Jak sprawdzić za darmo linki i domenę swojej strony oraz konkurencji
Wiedza o linkach z zewnętrznych stron, które wskazują na określoną domenę może się przydać z różnych powodów:
chcesz sprawdzić profil linków,
musisz zweryfikować dotychczasowe działania agencji i sprawdzić dodawane linki,
chcesz sprawdzić skąd konkurencja zdobywa linki i być może zdobyć też podobne linki.
Niezależnie jakie są twoje powody w tym poradniku pokażemy jak możesz sprawdzić podlinkowanie domeny za darmo, bez wykupywania drogich abonamentów w programach.
Sprawdzenie dla własnej strony internetowej
Na skróty:
Chcesz wiedzieć skąd i jakie twoja domena ma linki. Jest tu kilka sposobów:
sprawdzenie z pomocą Search Console
sprawdzenie z pomocą Ahrefs (darmowy pakiet dla właścicieli stron)
==> Sprawdzenie z pomocą Search Console
Przechodzisz do Search Console – https://search.google.com/search-console/about – i wybierasz swoją domenę (jeśli nie masz Search Console to musisz założyć). Następnie przechodzisz do menu Linki z lewej strony:
Przewijasz do sekcji Witryny z największą liczbą linków przychodzących i klikasz Więcej:
Otworzy się lista domen, z których twoja strona ma linki:
Taką listę możesz wyeksportować do pliku arkusza kalkulacyjnego. Możesz też kliknąć poszczególne domeny, by zobaczyć więcej szczegółów. Przykład po kliknięciu wiersza domeny:
==> Sprawdzenie z pomocą Ahrefs lub Majestic
W Search Console znajdziesz tylko podstawowe informacje o linkach z zewnątrz. Brakuje szczegółów jak choćby konkretnego adresu podstrony, gdzie został umieszczony link.
Dlatego jeśli szukasz bardziej szczegółowych informacji to narzędzie jak Ahrefs może być lepszym wyborem. To płatne narzędzie do analizy SEO domen, ale oferuje bezpłatny pakiet dla właścicieli domen: https://ahrefs.com/webmaster-tools.
Mówiąc prościej, jeśli masz swoją stronę internetową to możesz założyć darmowe konto w Ahrefs, podpiąć swoją stronę i wykorzystać narzędzie na własny pożytek do jej analizy.
Korzystanie z Ahrefs ma sporo zalet względem Search Console jak choćby dodatkowe narzędzia do analizy strony i optymalizacji SEO, informacje o pozycjach i widoczności czy szczegółowe informacje o linkach z zewnętrznych domen.
Przykład informacji o linkach w Ahrefs:
Sprawdzenie linków konkurencji
OK, ale co jeśli chciałbyś sprawdzić skąd konkurencja ma linki? Darmowych opcji jest niewiele. Zdecydowana większość narzędzi do analizy linków jak Ahrefs czy Majestic jest płatna. Najpopularniejsze narzędzie od lat to Ahrefs.
Te narzędzia są drogie, ale zamiast dostępu na rok możesz wykupić krótszy dostęp np. na miesiąc. Z ich pomocą łatwo sprawdzisz domeny konkurencji.
Można też skorzystać z narzędzia Keywords Everywhere, które pobiera dane z pokazanego wyżej Link Explorera.
Keywords Everywhere działa w przeglądarce, podczas wyszukiwania. Przy wynikach pojawiają się dodatkowe opcje. Powiedzmy, że analizujesz konkurencję, wyszukujesz hasło i obok wyników pojawia się kilka widgetów Keywords Everywhere.
Nas interesują linki. Poza widgetami, pod wynikami organicznymi jest opcja Show backlinks dodana przez narzędzie Keywords Everywhere:
Po jej kliknięciu rozwinie się lista adresów URL z linkami.
Czasem może pojawić się komunikat, że nie ma linków dla podstrony, ale można pokazać listę linków dla całej domeny (View backlinks for the entire domen):
Wybór tej opcji pokaże nam listę adresów, z których domena ma linki:
Wyniki podzielone są na strony, w prawym rogu możemy przejść do następnej strony.
Dostępna jest też opcja eksportu do pliku CSV:
Jak widać, otrzymujemy całkiem dokładne informacje jak lokalizacja konkretnej podstrony skąd pochodzi link, użyta kotwica linku, parametry, adres URL na który wskazuje link.
Mała uwaga. Opcja Show Backlinks w narzędziu Keywords Everywhere pokaże nam część linków. W przykładzie wyżej w pliku eksportu było 1049 wierszy z linkami.
Nie są to wszystkie linki – jeśli potrzebujesz dokładniejszą listę musisz skorzystać z płatnych narzędzi jak Ahrefs. Wciąż jednak to na tyle duża próbka, że dzięki niej możesz sprawdzić co konkurencja robi w ramach link buildingu, jakie rodzaje linków zdobywa.
Pozycjonowanie sklepu sportowego Mistralsport.pl – case study Przedstawiamy case study pozycjonowania sklepu sportowego Mistralsport.pl. Pokazujemy jak w działaniach SEO dla e-commerce można ułożyć priorytety, by …
Flowers Atelier: rozwój sklepu przy minimalnym budżecie case study Klient Sklep internetowy Flowersatelier.com. Główna oferta sklepu to sprzedaż kompozycji wykonanych ze sztucznych kwiatów jak sztuczne storczyki, …