fbpx

Dotrzyj do użytkowników urządzeń mobilnych

Prowadzenie kampanii reklamowych na Instagram

Badania potwierdzają, że większość czasu spędzamy na konsumowaniu treści na smartfonach, w tym między innymi używając aplikacji jak Instagram.

Z reklamą na Instagram możesz dotrzeć do wielu nowych potencjalnych odbiorców. Pomożemy w założeniu konta, zajmiemy się konfiguracją i prowadzeniem kampanii.

W Carted pracują doświadczeni specjaliści, którzy od lat prowadzą kampanie reklamowe na różnych platformach. Pomagamy zarówno małym firmom jak i tym większym, dysponującymi większymi budżetami.

Dzięki elastycznemu zarządzaniu wielkością budżetu kampanii możesz łatwo zdecydować ile chcesz przeznaczyć na reklamę na Instagram. Zazwyczaj reklama na Instagram będzie dodatkowym kanałem reklamy (np. po tekstowych Google Ads czy reklamie na Facebook).

instagram-prowadzenie-kampanii

Jak reklama na Instagram może pomóc twojej firmie

Reklama na Instagram ma wiele zalet.

  • Dotarcie do wielu nowych potencjalnych klientów – większość czasu spędzamy używając telefony komórkowe
  • Możliwość ustalenia dziennych budżetów czy budżetów na daną kampanię – łatwość zarządzania budżetem reklamowym
  • Nadal można zrobić reklamę na Instagram, która będzie tańsza niż reklama na innych platformach jak Google czy LinkedIn

Dla kogo reklama na Instagramie?

reklama-na-instagram

Reklama na Instagramie sprawdzi się w przypadku większości firm. Jest jednak grupa branż, które szczególnie mogą wykorzystać potencjał reklam na tej platformie:

  • firmy kierujące swoją ofertę do nieco młodszej grupy odbiorców 20- i 30-latków
  • sklepy z ofertą dla kobiet jak kosmetyki, ubrania
  • firmy lokalne

Instagram świetnie sprawdza się w przypadku firm lokalnych, które dopiero rozpoczynają działalność i nie mają wyrobionej marki.

GDZIE ZNAJDZIESZ KLIENTÓW

Skuteczne targetowanie

Właścicielem Instagrama jest Facebook, dzięki temu z poziomu jednego Menadżera reklam możemy zarządzać kampaniami w obu tych miejscach. Dzięki temu można wykorzystać grupy odbiorców utworzone na potrzeby reklam na Facebooku i użyć je przy kampaniach na Instagramie.

Menadżer reklam daje bardzo ciekawe opcje targetowania nie tylko po wieku, płci czy miejscu zamieszkania. Można stworzyć zaawansowane grupy odbiorców o określonych zainteresowaniach, śledzących dane profile. Można nawet targetować ludzi według takich grup jak wydarzenie z życia (np. zaręczyny, ślub) czy sytuacja rodzinna (osoby posiadające dzieci).

Raportowanie – Skąd będę wiedział jakie efekty przynosi kampania

Co miesiąc przygotowujemy czytelne raporty, tak byś wiedział jakie efekty przynosi kampania. Raporty oparte są o kilka narzędzi i źródeł:

raporty-kampanie-instagram
  • przede wszystkim informacje z Menadżera Reklam – wdrażamy i konfigurujemy na samym początku Pixel z Facebooka tak by śledzić realizację celów na stronie
  • całość możemy uzupełnić poprzez utworzenie raportu Google Data Studio, który będzie dokładnie przedstawiał co się dzieje z ruchem na stronie

Nasze decyzje przy zarządzaniu kampaniami bazujemy na liczbach ale też na podstawie dyskusji z Klientem. To często sam Klient wie najlepiej, które kampanie przełożyły się na wzrost sprzedaży towaru czy usług dlatego tak ważna jest komunikacja i wspólne ustalanie celów.

Kto będzie prowadził moją kampanię reklamową

kontakt-ze-specjalista

W carted pracują specjaliści z wieloletnim doświadczeniem w marketingu internetowym. Najbardziej doświadczeni są w branży od ponad 10 lat, nasi najmłodsi stażem mają przynajmniej dwuletnie doświadczenie. Dzięki temu masz pewność, że twoimi kampaniami zarządzają osoby rozumiejące na czym polega marketing internetowy, dla których jest on nie tylko pracą ale i pasją.

Będziesz miał też stały kontakt ze specjalistą – mailowy, telefoniczny a co jakiś czas będzie możliwość przeprowadzenia konferencji. Nie utrudniamy kontaktu ze specjalistą poprzez tworzenie „działów obsługi klienta”. Na początku współpracy przydzielamy specjalistę do projektu, on kontaktuje się z Tobą bezpośrednio i razem ustalacie cele i szczegóły kampanii.


