fbpx

(dawne Adwords), reklamy tekstowe, graficzne

Reklama Google Ads – prowadzenie kampanii reklamowych

Oferujemy kompleksową pomoc przy prowadzeniu kampanii reklamowych. Mamy doświadczenie w prowadzeniu różnych kampanii – zarówno dla małych firm w celu lokalnej promocji jak i dla dużych sklepów z budżetami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.

Dbamy o to, by pieniądze wydawane na kampanie przynosiły jak najlepsze efekty. W tym celu pomagamy dobrać najlepsze słowa kluczowe a następnie przeprowadzamy 1-2 miesięczną kampanię testową. Dzięki niej jesteśmy w stanie skutecznie zoptymalizować kampanię już na starcie.

Następnie, podczas prowadzenia kampanii, sprawdzamy jakie przynosi efekty. Jest to możliwe dzięki założonym przez nas celom. Pozwala to nam na bazie tych danych modyfikować i ulepszać kampanię, dzięki czemu jest ona jeszcze skuteczniejsza.

Duży nacisk kładziemy na analitykę internetową. Jest to dobre uzupełnienie działań, bo pozwala na kontrolę efektów prowadzonych działań.

reklama-google

Doświadczeni specjaliści

google-partner-RGB-search-mobile-shop

Dzięki spełnieniu wielu rygorystycznych wymogów dotyczących między innymi wielkości prowadzonych kampanii uzyskaliśmy status i certyfikat Partnera Google. To pokazuje, że mamy doświadczenie w prowadzeniu wielu kampanii reklamowych o różnych budżetach i celach.

Stawiamy też na ciągłą edukację i rozwój, co potwierdzają certyfikaty zdobyte w Akademii Google.

Dla kogo reklamy Adwords

Reklamy Adwords nadają się w większości przypadków dla wszystkich rodzajów firm – dla firm małych działających lokalnie, dla firm o średniej wielkości po firmy z czołówki.

Bardzo dobrze sprawdzają się reklamy dla firm lokalnych. W wielu branżach można prowadzić skuteczne reklamy już przy małych budżetach. Reklamy tekstowe w wyszukiwarce można uzupełnić o reklamy w mapkach Google co dodatkowo pomoże w znalezieniu naszej firmy.

W przypadku sklepów reklama tekstowa może być uzupełniona o reklamę produktową Merchant Center. To popularna reklama, której kliknięcie przenosi użytkownika od razu na podstronę danego produktu co poprawia konwersję.

Można robić też reklamę zasięgową. Są duże marki, które chcą po prostu dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Wtedy poza reklamą tekstową można wykorzystać reklamy banerowe. Dobrze przygotowany zestaw banerów (jest tu przynajmniej kilka, kilkanaście zalecanych wymiarów które warto stosować) pomoże w budowania zainteresowania i generowaniu kliknięć.

Czy kampania reklamowa sprawdzi się dla Twojej firmy? Pamiętajmy, że można przeprowadzić na początku kampanię z mniejszym budżetem reklamowym. Pozwoli to na sprawdzenie jaki jest średni koszt kliknięć, poziom konwersji itp.

Kampania reklamowa a pozycjonowanie – różnice

Klienci często zastanawiają się co powinni wybrać – prowadzenie kampanii Adwords czy pozycjonowanie? Na to pytanie zawsze staramy się odpowiedzieć indywidualnie, w ramach analizy zapytania. Na bazie doświadczenia możemy powiedzieć, że łączenie działań prowadzenia kampanii Adwords z pozycjonowaniem ma dużo zalet jak:

  • Adwords przynosi od razu ruch i konwersje, natomiast na efekty z pozycjonowania trzeba poczekać. Dlatego dobrą praktyką jest uzupełnianie ruchu już od samego początku.
  • Adwords pomaga w znalezieniu najlepszych fraz do pozycjonowania. Już od dłuższego czasu większość wejść z ruchu organicznego ukryta jest jako (not provided). Jeśli na podstawie kampanii Adwords wiemy, które frazy generują najwięcej wejść lub sprzedaży to możemy skupić się na ich pozycjonowaniu.

