Sieć salonów meblowych – pozycjonowanie + kampanie reklamowe
Sieć salonów meblowych – pozycjonowanie + kampanie reklamowe case study W case study przedstawiamy działania marketingowe dla polskiego producenta mebli do domu. O Kliencie Producent …
Copywriting sprzedażowy określa się jako pisanie treści, stymulujących do zakupu. Aby było to możliwe, trzeba znać swoją grupę docelową, potrzeby odbiorców i umieć pokazać im korzyści, wynikające z nabycia produktu lub usługi.
Teksty sprzedażowe mogą pojawić się na stronie głównej, podstronie produktowej, w newsletterze, na fanpage’u, na landing page itd. W tym wpisie dzielimy się wiedzą, jak pisać teksty, które nakłaniają użytkownika do przejścia do kasy.
Kluczowe zadanie przy napisaniu tekstu sprzedażowego to obrazowe pokazanie tego, jak dobrze będzie klientowi, kiedy otrzyma nasz towar. Dlatego najlepiej jest zacząć od zdania, które wizualizuje mu konkretną korzyść, wynikającą z użytkowania produktu.
Na przykład, opis bezprzewodowego systemu do nagłośnienia gitary można zacząć tak:
„A gdyby tak swobodnie poruszać się po całej scenie, w dowolną stronę, bez ograniczeń? A gdyby nie plątać się w kablach przed, pod czas i po każdym graniu? A gdyby przewody w ogóle nie istniały?”
Dopiero po tym, jak nasz potencjalny klient rozmarzył się o wspaniałych możliwościach, które daje mu nasz produkt, można przejść do jego cech. Ale trzeba pamiętać, że cecha nie równa się z korzyścią, ale powoduje korzyść. Czyli opis produktu powinien pokazać, co konkretnie jest w nim takiego, dzięki czemu jest on tak użyteczny.
Aby trafnie wybrać korzyść, którą chcemy pokazać, koniecznie musimy znać swoich odbiorców. Do kogo piszemy nasze teksty sprzedażowe? Ile nasz klient ma lat? Jest kobietą czy mężczyzną? Mieszka na wsi czy w stolicy? Czy ma dzieci i w jaki wieku? Co go interesuje? Czego pragnie?
Załóżmy, że udało Ci się zrobić na początku tekstu dobry „haczyk”, który sprawił, że klient chce czytać dalej. Ale co dalej? Jak sprawić, aby nie opuścił strony po kolejnych zdaniach?
Tu działają trzy podstawowe zasady:
Nawet idealnie napisany tekst nikt nie przeczyta, jeśli będzie on wyglądał monotonnie. Dlatego koniecznie używaj:
Już masz za sobą cały opis oferty. Brakuje szczegółu – wezwania do działania. Bez niego teksty sprzedażowe mogą nie zadziałać na 100 %.
Tylko uważaj: nachalne „Kup i już” tu nie pasuje. Copywriting sprzedażowy powinien budować się na korzyściach od A do Z. A więc jeśli chcesz, aby klient rzeczywiście kupił teraz i od Ciebie, a nie kiedyś i od bardziej starannej konkurencji, to nawet Call To Action trzeba wzmocnić jakąś dodatkową korzyścią.
Oto kilka przykładów:
Już wiesz, jak pisać dobre teksty, które sprzedają na Twojej stronie e-commerce 24/7. Jest to zadanie nieco trudniejsze, niż klepanie standardowych „suchych” opisów. Wymaga wiedzy na temat odbiorców i ich motywacji zakupowej, a także kreatywności.
Jednak ten wysiłek się opłaca. Konkurencja w sieci jest ogromna. Ktoś ma niższą cenę, a ktoś krótszy termin dostawy. Wnikliwy klient porównuje oferty. Więc kiedy trafi na Twoją stronę, musisz przemówić do niego tak, aby przekonać, że znalazł wreszcie to, czego szukał.
sprawdź też