Rodzaje reklam do promocji sklepu internetowego
Co robimy Reklama internetowa w promocji sklepu internetowego – rodzaje, skuteczność, opis Zwiększ sprzedaż w sklepie z pomocą reklam w artykule: jakie są rodzaje reklam, …
Reklamy trafiające do Twoich nowych klientów
Reklama na Facebooku to ciekawa alternatywa dla reklam w sieci Google Ads. Główne powody to zaawansowane możliwości tworzenia i targetowania grup odbiorców reklam. Dodatkowo mamy tu pełną elastyczność przy zarządzaniu budżetem reklamowym, limity dziennych wydatków i inne.
Mamy doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych zarówno dla firm lokalnych jak i sklepów internetowych o różnej wielkości.
Za prowadzenie kampanii odpowiadają specjaliści z wieloletnim doświadczeniem. Poza prowadzeniem kampanii reklamowych pomagamy też odpowiednio skonfigurować analitykę potrzebną do skutecznego mierzenia celów i zdarzeń.
Rodzaje reklam jakie oferuje Facebook przez lata się zmieniały, dochodziły nowe rodzaje reklam, nowe możliwości dotarcia do kolejnych grup odbiorców. Obecnie można powiedzieć, że reklama na Facebooku może pomóc praktycznie każdemu biznesowi jak:
Reklama na Facebooku może skutecznie pomóc w rozwoju Twojej firmy. Wymaga jednak czasu i testów. Kluczem do tego by była skuteczna jest dopracowanie dwóch obszarów:
Nie ma jednej idealnej grupy odbiorców. Trzeba przetestować różne kombinacje, sprawdzić które grupy najlepiej konwertują. Następnie można wybrać te najlepsze i dalej je rozwijać.
Podobnie jak przy grupach odbiorców, nie ma jednej idealnej kreacji reklamowej. Testujemy różne warianty zdjęć, opisów, haseł tak by wybrać te reklamy, które radzą sobie najlepiej.
JAKIE REKLAMY
Facebook daje możliwość tworzenia wielu różnych rodzajów reklam. Wszystko zależy od celu jaki chcemy osiągnąć. Jest to zresztą pierwszy krok kreatora reklam.
Znajdziemy tu zarówno sposoby na reklamę nastawioną na zbudowanie zasięgów i zdobycie lajków postów i samej strony. Są też bardziej zaawansowane reklamy jak remarketing, reklamy video, reklamy produktów ze sklepu i wiele innych.
Największa zaleta prowadzenia reklam na Facebooku to rozbudowane możliwości targetowania odbiorców. Jest tu wiele możliwych kombinacji jak:
Jeśli połączymy to z odpowiednimi kreacjami reklamowymi to kampanie powinny generować efekty.
Algorytmy Facebooka cały czas się uczą na podstawie prowadzonych działań reklamowych, na podstawie informacji zebranych z Piksela Faceboooka (kod do śledzenia aktywności użytkowników na Twojej stronie). Duży potencjał jest też w grupach Look a Like. To grupy odbiorców tworzone na podstawie dotychczasowych klientów. Jeśli masz newsletter, możesz wgrać listę adresów email i na ich podstawie algorytm będzie starał się dotrzeć do osób o podobnych zainteresowaniach.
PLUSY REKLAM NA FACEBOOKU
1
Można tworzyć różne kombinacje grup odbiorców zależnie od charakteru biznesu i tego kto jest jego klientem. Duża grupa użytkowników praktycznie z każdej grupy wiekowej pozwala reklamować różne produkty i usługi.
2
Działania reklamowe na Facebooku można zacząć nawet przy niewielkich budżetach reklamowych. Jeśli Twoja firma jest nowa i nie masz dużego budżetu na marketing to często reklama na Facebooku będzie najlepszym wyborem, by dotrzeć do nowych klientów.
3
W reklamie chodzi o dotarcie do klientów. Nieważne czy prowadzisz biznes lokalny w danym mieście czy biznes ogólnopolski – ciekawe kreacje reklamowe skierowane do odpowiednich grup odbiorców pomogą rozwinąć firmę i zapewnić wzrost sprzedaży.
Nie każde wejście na twoją stronę internetową kończy się konwersją – zakupem towaru czy wysłaniem zapytania poprzez formularz kontaktowy. To normalne, ale można spróbować przekonać część niezdecydowanych odwiedzających do zmiany zdania i skorzystania z naszej oferty. Pomocny będzie tutaj remarketing. Jest to reklama, którą możemy wyświetlać osobom, które otworzyły naszą stronę.
Reklama bazująca na remarketingu może być ogólna – pokazujemy kreację reklamową wszystkim, którzy weszli na stronę. Może być też rozbita na kilka scenariuszy np. dodanie produktu do koszyka bez finalizacji zakupu. Możliwości jest wiele, doświadczony specjalista podpowie Ci jaki remarketing sprawdzi się dla Twojej strony.
Dużą zaletą kampanii remarketingowej są koszty. Nie potrzebujesz dużego budżetu, by prowadzić skuteczny remarketing. Wynika to z tego, że kampania prowadzona jest do mocno zawężonej grupy osób (które weszły na twoją stronę). Dzięki temu nawet przy mniejszych budżetach można dotrzeć do większości z nich.
