł zawiera intrygującą obietnicę.
3. Kartka z podziękowaniem za zakupy, dołączona do wysłanych produktów (włożona do paczki razem z kupionymi towarami).
Którą formę wybrać, decydujesz Ty. Te online dają więcej możliwości umieszczenia linków i bezpośredniego przekierowania klienta tam, gdzie chcemy. Natomiast ładnie zrobione karteczki z podziękowaniem za zakup mogą posłużyć jako wizytówka i zostać przekazane znajomym.
Podziękowania za zakupy niewątpliwie są koniecznym elementem Twojej komunikacji z klientem. Z ich pomocą dajesz mu poczuć, że jest dla Ciebie ważny. Ponadto możesz zawrzeć w komunikacie podziękowania dodatkowe składniki, które zwiększą szansę na powrót klienta do Twojego sklepu na kolejne zakupy.
Może masz własny patent na podziękowanie dla klienta za zakup? Podziel się w
komentarzach.
sprawdź też