Zdarza się, że budżety na działania marketingowe są ograniczone. Wtedy pomagamy przeanalizować sytuację serwisu, oszacować poszczególne koszty konkretnych kanałów i wybrać najlepsze rozwiązanie. Zazwyczaj w takich przypadkach zalecamy położenie nacisku na działania reklamowe a działania SEO prowadzić w bardziej podstawowym zakresie. Powód to dłuższy czas, po którym pojawią się efekty SEO. Tymczasem dobrze skonfigurowana kampania przyniesie efekty dość szybko w postaci zarówno ruchu jak i sprzedaży.

Przykładowo – około 80% budżetu marketingowego przeznaczane jest na doładowanie konta reklamowego oraz opłatę za prowadzenie kampanii reklamowych. Pozostała kwota inwestowana jest w optymalizację serwisu oraz tworzenie treści. W ten sposób już od samego początku będziemy w stanie pracować nad optymalizacją strony. Kiedy pojawią się większe budżety na działania SEO, wtedy będzie można je uzupełnić o linkowanie i inne działania.

Ile kosztują reklamy Adwords

reklamy-adwords-koszt

Wstępne koszty można oszacować na podstawie narzędzia do planowania kampanii. Mamy tam widoczne słowa kluczowe i średnie stawki. Dane te należy traktować jednak orientacyjnie, pozawalają one na sprawdzenie czy w danym budżecie jest sens prowadzenia działań reklamowych. Dopiero przeprowadzenie testowej kampanii reklamowej da odpowiedź jakie są rzeczywiste stawki za kliknięcie reklamy.

Zdarzają się branże, gdzie koszty kliknięć są bardzo drogie (kilkadziesiąt złotych lub nawet dużo więcej za kliknięcie) i tu trzeba zdecydować czy biznesowo to ma sens.

W większości przypadków da się zoptymalizować koszty kliknięć reklam tak by były to ceny akceptowalne. Należy jednak pamiętać, że czasy tanich kliknięć za kilkadziesiąt groszy dla wielu branż już dawno minęły.

Z doświadczenia przy wielu kampaniach możemy powiedzieć, że najmniejszy budżet przy jakim naszym zdaniem jest szansa na przeprowadzenie skutecznej kampanii to około 1000zł. Taki przedział pozwoli na ustalenie dziennych budżetów w okolicach 30zł dziennie. Oczywiście jak to w biznesie jest – im większy budżet reklamowy tym lepiej :).

remarketing-reklama

Remarketing – ukryta moc kampanii reklamowych

Firmy, które zgłaszają się do nas o pomoc często chcą przede wszystkim prowadzić reklamę w formie tekstowej. Nie wiedzą, że są inne możliwości prowadzenia skutecznych reklam. Jedną z najlepszych z nich jest remarketing.

Czym jest remarketing? Jest to reklama śledząca. Zazwyczaj użytkownik po interakcji z reklamą kliknie ją, przejdzie na stronę docelową i ją opuści. Powody są różne – czasem jest niezainteresowany ofertą, czasem dopiero robi rozeznanie. Warto takim osobom, które miały już pierwszy kontakt z naszą stroną się przypomnieć. Służy do tego remarketing. Ustala się tu specjalne kreacje reklamowe, które zachęcają takiego użytkownika do powrotu i do sprawdzenia dodatkowych informacji o firmie i ofercie.

Różne rodzaje reklam zależnie od potrzeb Twojego biznesu

Mamy kilka podstawowych rodzajów reklam:

  • Reklama tekstowa, która pojawia się w wyszukiwarce podczas szukania konkretnej frazy.
  • Sklepy mogą skorzystać dodatkowo z reklamy produktowej Google Merchant Center. Taka reklama prowadzi bezpośrednio na stronę produktu.
  • Reklama banerowa. Jest kilkanaście dopuszczalnych rozmiarów, które można zastosować. Z takiej opcji reklamy korzystają zazwyczaj firmy nastawione na zbudowanie zasięgu i rozpoznawalności.
  • Lokalne firmy mogą skorzystać z promocji listingu Google Business.
  • Inne (jak np. reklama w Gmail itd.)

Jak znaleźć dobrego specjalistę Adwords?

specjalista-marketing

Komu warto powierzyć prowadzenie kampanii reklamowej? Nie jest łatwo znaleźć dobrego specjalistę. Mamy na rynku wiele osób prowadzących kampanie reklamowe, które ukończyły podstawowe kursy i prowadziły tylko kampanie z małymi budżetami.

