LOADING

Wersje mobilne

Nadal można spotkać strony, które nie mają wersji mobilnej, a to duży błąd. Zdarza się, że nawet połowa wyszukań pochodzi z urządzeń mobilnych. Jak to rozróżnić? W Google Analytics z lewej strony jest sekcja Ruch mobilny, gdzie znajdziemy podział na urządzenia:

analytics-wejscia-mobilne

Widać, że w przykładzie 56% ruchu pochodzi z komputerów, 36% ze smartfonów, 8% z tabletów. Czyli jak zsumujemy komórki i tablety to mamy 44% ruchu, który pochodzi z innych urządzeń niż komputery. Podobne statystyki można zobaczyć na wielu innych serwisach.

Liczby wyżej wyraźnie pokazują, że ruch mobilny jest ważny i nie mając odpowiednio przygotowanej strony taki użytkownik najpewniej zamknie stronę.

Aby nie było wątpliwości, czy strona będzie miała problemy, czy nie, Google przygotowało test zgodności z urządzeniami mobilnymi. Test można znaleźć pod adresem.

Działa bardzo prosto. Wpisujemy adres strony do sprawdzenia. Po chwili dostajemy wynik. Jeśli wszystko jest ok, to dostaniemy prosty komunikat.

Jeśli natomiast będą problemy, to dostaniemy listę potencjalnych problemów, które utrudniają prawidłowe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, tak jak na przykładzie niżej.