LOADING

Pozycjonowanie sklepu internetowego – poradnik

Wstęp – warto wiedzieć

Pozycjonowanie sklepu to nie tylko linki. We wstępnych materiałach staramy się szerzej spojrzeć na temat pozycjonowania, ruchu. Przyglądamy się także różnym skryptom sklepowym.

Optymalizacja sklepu internetowego

Dobra optymalizacja sklepu jest kluczowa dla skutecznego pozycjonowania. Im większy sklep, tym ma większe znaczenie. Trzeba sprawdzić wiele różnych aspektów naszego sklepu, często przy wdrożeniu zmian przyda się pomoc programisty.

Indeksacja sklepu internetowego

To jakie podstrony są indeksowane wpływa na wyniki pozycjonowania. Częsty problem to tworzenie się wielu kopii np. z powodu źle wdrożonego filtrowania. Dlatego warto sprawdzić, jaki jest stan faktyczny indeksacji naszego sklepu.

Treści w sklepie internetowym

Dużo łatwiej i szybciej można zadbać o dobre treści niż zdobyć mocne, wartościowe linki. Dobrze przemyślane treści w sklepie internetowym pomogą ściągać większy ruch, w tym ruch długoogonowy.

Linkowanie sklepu internetowego

Temat, który musieliśmy poruszyć ;). Nie jest łatwo linkować sklep internetowy, ale jest kilka rzeczy o których warto pamiętać.

Narzędzia

W promocji sklepu można się wspomóc wieloma darmowymi i płatnymi narzędziami. W tej części prezentujemy kilka naszych ulubionych.

Inne kanały sprzedaży

Zawsze staramy się edukować klientów, by nie zamykali się tylko na jeden kanał ruchu. Dlatego ten poradnik chcemy zakończyć spojrzeniem na inne możliwe kanały sprzedaży.

W Polsce powstaje cały czas wiele nowych sklepów internetowych, pomimo faktu, że konkurencja na rynku jest spora.

Rynek sprzedaży przez internet rośnie praktycznie dwucyfrowo co roku. Wiele osób upatruje w tym swojej szansy na sukces i decydują się na założenie sklepu. Nawet my zdecydowaliśmy się na otworzenie własnego sklepu internetowego, choć tu historia powstania jest bardziej złożona ;). Jednak samo otworzenie sklepu to dopiero pierwszy z wielu kroków do budowy solidnego biznesu online, który zarabia na siebie.

Dla kogo

Poradnik powstał z myślą o osobach, które dopiero otwierają sklep internetowy i będą chciały go promować, lub już prowadzą sklep i chcą zwiększyć ruch i sprzedaż.

Staramy się przedstawić w przystępny sposób informacje zarówno podstawowe jak i bardziej zaawansowane. Jeśli jakaś część wydaje się za trudna lub niezrozumiała to można spokojnie przejść do następnej części.

Dlaczego

W branży marketingu internetowego jesteśmy od lat. W naszej pracy spotykaliśmy wielu właścicieli sklepów internetowych. Sporo z nich powiela te same błędy, które najczęściej wynikają z niewiedzy i braku zrozumienia mechanizmów działania i promocji sklepów internetowych.

Panuje powszechne przekonanie, że nowootwarty sklep internetowy trzeba pozycjonować. Pozycjonowanie należy zlecić agencji. Następnie wystarczy czekać, aż ruch wzrośnie, bo przecież przy sprzedaży oferty tak zapewniał przedstawiciel agencji. W ślad za ruchem pójdzie sprzedaż i będzie dobrze.

Niestety, w większości przypadków to przepis na porażkę, chyba że po drodze ma się sporo szczęścia i trafi się na odpowiednią niszę oraz agencję.

Cel

Celem poradnika jest przedstawienie szerokiej gamy działań, jakie można podjąć przy promocji sklepu internetowego. Część może nie pasować do danego sklepu, jednak większość przedstawionych działań jest raczej uniwersalna. Na bazie tej wiedzy prowadzący sklep internetowy powinien móc podejmować lepsze decyzje – czy to przy sprawdzaniu pracy danej agencji czy układaniu dalszej strategii rozwoju sklepu.