Poniżej sugerujemy na co zwrócić uwagę wybierając specjalistę lub firmę do prowadzenia kampanii.

Czy firma posiada status partnera Google? Aby go uzyskać, firma musi zarządzać kampaniami o znacznej wielkości. Dzięki temu wiemy, że firma ma doświadczenie przy pracy z większymi budżetami.

Czy specjalista ma certyfikat/y? Google od lat prowadzi program certyfikacji specjalistów z różnych obszarów – analityki, kampanii reklamowych itd. Doświadczony specjalista powinien mieć certyfikaty z prowadzenia kampanii Google Adwords.

Czy specjalista ma doświadczenie? Można sprawdzić np. na LinkedIn ile lat dany specjalista lub freelancer pracuje przy prowadzeniu reklam dla klientów.

Dobrze prowadzona kampania jest regularnie doglądana. Dlatego warto upewnić się, że specjalista będzie miał czas na obsługę naszej kampanii. W dużych agencjach zdarzają się sytuacje, że specjalista zarządza pond setką kampanii. To powoduje że do większości z nich zagląda raz na kilka miesięcy.

Na czym polega prowadzenie kampanii Adwords

Prowadzenie kampanii Adwords można podzielić na dwa etapy – pierwsze miesiące współpracy oraz dalszy okres.

Pierwsze miesiące współpracy to przede wszystkim przygotowanie kampanii. Zazwyczaj pierwszym krokiem jest podpięcie agencji/specjalisty pod ich menedżera (to z poziomu menedżera zarządza się poszczególnymi kampaniami). Następnie specjalista tworzy kampanie reklamowe pod poszczególne frazy czy grupy fraz. Wspólnie z klientem ustalany jest dzienny budżet reklamowy kampanii, dzięki czemu pilnowane są koszty prowadzonych działań.

W pierwszym okresie przeprowadza się kampanie testowe. Testuje się różne podejścia – grupy fraz, ich konwersje, koszty kliknięć. Po 1-2 miesiącach prowadzenia takich kampanii testowych można dokładniej powiedzieć, które frazy i grupy fraz się opłacają a które nie.

Dalszy etap współpracy to już bieżące zarządzanie kampanią reklamową. Usuwane są słowa kluczowe, które nie generują konwersji, generują konwersje ale przy bardzo wysokim koszcie kliknięć czy też po prostu są to frazy przypadkowe, niezwiązane z samą stroną. W skrócie – przy bieżącym zarządzaniu kampanią pilnuje się kosztów poprzez optymalizację stawek oraz skuteczności poprzez przegląd wyników poszczególnych grup fraz.

W trakcie prowadzenia kampanii pojawiają się też pomysły na modyfikację, są też uruchamiane kampanie sezonowe (np. w okresie lata, zimy, świąt bożego narodzenia, wyprzedaży black friday itp.).

Reklamy Adwords a analityka internetowa

kanały-ruchu

W przypadku każdych działań marketingowych należy śledzić ich skuteczność. Nie inaczej jest przy prowadzeniu kampanii reklamowej. Podstawowe dane mamy już w samym panelu zarządzania kampanią reklamową – możemy sprawdzić tu koszty kliknięć, konwersje czy liczbe wyświetleń. Jest jednak kilka dodatkowych rzeczy, które można zrobić by skuteczniej analizować wyniki kampanii:

Spięcie Google Adwords z Google Analytics – to pozwoli nam na wygodne śledzenie efektów kampanii z poziomu panelu Analytics. Możemy przejśc np. do sekcji ruch płatny, by dokładnie zobaczyć jaki jest ruch i sprzedaż generowana z pomocą kampanii.

W przypadku sklepów włączenie modułu ecommerce w Google Analyticsdodatkowo pomoże w analizie sprzedaży. Można sprawdzić w których etapach sprzedaży uczestniczyły kampanie płatne.

Wykorzystanie możliwości Google Data Studio to kolejny krok. Jest to narzędzie od Google, dzięki któremu można tworzyć indywidualne raporty zależnie od potrzeb danego serwisu. Można tu podpiąć informacje z różnych źródeł – Google Analytics, Google Ads, Search Console i następnie utworzyć na ich podstawie raporty. Jest to bardzo wygodna forma prezentacji podsumowania ruchu oraz sprzedaży.

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt