LOADING

Szybkość ładowania strony

Nie ma specjalnie dużego znaczenia przy ostatecznej ocenie strony i pozycji w rankingu, ale to ważna rzecz do sprawdzenia. Powód jest prosty – każda sekunda dłużej przy ładowaniu strony to większa liczba użytkowników, którzy się zniecierpliwią i porzucą stronę.

Przeprowadzono wiele testów i analiz tego zagadnienia. Najciekawsze dotyczą badań nad sklepami internetowymi. Tam najlepiej widać, jak dłuższy czas ładowania strony obniża konwersję. Zależność jest więc prosta – dłuższy czas ładowania strony = mniejsza sprzedaż.

Google przyszedł z pomocą webmasterom i stworzył narzędzie PageSpeed Insights. To bardzo dobre narzędzie, które ocenia szybkość ładowania strony zarówno na komórki jak i komputery w skali od 0 do 100. Niżej znajdziemy listę rzeczy do poprawy, z podziałem na kategorie ważności:

wersja-mobilna-uwagi

Gdy klikniemy link Pokaż jak to naprawić pojawi się szczegółowy opis z propozycją rozwiązania problemu:

uwagi-optymalizacyjne-mobile

Często są tu zalecenia do technicznej strony serwisu, które musi wdrożyć webmaster. Czasem mogę wymagać większych nakładów pracy. Bardzo pomocne są jednak szczegółowe podpowiedzi i jasny podział listy na rzeczy ważne i mniej pilne, co pozwala szybko usunąć problemy w kluczowych miejscach.