LOADING

Pozycjonowanie i marketing sklepu internetowego

Skutecznie

Wypromujemy twój sklep internetowy

W carted stawiamy na kompleksowe podejście. Przy pozycjonowaniu Twojego sklepu internetowego zaczniemy od dokładnego audytu i profesjonalnej, technicznej optymalizacji.

W dalszej kolejności zwrócimy uwagę na treści, pomożemy ułożyć strategię dotyczącą contentu. Otrzymasz wytyczne co do sposobu ich wdrażania, a jeśli będziesz chciał to w pisaniu pomogą nasi copywriterzy.

Następny etap to linkowanie i wzmacnianie domeny. Zadbamy o to, by linki były wysokiej jakości i realnie wpływały na pozycje oraz ruch.

Ważne jest także co dzieje się z użytkownikiem po wejściu na stronę. Wdrożymy Google Tag Managera, skonfigurujemy moduł ecommerce. Ustalimy cele. Będziemy prowadzić  stały pomiar ruchu i konwersji. Zasugerujemy zmiany i poprawki na podstawie przeprowadzonych analiz.

Doświadczeni specjaliści

Dobry marketing sklepu to pozycjonowane uzupełnione o działania reklamowe. Prowadzimy skuteczne kampanie Adwords. Dzięki spełnieniu wielu rygorystycznych wymogów dotyczących między innymi wielkości prowadzonych kampanii uzyskaliśmy status i certyfikat Partnera Google.

Stawiamy też na ciągłą edukację i rozwój, co potwierdzają certyfikaty zdobyte w Akademii Google.

Dlaczego warto z nami współpracować

  • Mamy duże doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych opartych na różnych CMSach.
  • Kładziemy nacisk na techniczne SEO, tak by sklep był jak najlepiej zoptymalizowany dla wyszukiwarek.
  • Dbamy o jakość i tematyczność dodawanych linków.
  • Zapewniamy konsulting w ramach usługi.

Jak przebiega pozycjonowanie sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces, w którym potrzebna jest współpraca obu stron.

Prace można podzielić na kilka etapów. Pierwszy z nich to wywiad i ustalenie celów oraz planu działań (zbierane są informacje o najważniejszych kategoriach, produktach, dotychczasowych działaniach itd.).

Następnie wykonywany jest audyt techniczny sklepu, sporządzane są zalecenia optymalizacyjne. Ich wdrożenie jest bardzo ważne, bo często daje to duży zauważalny wzrost ruchu i widoczności.

Audyt

Audyt i zalecenia przeważnie dzielimy na dwie części – techniczną i część dotyczącą treści. W przypadku treści wskazujemy nie tylko braki, ale staramy się wspólnie z Klientem ułożyć długoterminową strategię wzbogacania sklepu o treści wychodzącą poza standardowe zalecenia typu proszę dodać tu 1000 znaków opisu. Audyt techniczny na na celu znalezienie wszystkich błędów w strukturze, poprawę linkowania wewnętrznego, indeksacji i wiele innych.

Linkowanie

Linkowanie jest bardzo ważne przy zwiększaniu widoczności i ruchu w sklepie internetowym. Dobre linkowanie to linkowanie zróżnicowane, gdzie nacisk kładziony jest na jakość i tematykę, a nie na ilość linków.

Niektóre agencje linkują sklepy na dane frazy. To błąd. Priorytetem powinno być wzmacnianie domeny oraz linkowanie szerokie (rozrzucone na wiele podstron). Dzięki temu zwiększa się szanse na wyjście długiego ogona.

Optymalizacja, rozwój treści

Treści są niezbędne w celu osiągnięcia sukcesu sklepu, dlatego trzeba poświęcić im odpowiednio dużo czasu. W ramach współpracy przygotowujemy wytyczne do treści oraz pomagamy ułożyć długoterminową strategię dot. ich dalszego tworzenia. Przygotowujemy też audyty zawierające słowa kluczowe, które warto wykorzystać w opisach.

Kiedy będzie widać efekty pozycjonowania sklepu?

Przy pozycjonowaniu sklepu można mówić o trzech ważnych okresach, gdzie widać efekty prac.

Pierwsze miesiące – to czas kiedy są przygotowywane i wdrażane zalecenia optymalizacyjne. Dotyczą one struktury jak i samych treści w ramach sklepu. Ich wdrożenie przekłada się zazwyczaj na szybki efekt, w przypadku niektórych sklepów mogą to być całkiem spore wzrosty widoczności i ruchu.

Około 6 miesięcy –  po tym czasie powinny być widoczne pierwsze efekty linkowania oraz pracy nad treściami.

Pierwszy rok lub więcej – tu powinniśmy obserwować już większe wzrosty pozycji oraz ruchu w ramach sklepu. Efekty powinny być widoczne również w samej sprzedaży.

Pozycjonowanie to też proces ciągły więc efekty będą narastały przez kolejne miesiące i lata. Zazwyczaj z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że przy trudniejszych branżach pozycjonowanie to nawet kilka lat inwestycji, która przynosi jednak dobre efekty.

Sklepy internetowe

Różne skrypty sklepowe – doświadczenie i techniczne SEO z pomocą przy optymalizacji sklepu

Obecnie jest dostępnych wiele skryptów sklepowych. Część z nich to darmowe rozwiązania, część rozwiązania płatne (np. w abonamencie). Dany skrypt może znacznie ułatwić lub utrudnić pozycjonowanie sklepu. Częste błędy, z którymi spotykamy się przy pozycjonowaniu sklepów na co dzień:

  • nadmierne mnożenie podstron przez źle zaprojektowaną filtrację,
  • źle zbudowane drzewo kategorii
  • niezoptymalizowane linkowanie wewnętrzne
  • wiele innych

 

Dobra optymalizacja sklepu pozwala wychwycić wszystkie lub znaczną większość takich błędów, co szybko przekłada się na lepsze efekty.

 

 

Mamy doświadczenie w pozycjonowaniu i optymalizacji sklepów internetowych opartych na różnych skryptach. Optymalizacja techniczna sklepu jest bardzo ważna, wiemy jak zrobić ją dobrze.

Poniżej przykłady popularnych sklepów, które pozycjonowaliśmy w przeszłości. Jeśli jednak Twój sklep jest na innym oprogramowaniu to też sobie poradzimy.

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego

Znaczący wpływ na koszty pozycjonowania sklepu internetowego ma konkurencja. Jeśli jest liczna i silna, wtedy koszty będą wyższe. Drugi czynnik to czas, jeśli chcemy uzyskać szybciej efekty wtedy będzie to też wymagało większych nakładów już na samym początku.

Z reguły ceny w Carted za pozycjonowanie sklepów zaczynają się od 1000zł w górę, choć są przypadki, że decydujemy się na współpracę już od 500zł miesięcznie.

Aby lepiej zrozumieć skąd biorą się te różnice w wycenach trzeba odpowiedzieć na pytanie, na co są wydawane pieniądze za pozycjonowanie sklepu? Przede wszystkim mamy tu dwa główne obszary:

czas specjalisty – czyli czas poświęcony na bieżący kontakt, audyt sklepu, konsulting i wszystkie bieżące prace związane z pozycjonowaniem. Im większy sklep tym więcej czasu specjalista musi poświecić, by skutecznie pozycjonować sklep.

linkowanie – skuteczne linkowanie sklepu uzyskuje się dzięki dodawaniu różnych linków jak linki z for, artykułów, blogów, komentarzy. Na przykład teraz skuteczne są linki z artykułów i tu mamy koszt napisania takiego artykułu przez copywritera oraz często koszt za jego publikację.

Jakie zatem mogą być kwoty za pozycjonowanie sklepu i co można za nie dostać? Najlepiej to pokazać na kilku przykładach.

Pozycjonowanie sklepu za 500zł

Nacisk jest tu położony przede wszystkim na optymalizację oraz wstępne linkowanie. Specjalista pomaga też ułożyć strategię związaną z treściami w sklepie. Przy tym budżecie najczęściej pracujemy z małymi sklepami, które nie mają jeszcze odpowiednich budżetów na działania SEO lub ze sklepami, które działają w dość łatwych branżach. Celem działań jest jak najlepsze uporządkowanie sklepu od strony technicznej i optymalizacyjnej co pozwoli łatwiej osiągnąć większą widoczność przy dodawaniu treści i rozbudowie sklepu.

Pozycjonowanie sklepu za 1000zł

To nadal mały budżet, ale pozwala na nieco szersze działania niż przy pierwszej opcji. Podobnie jak wyżej, jest tu nacisk na optymalizację sklepu oraz ułożenie odpowiedniej strategii odnośnie treści. Większy budżet pozwala na nieco większe linkowanie, choć nadal będzie ono raczej podstawowe (budżet jest za mały na wpisy sponsorowane czy linki z artykułów wysokiej jakości).

