Zoptymalizowana strona-portfolio w branży projektowania wnętrz

Głównym elementem strategii obecności w sieci projektanta domów, mieszkań i pomieszczeń komercyjnych jest zazwyczaj jego strona internetowa, która stanowi jednocześnie portfolio podsumowujące dorobek zawodowy. Promocja usług projektowania wnętrz w internecie powinna zatem skupiać się w pierwszej kolejności na dopracowaniu samej witryny i skierowaniu na nią potencjalnych klientów. Serwis powinien wyświetlać się poprawnie zarówno na komputerach, jak i smartfonach czy tabletach, a więc być responsywny.

Warto również zadbać o przyjazny, a zarazem przejrzysty interfejs użytkownika tak, by internauta trafiający na stronę www mógł szybko odnaleźć to, co aktualnie go interesuje, np. nasze realizacje, stworzone wizualizacje 3D, dane kontaktowe, aktualną ofertę albo cennik usług. Kwestie UX oraz UI związane są także z czasem ładowania witryny, co ma również wpływ na pozycjonowanie SEO w wyszukiwarce Google. Szybsze pobieranie serwisu przekłada się pozytywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania na określone słowa kluczowe.

Reklama usług architekta wnętrz w internecie dzięki Social Media

Nowoczesne media społecznościowe stanowią medium, obok którego architekt wnętrz, który chce, by jego reklama pojawiała się w internecie, nie może przejść obojętnie. Dobrze zaplanowany fanpage na Facebooku pozwoli na budowanie społeczności wśród klientów, którzy już skorzystali z naszych usług, jak i zainteresowanych wysokim poziomem prezentowanych realizacji. Doskonałym sposobem na dzielenie się swoimi wizjami architektonicznymi oraz fotografiami ukończonych projektów jest również profil w serwisie Instagram.

Jeżeli dysponujemy odpowiednim budżetem, to możemy również skorzystać z narzędzi reklamowych, jakie oferują nam współczesne Social Media. Nawet kwoty rzędu 500-1000 zł miesięcznie pozwolą nam na docieranie do osób poszukujących oferowanych przez nas usług. Dzięki temu stopniowo będziemy powiększać nasze zasięgi, a jednocześnie zyskiwać kolejne szanse sprzedażowe. Kampanie mogą służyć zarówno do bezpośredniego kontaktu z potencjalnymi klientami, jak i przekierowywać na naszą stronę www z portfolio.

Pinterest w marketingu internetowym dla architektów wnętrz

Profesjonalny marketing internetowy dla architektów wnętrz to nie tylko zoptymalizowana pod kątem SEO, UX i UI witryna z zamieszczonymi realizacjami oraz systematycznie prowadzone profile na Facebooku i Instagramie. Obecnie mamy dostęp do wielu serwisów, dzięki którym możemy docierać do różnych grup odbiorców. Mimo że mają one zazwyczaj mniej użytkowników niż portale Marka Zuckerberga, to zdecydowanie znajdziemy tam grono zaangażowanych osób, które będą zainteresowane naszymi projektami i usługami.

Warto wspomnieć tutaj o serwisie społecznościowym Pinterest. Pozwala on na tworzenie kolekcji wszelkiego rodzaju treści wizualnych, które jednocześnie stanowią linki do konkretnych stron. Korzysta z niego kilkaset milionów użytkowników z całego świata, z czego większość na urządzeniach mobilnych. Ludzie szukają tam inspiracji, a my jako twórcy możemy im je podsunąć, jednocześnie budując swój wizerunek w kolejnym miejscu. Nie ulega wątpliwości, że trafiają tam osoby planujące remonty domów i mieszkań, które stanowią naszą grupę docelową.

Blogi i vlogi jako narzędzia budowania wizerunku architekta-eksperta

Content marketing, czyli tworzenie wartościowych i angażujących treści jest jednym z podstawowych elementów każdej dobrze opracowanej strategii marketingowej. Uruchomienie bloga na swojej stronie-portfolio to świetna metoda nie tylko na przyciągnięcie odbiorców poszukujących porad na temat projektowania i wystroju wnętrz, lecz również skuteczny sposób na podniesienie pozycji witryny w wyszukiwarce Google. Artykuły o charakterze poradnikowym nasycone frazami kluczowymi pozytywnie wpływają na SEO.

Prowadzenie konta w serwisie YouTube i publikowanie vlogów na tematy związane z branżą to również dobra droga do pozyskiwania nowych klientów. Treści filmowe są zazwyczaj łatwiejsze w konsumpcji dla odbiorcy. Do rozpoczęcia działalności nie potrzeba specjalistycznego sprzętu i studia nagraniowego. Wystarczy nowoczesny smartfon z wysokiej klasy aparatem oraz współpraca z montażystą. W ten sposób nie będziemy musieli poświęcać czasu na wielogodzinną obróbkę materiału i zajmiemy się jedynie jego tworzeniem.

Marketing szeptany oraz monitorowanie internetu dla architektów wnętrz

Podobnie jak w tradycyjnym marketingu, tak i w działaniach stricte internetowych bardzo skuteczną metodą budowy wizerunku i pozyskiwania nowych zleceń są rekomendacje. Powinniśmy zadbać o to, by zadowoleni klienci pozostawiali opinie na temat naszych usług w wizytówce Google oraz sekcji recenzje na naszym profilu w serwisie Facebook. Popularną, choć nieco kontrowersyjną drogą jest również polecanie architektów wnętrz na grupach w Social Media i forach poprzez specjalnie stworzone do tego celu fikcyjne konta.

Ciekawym pomysłem na poszukiwanie i docieranie do osób, które mogą skorzystać z naszej oferty, jest również korzystanie z narzędzi do monitorowania internetu. Dzięki nim możemy być na bieżąco informowani o nowych wzmiankach związanych z określonymi słowami kluczowymi. Jeżeli stwierdzimy, że możemy pomóc w danej kwestii, włączamy się do dyskusji. W ten sposób mamy również możliwość pozostawiania wpisów z linkami do naszej strony.

Skuteczna promocja usług projektowania wnętrz w internecie

Praktyczne narzędzia, jakie daje nam nowoczesny marketing internetowy, pozwalają na skuteczną promocję usług projektowania wnętrz w sieci. Dzięki działaniom z zakresu SEO, mediów społecznościowych i strategii contentowej zbudujesz wizerunek eksperta i zwiększysz zainteresowanie swoją ofertą.