Prowadzenie social media – cennik

Stworzymy i poprowadzimy Twoją stronę firmową tak, aby przynosiła korzyść Twoim klientom i Tobie. Oddając w nasze kompetentne ręce zarządzanie social media, możesz wreszcie skupić się na prowadzeniu właściwie swojej firmy! Nasz zespół ekspertów będzie regularnie publikował treści w oparciu o ustalone cele i grupę docelową. Klienci, widząc Twoją aktywność w postach, będą również się aktywizowali w polubieniach i komentarzach, a ostatecznie – w zakupach.

Prowadzenie fanpage – oferta Carted

Nasza oferta obejmuje prowadzenie mediów społecznościowych dla sklepów e-commerce. Nasza specjalizacja to:

  • prowadzenie profilu na Facebooku,
  • prowadzenie konta na Instagramie.

Powiedz nam tylko 3 rzeczy:

  • jakie masz cele sprzedażowe,
  • jakie wartości reprezentuje Twoja marka;
  • co wyróżnia ją na tle branży.

Na podstawie tego ułożymy najdokładniejszą indywidualną strategię działań, aby prowadzenie fanpage było jak najskuteczniejsze biznesowo.

Ile kosztuje prowadzenie fanpage

Oferujemy do wyboru elastyczne warianty w konkurencyjnych cenach. Nie wiesz jaki pakiet wybrać? Łap parę podpowiedzi:

  • Maxi – najlepszy wybór, jeśli chcesz, by profil był maksymalnie aktywny, by pojawiało się na nim możliwie więcej jakościowych treści.
  • Mini – dobry wybór dla małej firmy usługowej lub małego e-sklepu, gdzie wystarczy jeden wpis w tygodniu, ale regularny i przemyślany.
  • Medium – jeśli jesteś gdzieś pośrodku, masz na razie niewielki biznes, ale wielką aspirację do rozwoju.

500 Mini: 500 zł netto / mc

  • Założenie lub ulepszenie istniejącego konta
  • Uzupełnienie profilu o informacje dotyczące firmy/marki zgodnie z zasadami SEO
  • 1 kreatywny, unikalny wpis tygodniowo wraz z umieszczeniem zdjęcia / grafiki
  • Aktualizacje związane z bieżącymi kampaniami (Święta, Walentynki, Dzień matki etc.)

800 Medium: 800 zł netto / mc

  • Założenie lub ulepszenie istniejącego konta
  • Uzupełnienie profilu o informacje dotyczące firmy/marki zgodnie z zasadami SEO
  • 2 kreatywne, unikalne wpisy tygodniowo wraz z umieszczeniem zdjęcia / grafiki
  • Aktualizacje związane z bieżącymi kampaniami (Święta, Walentynki, Dzień matki etc.)
  • Organiczne pozyskiwanie fanów
  • 5 wpisów promujących na grupach tematycznych
  • Odpowiedzi na komentarze fanów, animowanie dyskusji
  • Analiza działań konkurencji
  • Raportowanie efektów działań

1400 Maxi: 1400 zł netto / mc

  • Założenie lub ulepszenie istniejącego konta
  • Uzupełnienie profilu o informacje dotyczące firmy/marki zgodnie z zasadami SEO
  • 4 kreatywne, unikalne wpisy tygodniowo wraz z umieszczeniem zdjęcia / grafiki
  • Aktualizacje związane z bieżącymi kampaniami (Święta, Walentynki, Dzień matki etc.)
  • Organiczne pozyskiwanie fanów
  • 10 wpisów promujących na grupach tematycznych
  • Odpowiedzi na komentarze fanów, animowanie dyskusji
  • Analiza działań konkurencji
  • Raportowanie efektów działań
  • Promowanie wybranych wpisów
  • Odpowiedzi na wiadomości prywatne od fanów

Prowadzenie social media dzisiaj należy do biznesowego ABC. Jednak aby było skuteczne, warto podejść do tematu z powagą, wiedzą, strategią. Jakie korzyści kryje w sobie prowadzenie social mediów, czym się różnią poszczególne kanały oraz w jakim zakresie i w jakiej cenie możemy Ci pomóc – o tym wszystkim dowiesz się z tego tekstu.

Prowadzenie social mediów – co tracisz, nie robiąc tego

W wielkim skrócie – tracisz sprzedaże. Może masz ich i tak porządną ilość. A jednak może ich być jeszcze więcej. I pewnie domyślasz się o tym, skoro jesteś tu.

Co zrobić, aby zwiększyć sprzedaż? Ogólny schemat działań można opisać w trzech krokach:

  • Dotrzeć z informacją o swoim produkcie do większej liczby odbiorców (zasięg).
  • Sprawić, aby więcej osób z tego zasięgu weszło z Twoją firmą w interakcję (leady).
  • Sprawić, by większy procent leadów dokonał zakupu (konwersja).

I okazuje się, że prowadzenie mediów społecznościowych jest odpowiedzią na wszystkie te trzy potrzeby biznesu.

Prowadzenie profili social media – główne zalety

Za pomocą profilu biznesowego na socialach możesz:

  • Wykreować swoją markę. Zbudować wokół niej sieć skojarzeń, które będą odpowiadać wartościom Twoich potencjalnych klientów.
  • Zwiększyć rozpoznawalność firmy. Sprawić, aby ludzie przypominali sobie jej nazwę na myśl o branży i na odwrót – słysząc nazwę, wiedzieli, o co chodzi.
  • Nawiązać z klientami bezpośredni kontakt i prawdziwą relację. Poznać ich opinie i upodobania.
  • Polepszyć widoczność w Google, zdobyć lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania.
  • Dotrzeć do wielkiej liczby nowych odbiorców organicznie i za darmo.
  • Jeszcze bardziej zwiększyć zasięg za pomocą reklam bezpośrednio na socialu.

Zarządzanie social media – trudności, które można napotkać

Jak to z każdym narzędziem, obsługa social mediów wymaga odpowiedniego podejścia, aby osiągnąć jak najlepszy efekt. Nie wystarczy założyć profil i zaprosić do niego przyjaciół i stałych klientów w nadziei, że dalej samo poleci jak z płatka.

  • Aby subskrybenci stawały się klientami, potrzebna jest rzetelnie opracowana strategia i plan aktywności na stronie.
  • Należy reagować na każdą wystawioną opinię czy komentarz. Szczególnie szybko i maksymalnie przemyślanie – w przypadku tych mniej miłych.
  • Niezbędna jest wiedza dla analizy zachowania klientów na stronie i poprawnego odczytywania ich danych.
  • Konieczna jest regularność w dodawaniu nowych wpisów.
  • Potrzebne są jakościowe i spójne graficzne materiały.
  • Trzeba liczyć się z tym, że to wszystko wymaga poświęcenia czasu, i to niemałego.
  • Aby prowadzić skuteczne reklamy na socialach, trzeba umieć poprawnie wyznaczyć grupę docelową oraz budżet.

Poza tym warto ustalić, na jakich portalach społecznościowych jest sens się pojawić konkretnie Twojej firmie, z Twoim produktem. Bo każdy social ma swoje specyficzne audytorium, sposoby interakcji oraz podania i wyszukiwania informacji.

Prowadzenie fanpage na Facebook

Nie chcemy Ci niczego narzucać, wiadomo, każdy ma własną wizję biznesową. Jednak fakty mówią, że w dzisiejszych warunkach rynkowych prowadzenie fanpage na Facebooku jest absolutnym niezbędnikiem, niemalże na równi z własną stroną e-commerce. Dlaczego?

  • Jest najbardziej popularnym portalem społecznościowym. Na całej Ziemi korzystają z niego co miesiąc ponad 2,8 miliarda osób. Z nich co dnia zaglądają na FB około 1,9 miliarda (to są dane samego Facebooka z 2021 roku). Szacowana liczba użytkowników w Polsce to 24 mln 915 tys.
  • Jest najbardziej uniwersalny – skupia ludzi o rozmaitych zainteresowaniach oraz w różnych przedziałach wiekowych. W Polsce najliczniejszą grupę (27,8 %) stanowią osoby w wieku 25 – 34 lat.
  • Już zdobył wśród użytkowników renomę miejsca, gdzie można nie tylko lajkać znajomych, ale także znajdować i nawet kupować towary i usługi, dowiadywać się ciekawostek o znanych i mniej znanych markach. Facebook gromadzi już ponad 80 milionów stron biznesowych, a łączna ilość ich odbiorców na świecie przekracza 2 miliardy.
  • Reklamy na FB dają wspaniały współczynnik konwersji: 26 % użytkowników, klikających w nie, dokonują zakupu. Dlatego prowadzenie kampanii na Facebooku też się opłaca.

Prowadzenie Instagrama

Instagram jest bardziej specyficzny, i specyfika jego polega na dominowaniu grafik jako formy przekazu. Zdjęcia oraz inne obrazki zajmują tu dosłownie centralne miejsce. Wielkiej popularności nabrały także krótkie filmiki („rolki”) i instastories (relacje, widoczne przez 24 h od momentu opublikowania).
Stąd wynika też specyficzny sposób, jak prowadzić Instagrama firmowego, aby trafić w potrzebę użytkowników, z którą tu przychodzą. A przychodzą zwykle w poszukiwaniu inspiracji i poniekąd rekomendacji. Popularna (i też opłacalna) jest tu współpraca z influencerami, którzy w swoich postach mogą polecać konkretne marki lub produkty.

Na Insta można wyszukiwać nie tylko poprzez precyzyjne wpisywanie nazw produktów, usług i firm, ale także za pomocą tematycznych hashtagów. W ten sposób nawet nowa, nieznana marka może dotrzeć szybko i bezpośrednio do swojej grupy odbiorców.

Do rzeczy, odbiorcy Insta też są odrobinkę inni, niż na FB. Łącznie jest tu 11 mln 293 tys. użytkowników, z których najwięcej jest osób w wieku od 18 do 24 lat.

To wszystko wpływa na to, w jakich branżach prowadzenie konta na Instagramie szczególnie się sprawdzi:

  • w kosmetycznej skuteczne są zdjęcia „przed i po”;
  • w podróżniczej – fotografie z podróży z oznaczeniem lokalizacji, hasthtagami z wybranym zabytkiem itp.;
  • w modowej ładne zdjęcia pomogą wypromować nowe kolekcje;
  • w architektonicznej działają inspirujące wizualizacje wystrojów wnętrz, ogrodów;
  • lokalne gastronomie mogą pokazywać na zdjęciach swoje dania i wnętrza itd.

Profil na LinkedIn

Tutaj specyfikę mamy zupełnie inną. Na LinkedIn tworzy się profil biznesowy z orientacją na kontakty B2B, B2C oraz HR. Cały portal jest przystosowany właśnie do nawiązywania relacji zawodowych, pomaga w rekrutacji pracowników i znalezieniu partnerów, wymianie wiedzy branżowej.

Wpływa to, oczywiście, i na samo prowadzenie LinkedIn. Publikuje się tutaj wartościowe wyspecjalizowane treści, nie zaś wpisy z życia prywatnego czy luźne rozkminy przy porannej kawie. Nie jest to także najlepsze miejsce na reklamę, na bezpośrednią sprzedaż. Potencjalni klienci szukają tu raczej edukacji, więc pod tym kątem portal służy bardziej do budowania marki, niż natychmiastowej konwersji.
Statystyki twierdzą, że:

  • na LinkedIn konto mają 740 mln osób (zarówno fizycznych, jak i prawnych);
  • w tym 4,6 mln w Polsce;
  • w B2B 80 % leadów, pozyskanych z sociali, pochodzi właśnie z LinkedIna;
  • a klientów tu zdobywa 65 % firm z tego sektora.

Przedstawione tu są biznesy małe, średnie i duże. Obecnie najlepiej sprawdza się prowadzenie LinkedIn dla branży IT, bankowej, reklamowej, marketingowej oraz sektora publicznego. Najlepiej jest zaangażować do promocji na tym kanale ambasadora firmy, rzeczoznawcę tematu.

Oferta prowadzenia social media właśnie dla Ciebie

Najlepsze profile w mediach społecznościowych to te, które kładą nacisk na indywidualność. Oznacza to, że najlepsza agencja reklamowa prowadzenie FB realizuje także indywidualnie – dla każdego e-commerc inaczej. Chcemy zrozumieć Twoją firmę: co czyni ją wyjątkową, jak chcesz, aby inni postrzegali jej charakter. I wcielić Twoje marzenia w życie, nadając stronie prawdziwej osobowości.

Naszą silną stroną jest to, że sami jesteśmy przede wszystkim osobowościami. Kreatywność i Pomysłowość to nasze drugie imię i nazwisko. Z nami obsługa mediów społecznościowych staje się bosko prosta – prostota bez prymitywizmu, na nawyższym poziomie. Nie ma miejsca na zatarte żarty, szablonowe teksty i filmiki z kotami (o ile nie prowadzisz firmy, z kotami związanej). Tylko niestandardowe angażujące posty, budujące Twoją markę na pewnym gruncie prawdziwej relacji z odbiorcami.

I jeśli chodzi o relację, to możesz liczyć także na przyjazny kontakt z naszymi specjalistami. Uważamy uczciwą i szczerą życzliwą komunikację za podstawę dobrej współpracy. A więc nie zwlekaj skontaktować się z nami i razem popędzimy do sukcesu w mediach społecznościowych!

Pytania i odpowiedzi

Ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebook, Instagram lub LinkedIN?

Prowadzenie Facebooka i Instagrama (oba sociale w jednej cenie) kosztuje w naszej agencji 500, 800 lub 1400 złotych netto miesięcznie – w zależności od wybranego pakietu.

Czy prowadzenie social media ma w cenie grafiki do wpisów?

Grafiki podstawowe dobierają z fotobanków lub tworzą w serwisach graficznych nasi specjaliści. Jest to wliczone w ceny pakietów. W razie potrzeby stworzenia bardziej zaawansowanych grafik zlecamy to sprawdzonym i zaufanym zewnętrznym fachowcom. To jest płatne dodatkowo, a cena ustalana indywidualnie.

Kto konkretnie w Carted jest odpowiedzialny za zarządzanie social media?

Social media manager Katarzyna Mroczko.