iPhone a marketing – jak i dlaczego sprawdzić działanie strony sklepu na iPhone
iPhone a marketing – jak i dlaczego sprawdzić działanie strony sklepu na iPhone Działanie strony na smartfonach to w dzisiejszych czasach oczywista sprawa. Co już …
Zakładka “O nas”, zawierająca krótki opis firmy, jest jedną z najczęściej odwiedzanych podstron niezależnie od branży. Nic dziwnego. Pewnie Ty też przy podjęciu decyzji zakupowej czy biznesowej chcesz wiedzieć, z kim masz do czynienia.
Zatem opis firmy jest nie tylko niezbędny na stronie każdego przedsiębiorstwa, ale musi też być dobrze napisany. Czyli tak, by od razu tworzył zaufanie, pokazując wiarygodność i korzyści dla klienta.
A klient w zakładce “O firmie” szuka tak naprawdę informacji o tym, czy i w jaki sposób możesz mu pomóc. Dlatego z ogromu wiedzy o Twojej firmie musisz wybrać te informacje, które będą dotyczyły Was obu – nie tylko Ciebie, ale także klienta. Czego on może się spodziewać od współpracy z Tobą? Jakie korzyści to mu da?
Tworząc opis firmy na stronie internetowej, możesz odwołać się do tego, jak NIE pracujesz. Wymień wady, które dostrzegasz u innych w branży bez wytykania konkretnych konkurentów.
Jeśli zastanawiasz się, jak opisać swoją firmę, żeby czytało się z zaciekawieniem i przyjemnością, to storytelling jest właśnie tym, czego potrzebujesz. Opowiedz ciekawą historię, która będzie opierała się nie tylko na suchych faktach, ale wzbudzała też emocje. Takie historie bardziej docierają do serca i zapadają w pamięć.
Choć wszyscy chcielibyśmy pokazać się klientom jako firma idealna, aczkolwiek niedopuszczalne jest wymyślanie i przypisywanie sobie i swojej firmie cech, których naprawdę nie posiadamy. Lepiej skupić się na dwóch zaletach, które rzeczywiście nas cechują, i dobrze je opisać, niż podać 20 zalet, z których większość jest sfałszowana.
Aby tekst o firmie był treściwy i wiarygodny, staraj się dać w nim jak najwięcej bardzo konkretnej, doprecyzowanej informacji. Liczba zrealizowanych projektów, pozytywnych opinii i temu podobne dane sprawdzają się bardzo dobrze.
Jeśli masz współpracowników, to jak opisać firmę bez poświęcenia uwagi tym, którzy ją razem z Tobą współtworzą? Przedstaw swój team, pokaż zdjęcia, powiedz parę słów o każdym, a jeśli firma jest duża, to przynajmniej o kluczowej części kadry.
Pozwól, by o Twojej firmie opowiedzieli inni: Twoi klienci i partnerzy. Krótki opis firmy możesz uzupełnić sekcją z opiniami klientów lub ich logami, lub z case study itp.
Jeśli Twoja firma została wyróżniona w jakimś konkursie branżowym, to warto o tym opowiedzieć.
Jeśli Twoja firma brała udział w działaniach charytatywnych, też koniecznie pokaż się od tej strony swoim potencjalnym klientom.
Masz już gotowy opis firmy? Pamiętaj o CTA! Klient właśnie przeczytał o tym, jak możesz mu pomóc, i zakładamy, że udało Ci się go przekonać. Teraz ułatw mu ostatni krok do nawiązania współpracy – powiedz mu, co ma zrobić wprost teraz: zadzwonić czy napisać do działu obsługi, zapisać się na newsletter, przejść do sklepu itd.
Jaka by fajna nie była naprawdę Twoja firma, opis z użyciem wyrazów typu “lider branży”, “nowoczesne technologie” itp. mogą fatalnie odbić się na odbiorze jej przez potencjalnych klientów. Jeśli złapiesz się na chęci napisania czegoś takiego, spróbuj zamienić to na konkret: wymień konkretne osiągnięcia branżowe lub krótko opisz stosowane technologie.
Klient chce zobaczyć prawdziwe twarze prawdziwych ludzi, z którymi rozważa współpracę. Jeśli pokażesz mu na tym etapie kogoś zupełnie innego, poczuje się zawiedziony już na pierwszym kroku do zbliżenia z Tobą i Twoją firmą.
Opisać historię rozwoju firmy to w sumie bardzo niezły pomysł. Pamiętaj jednak, żeby ten opis nie był nudnym spisem dat dołączenia kolejnych pracowników. Jak pisaliśmy wyżej, historie warto opowiadać w sposób, budzący emocje. Można nawet z poczuciem humoru. Bez przesady jednak, szczególnie jeśli Twoja branża obsługuje poważne tematy.
Dobrą dawkę inspiracji może Ci dać zaznajomienie się z tym, jak poradziły sobie z tekstem “O nas” inne firmy, szczególnie te, które osiągnęły sukces w biznesie. Pamiętaj, że to są tylko inspiracje, a nie źródła do przekopiowania cudzych pomysłów. Poniżej znajdziesz screenshoty z opisami firm produkcyjnych, usługowych i handlowych.
Kiedy już wiesz, jak napisać opis firmy, nie odkładaj tego na później. To jest jedna ze stron, która najlepiej sprzedaje Twoje usługi lub produkty. Stwórz opis firmy, który będzie budził zaufanie za pomocą:
I pamiętaj o tym, żeby regularnie aktualizować treść tej zakładki w raz z pojawieniem się nowych nagród, osiągnięć, opinii, pracowników czy innych istotnych czynników Twojego biznesu.
sprawdź też