ZWIĘKSZ KONWERSJĘ I SPRZEDAŻ

Remarketing z Instagramem

Instagram to też świetne miejsce do remarketingu. Czym jest remarketing? To reklama, która wyświetla się użytkownikowi, który wszedł na twoją stronę i dokonał pewnej interakcji. Przykładowo:

  • oglądał produkty z kategorii X
  • dodał produkty do koszyka, ale nie dokończył zakupu
  • i wiele innych możliwości

FILARY REKLAMY NA INSTAGRAMIE

Jak stworzyć skuteczną kampanię na Instagramie

1

Kreacje reklamowe i testy

Nie ma jednej idealnej kreacji reklamowej, która przyniesie odpowiednią konwersję. W ramach każdej reklamy trzeba testować różne zdjęcia, różne formy reklam (video, foto), różne hasła reklamowe i podpisy. Po zebraniu wystarczających danych można kontynuować te, które radzą sobie najlepiej, wyłączyć najsłabsze i… szukać pomysłów na następne reklamy.

2

Grupy odbiorców

Podobnie jak w punkcie 1. Nie ma jednej, idealnej grupy odbiorców. Ważne są testy, sprawdzanie jak dane grupy reklam konwertują dla różnych grup odbiorców. Po zebraniu danych wybieramy te z największym potencjałem i rozwijamy je dalej.

3

Czas

Dopracowanie reklam na Instagramie które konwertują trwa. Testy kreacji, testy grup odbiorców. Dopiero po czasie, często miesiącach pracy, można wypracować reklamy, które przynoszą konwersje regularnie na dobrym poziomie. Żeby dojść do tego etapu trzeba czasu i cierpliwości.

Reklama na Instagram a inne kanały

W większości przypadków zalecamy, by reklama na Instagram była jednym z kilku kanałów ruchu płatnego. W praktyce jest ona łączona w kombinacjach jak:

  • Reklama na Facebook i Instagram
  • Reklama tekstowa Google Ads, reklama Facebook i Instagram
  • Reklama tekstowa Google Ads, reklama produktowa Merchant Center, reklama Facebook i Instagram
  • Inne warianty

Który będzie najlepszy dla Ciebie? Doradzimy na samym początku kierując się naszym doświadczeniem i znajomością Twojej branży. Jeśli budżet na to pozwala to warto przeprowadzić kilka kampanii testowych na kilku kanałach i następnie ocenić, na które położyć większy nacisk i przeznaczyć większe środki.

Zazwyczaj jednak właśnie takie łączenie kampanii na Instagram z przynajmniej jednym, innym kanałem daje pewną dywersyfikację działań i jest to najbardziej wskazany kierunek.

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat reklam na Instagramie?

Ile czasu trwa umowa na prowadzenie kampanii reklamowych? Czy mogę ją zawiesić?

Umowa nie narzuca długich ram czasowych. Minimalny czas trwania umowy to 3 miesiące. Po tym okresie masz możliwość zakończenia współpracy na koniec bieżącego miesiąca. Jeśli będziesz chciał zawiesić działania reklamowe np. na 2 miesiące wtedy przez te 2 miesiące nie pobieramy żadnych opłat za prowadzenie.

Kto będzie prowadził moją kampanię reklamową? Czy będę miał kontakt do specjalisty?

Za zarządzanie kampanią reklamową będzie odpowiadał doświadczony specjalista. Będziesz miał do niego bezpośredni kontakt mailowy i telefoniczny, możemy też przeprowadzić konferencję.

Mam określoną kwotę na miesięczny budżet reklamowy. Jakie efekty ona przyniesie?

Zależy od konkurencji i niszy w której działasz. Możemy podpowiedzieć na bazie naszego doświadczenia czy dana kwota jest wystarczająca. Jednak docelowo trzeba przeprowadzić kampanie testowe i to dopiero one dadzą odpowiedź co dokładnie można ugrać z danym budżetem.

Chcę zlecić prowadzenie kampanii reklamowych na kilku platformach. Czy każda usługa wyceniana jest osobno czy mogę zliczyć na zniżkę?

Zazwyczaj kampania reklamowa na Instagramie prowadzona jest jako jedna z kilku kampanii. Dostaniesz wtedy ofertę na prowadzenie kampanii w pakiecie, dzięki czemu cena będzie bardziej korzystna niż osobne wyceny na prowadzenie poszczególnych kampanii. Ceny pakietów zaczynają się u nas od 800zł netto.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt