fbpx

SŁOWNIK POJĘĆ W MARKETINGU

Pozycjonowanie lokalne, czyli co to?

Na czym polega Pozycjonowanie lokalne?

Definicja

Pozycjonowanie lokalne należy do technik SEO. Polega na skoncentrowaniu działań marketingowych w obrębie wyników wyszukiwania na określonym obszarze. Działania te pozwalają na zwiększenie widoczności danego przedsiębiorstwa w lokalizacji, w której głównie działa.

3 ciekawostki o pozycjonowaniu lokalnym

1. Zasada działania pozycjonowania lokalnego

Pozycjonowanie lokalne odnosi się zawsze do konkretnego obszaru. Może to być miasto, województwo, czy obszar geograficzny. W słowach kluczowych najczęściej zawarta jest właśnie nazwa produktu lub usługi w połączeniu z miejscem, jak przykładowo Fryzjer Kraków. W przypadku wpisania frazy Fryzjer małopolskie Google pokaże zakłady fryzjerskie zlokalizowane najbliżej miejsca, w którym obecnie znajduje się użytkownik szukających tych usług. Aby było to możliwe, użytkownik powinien mieć włączoną opcję geolokalizacji.

2. Zalety lokalnego pozycjonowania

Wiele firm chętnie korzysta z pozycjonowania lokalnego. Wszystko ze względu na to, że niesie ze sobą wiele korzyści wpływających na rozwój przedsiębiorstw oraz zwiększenie zysków. Do największych zalet lokalnego pozycjonowania zaliczyć można:

  • zwiększenie widoczności danej trony www w obrębie konkretnej lokalizacji,
  • pozyskanie klientów lokalnych,
  • wysoki poziom konwersji,
  • dotarcie do większej ilości użytkowników,
  • stosunkowo tani koszt pozyskania nowych klientów,
  • wyprzedzenie konkurencji.

Dodatkowo pozycjonowanie lokalne w połączeniu z optymalizacją SEO strony, jest potężnym narzędziem, które realnie wpływa na zwiększenie zysków firm, dzięki dużej widoczności w wynikach wyszukiwania.

3. Kto może korzystać z pozycjonowania lokalnego?

Pozycjonowanie lokalne jest dedykowane zarówno małym, jak i dużym przedsiębiorstwom działającym w bardzo odmiennych branżach. Szczególnie duże korzyści przynosi:

  • lokalom gastronomicznym,
  • barom oraz klubom,
  • zakładom fryzjerskim i kosmetycznym,
  • obiektom noclegowym,
  • firmom budowlanym,
  • mechanikom,
  • branżowym sklepom.

Ponadto firmy oferujące usługi hydrauliczne, czy naprawy awarii elektrycznych także powinny zadbać o pozycjonowanie lokalne, aby przyciągnąć klientów, którzy w potrzebie sięgają po kontakt z firmami, które jako pierwsze wyświetlą się w wynikach wyszukiwania.