Pozycjonowanie sklepu za 2000zł

To budżet średniej wielkości, pozwalający na skuteczne działania w wielu branżach. Różni się od poprzednich tym, że pozwala na nieco mocniejsze linkowanie z większej liczby źródeł.

Pozycjonowanie sklepu za 4000zł

Zalecany przy sklepach, gdzie konkurencja jest spora. Pozwala mocno zróżnicować linkowanie, w tym prowadzić linkowanie z wpisów sponsorowanych, artykułów gościnnych. Duża część tej kwoty jest właśnie przeznaczana na pisanie treści artykułów oraz koszty publikacji.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

analityka internetowa

Pozycjonowanie sklepów internetowych to nie jedyne działanie, które warto podjąć. Ważne jest także co dzieje się z użytkownikiem po wejściu na stronę. Pomoże tutaj wdrożenie Google Tag Managera, konfiguracja modułu ecommerce. Wszystko to robimy w ramach współpracy. Ustalamy też cele i zdarzenia. Prowadzimy stały pomiar ruchu i konwersji.

Do czego można wykorzystać te informacje? Do wielu rzeczy, głównie związanych z UX (wygląd, struktura). Dzięki temu można robić zmiany bazując na danych, a nie działać w ciemno.

Rozbudowana analityka to także pomoc przy decydowaniu, na których produktach warto się skupić. Przykładowo łatwo można zrobić listę produktów najchętniej przeglądanych, kupowanych i poszerzyć na nich opisy. Szczególnie przy dużych sklepach, gdzie produktów może być tysiące pozwala to na lepsze wykorzystanie środków.

Zobacz

Jak pomogliśmy

Sprawdź, jak pomogliśmy innym sklepom internetowym.

Pozycjonowanie a reklamy i inne kanały

kanaly-ruchWażne, żeby marketing sklepu nie opierać tylko na pozycjonowaniu. Właściciel powinien mieć ułożoną strategie, która będzie obejmowała pozyskiwanie ruchu i klientów z różnych kanałów. A tych jest sporo.

Na początku współpracy pomagamy ustalić taką strategię. Nie wszystkie elementy muszą być realizowane od samego początku. Najczęściej wdraża się je etapami, gdy pojawia się więcej funduszy do wykorzystania.

Z naszych obserwacji wynika, że najlepsze przy rozwoju sklepu jest łączenie kampanii płatnych i bezpłatnych. Kampanie bezpłatne to właśnie pozycjonowanie, kampanie płatne to reklamy jak Adwords, Merchant Center, reklamy na Facebooku czy Instagramie. Które kampanie płatne będą najlepsze dla twojego sklepu będzie można stwierdzić po przeprowadzeniu testów.

Dlaczego to najlepsze wyjście? Główny powód to dywersyfikacja. Nie jesteśmy zależni tylko od jednego źródła ruchu i np. po zmianie algorytmicznej w wynikach bezpłatnych i tak mamy ruch i sprzedaż z innych kanałów. W ten sposób buduje się zdrowe fundamenty sklepu i biznesu.

Klienci

Przez lata pomogliśmy wielu sklepom internetowym, zarówno od sklepów małych z wąskim asortymentem po sklepy duże, z ruchem powyżej 10,000 użytkowników dziennie.

Konsulting przy rozwoju sklepu

Marketing sklepu to nie tylko pozycje w wyszukiwarce. Liczy się przede wszystkim wynik finansowy, czyli sprzedaż. Jeśli sprzedaż rośnie, wtedy można poszerzać działania marketingowe. Dlatego tak ważne jest zadbanie o dobrą optymalizację całej sprzedaży. W ramach współpracy zapewniamy konsulting, który pomaga rozwiązać też problemy dotyczące sprzedaży.

Pomagamy przy kwestiach związanych z UX, które często mają wpływ na wynik sprzedaży. Optymalizujemy kartę produktu, koszyk, poszczególne kroki zakupowe oraz wiele innych elementów.

Robimy analizę konkurencji, która pomaga zdecydować o dalszym rozwoju.

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu. Napisz o swoim sklepie internetowym i przedstawimy Ci naszą ofertę współpracy.

Możesz też napisać bezpośrednio na:

info@carted.pl

Lub zadzwonić, chętnie udzielimy więcej informacji:

667-915-187