Pozycjonowanie lokalne w e-marketingu usług lekarskich

W przypadku lekarzy, którzy swoją działalność prowadzą na ograniczonym obszarze i chcą dotrzeć do pacjentów na terenie danej miejscowości, niezawodnym rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne. Stanowi ono jeden z podstawowych aspektów strategii e-marketingu usług lekarskich. Celem działań jest znalezienie się na jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google związanych z naszą firmą oraz regionem, w którym działamy. Przykładami takich zapytań mogą być:

  • dobry stomatolog kielce,
  • tani dermatolog kraków,
  • gabinet chirurgiczny ciechocinek,
  • aparat ortodontyczny gdańsk.

Działania z zakresu lokalnego SEO, jakie przyczyniają się do poprawy naszego rankingu i umożliwiają dotarcie do TOP 10 wyników to przede wszystkim:

  • zoptymalizowana wizytówka w serwisie Google Moja Firma,
  • dopracowana pod kątem UX oraz UI witryna internetowa,
  • prowadzenie bloga eksperckiego na stronie gabinetu,
  • publikacje artykułów sponsorowanych z linkami do naszego serwisu.

Dobrym sposobem są również merytoryczne wpisy na grupach dyskusyjnych oraz forach z odnośnikami do naszej strony.

Budowa wizerunku lekarza-eksperta poprzez blog internetowy

Jednym z podstawowych wyznaczników, którymi kierują się pacjenci, wybierając lekarza, jest jego wiedza. W jaki sposób mogą ją ocenić? Jednym ze sposobów jest publikowanie wartościowych, merytorycznych treści na blogu internetowym. Mają one zarówno dobry wpływ na pozycjonowanie serwisu, jak i budowa wizerunku eksperta w oczach potencjalnych klientów. Stanowią one doskonałe narzędzie marketingowe. Jeżeli zadbamy o dopracowanie i przystępność tekstów dla ogółu, to z pewnością ludzie będą je chętnie udostępniać.

Przemyślany i spójny blogowy content marketing to również doskonały sposób na zbudowanie bazy mailingowej. Po opublikowaniu kilkunastu artykułów na ich podstawie możemy stworzyć e-booka, którego będziemy oferować odwiedzającym naszą stronę w zamian za zapis do newslettera. W ten sposób zwiększysz świadomość swojej marki, dając internautom wymierną wartość w zamian za zgodę na wykorzystanie ich adresu e-mail w swoich działaniach marketingowych.

Wykorzystanie narzędzi monitoringu internetu w branży lekarskiej

Skuteczny marketing internetowy gabinetu lekarskiego polega również na wykorzystaniu specjalnych narzędzi służących do monitoringu internetu. Pozwalają one na informowanie nas w czasie rzeczywistym o nowych wzmiankach na temat naszej marki, branży czy innych słów kluczowych, jakie skonfigurujemy. Jeśli prowadzimy gabinet dermatologiczny, możemy być powiadamiani o wpisach na Facebooku czy grupach dyskusyjnych dotyczących problemów z trądzikiem. Mamy możliwość błyskawicznie zareagować na nie, ukazując się w roli eksperta.

Narzędzia takie jak polski Brand24 pozwalają także na otrzymywanie komunikatów o zapytaniach ludzi, którzy poszukują usług lekarza danej specjalizacji w naszym mieście. Możemy być na bieżąco informowani o pojawiających się wpisach, w których – przykładowo – internauci pytają o „dobrego stomatologa w Szczecinie”. W ten sposób z łatwością docieramy do nowych klientów i możemy im zaoferować specjalną ofertę zniżkową na pierwszą wizytę u nas.

Nowoczesna reklama usług medycznych w Social Media

Jedną z bardzo skutecznych, a zarazem łatwo mierzalnych metod promocji gabinetu lekarskiego jest reklama usług medycznych w Social Media. Prowadzenie strony na Facebooku oraz profilu w serwisie Instagram to doskonałe sposoby na integrację środowiska naszych klientów. Możemy tam publikować bieżące informacje na temat działalności naszej placówki, porady związane z sektorem medycyny, którym się zajmujemy, a także zapowiedzi nowych wpisów na blogu. Media społecznościowe stanowią też ważny kanał komunikacji.

Rezerwacja terminu wizyty poprzez Messenger jest częstą praktyką ze względu na szybkość i wygodę, jaką oferuje użytkownikom aplikacja. Z tego powodu warto wykorzystywać również tę metodę komunikowania się z pacjentem. Bardzo istotnym obszarem Social Media, na jaki musimy zwrócić uwagę, są także narzędzia Ads. Pozwalają na prowadzenie kampanii reklamowych, które mogą docierać do precyzyjnie określonego grona odbiorców. Możliwe jest ich optymalizowanie przez emisję materiału do osób w promieniu np. 5 km od gabinetu.

Skuteczna promocja gabinetu lekarskiego w internecie

Obecnie internet jest miejscem, które pozwala na najskuteczniejszą promocję gabinetu lekarskiego. Dostępne narzędzia pozwalają na docieranie do grup odbiorców, na których najbardziej nam zależy. Możemy emitować nasze reklamy w Social Media, jak i Google Ads do osób, które szukają usług na określonym terenie. Jednocześnie mamy możliwość podniesienia pozycji w wynikach wyszukiwania poprzez prowadzenie bloga, który dodatkowo pomoże nam w budowie wizerunku lekarza-eksperta.