Remarketing najlepiej prowadzić na kilku kanałach reklamowych jak Google Ads, reklamy na Instagramie i na Facebooku. Dzięki temu masz szansę wyraźnie poprawić konwersję i sprzedaż swojej strony internetowej.
Co miesiąc przygotowujemy czytelne raporty, tak byś wiedział jakie efekty przynosi kampania. Raporty oparte są o kilka narzędzi i źródeł:
Nasze decyzje przy zarządzaniu kampaniami bazujemy na liczbach ale też na podstawie dyskusji z Klientem. To często sam Klient wie najlepiej, które kampanie przełożyły się na wzrost sprzedaży towaru czy usług dlatego tak ważna jest komunikacja i wspólne ustalanie celów.
CO ROBI KONKURENCJA
Jeszcze jedna zaleta kampanii reklamowych na Facebooku to możliwość sprawdzenia co robi konkurencja. Z pomocą narzędzia Biblioteka Reklam możesz sprawdzić czy konkurencja publikuje reklamy z pomocą Facebooka, a jeśli tak to czy są to reklamy graficzne, video, czy oferują klientom zniżki, promocje, co konkretnie reklamują i wiele innych.
To bardzo cenne informacje. Na ich podstawie można znaleźć więcej pomysłów na ciekawe kreacje reklam, można też dostosować ofertę i promocje do tego co robi konkurencja.
W skrócie, z analizy konkurencji wybieramy najciekawsze pomysły i stosujemy je u siebie.
KTÓRE REKLAMY SĄ LEPSZE
To dość częsty dylemat przed którym stają właściciele biznesów. Na bazie przeprowadzonych licznych kampanii uważamy, że najlepiej prowadzić reklamę na kilku różnych platformach i testować ich skuteczność. Jeśli wszystkie sprzedają i konwertują to lepiej dla Twojego biznesu – masz podstawową dywersyfikację na wypadek problemów (jak zawieszenie konta reklamowego, kampanii itd.).
Jeśli Twój budżet jest ograniczony wtedy lepiej skupić się na jednym kanale reklamowym.
Przykładowo jeśli prowadzisz biznes lokalny jak np. kosmetyczka to zazwyczaj lepsza będzie kampania reklamowa na Facebooku. Mniejszym kosztem można dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów (targetujemy kobiety w określonym wieku i dokładamy konkretne zawężenia grup odbiorców).
Jeśli prowadzisz sklep internetowy a Twój budżet jest ograniczony to może okazać się, że lepsza od reklamy na Facebooku może być reklama produktowa w Google Merchant Center.
Doradzimy co będzie najlepsze w Twoim przypadku. Dlatego każdy proces ofertowania zaczynamy od dokładnego wywiadu – jak działa Twój biznes, kim jest Twój klient, jaki jest budżet na działania… Dzięki tym informacjom i naszemu doświadczeniu jesteśmy w stanie zaproponować działania reklamowe skrojone na potrzeby Twojej firmy.
Jaki budżet reklamowy to minimum do prowadzenia działań? Teoretycznie możesz prowadzić kampanie już przy budżetach reklamowych rzędu 5-10 zł dziennie. To brzmi atrakcyjnie, ale jest ważna uwaga. Jeśli decydujesz się na prowadzenie kampanii reklamowych na najmniejszych budżetach wtedy reklamy docierają do małej liczby osób i algorytm bardzo wolno się uczy komu warto pokazać reklamy a komu nie. Jeśli jesteś w stanie przeznaczyć nieco większe budżety na reklamę wtedy jest większa szansa na to, że będzie ona lepiej konwertowała.
Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat reklam na Facebooku?
Umowa nie narzuca długich ram czasowych. Minimalny czas trwania umowy to 3 miesiące. Po tym okresie masz możliwość zakończenia współpracy na koniec bieżącego miesiąca. Jeśli będziesz chciał zawiesić działania reklamowe np. na 2 miesiące wtedy przez te 2 miesiące nie pobieramy żadnych opłat za prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku.
W carted mamy zespół doświadczonych specjalistów, którzy prowadzą reklamy dla małych, średnich i dużych biznesów na Google Ads, Facebooku i Instagramie. Doradzą Ci jakie budżety przeznaczyć na kampanie, wspólnie ustalicie strategię i najważniejsze cele reklam. Będziesz miał bezpośredni kontakt mailowy i telefoniczny do specjalisty prowadzącego kampanię reklamową, możemy też przeprowadzić konferencję.
Zależy od konkurencji i niszy w której działasz, od tego czy to biznes lokalny czy sklep internetowy. Możemy podpowiedzieć na bazie naszego doświadczenia czy dana kwota jest wystarczająca. W skrócie – dla małych lokalnych biznesów zalecany budżet minimum to 500zł miesięcznie, jeśli działasz w większym mieście lub prowadzisz sklep internetowy to zalecany budżet reklamowy to 1000-2000zł minimum. Na początku przeprowadzamy kampanie testowe i to one dadzą odpowiedź co dokładnie można ugrać z danym budżetem.
sprawdź też