fbpx

Zaawansowana analiza Twojej strony

Konfiguracja Google Tag Manager

Tag Manager jest narzędziem stworzonym przez Google, powstałym głównie z myślą o usprawnieniu zarządzania wszelkimi tagami na stronie. Dzięki niemu implementacja w serwisie kodów remarketingowych, pixela Facebooka oraz śledzenie na poszczególnych na stronie są możliwe bez korzystania z pomocy programisty.

Znacznie obniża to koszty przygotowania serwisu www do zbierania jak największej ilości interesujących nas danych.

google-tag-manager-wdrazanie

Przede wszystkim możliwości GTM

Wdrożenie i konfiguracja Google Tag Managera to niezliczona liczba dodatkowych możliwości do jeszcze sprawniejszej promocji strony internetowej.

GTM umożliwia zaawansowane śledzenie działań użytkowników na stronie, takich jak procentowy stopień przescrollowania, co przydaje się zwłaszcza przy stronach typu one site page czy klikalność różnych elementów. Pozwala nam to dowiedzieć się czy potencjalny klient dotarł do sekcji „oferta” albo „kontakt”.
Ponadto możemy ingerować w kod witryny dodając dane strukturalne albo zmieniając zawartość strony po wykonaniu danego zdarzenia.

Na podstawie wykonanych zadań możemy tworzyć listy odbiorców do remarketingu i eventy w Google Analytics i Facebooku.

Co można umieścić w GTM?

  • Tagi remarketingowe
  • Tagi od zewnętrznych partnerów
  • Konfigurację mierzenia konkretnych działań użytkownika na stronie

Dwa podstawowe powody dlaczego warto skonfigurować GTM:

1

Oszczędzasz czas

Dobrze skonfigurowany GTM pozwala na bardzo szybkie i sprawne zarządzanie tagami na stronie, dzięki czemu można zastąpić część pracy związanej z kodowaniem.

2

Oszczędzasz pieniądze

Przy poprawnej konfiguracji znacznie rzadziej potrzebna jest pomoc ze strony informatyków do wdrażania śledzenia elementów lub tagów zewnętrznych.

Dla kogo jest przydatny Google Tag Manager?

Dla każdego serwisu, w którym konieczne jest sprawdzenie, w jaki sposób zachowują się na nim użytkownicy. GTM może pomóc w usprawnieniu analityki na serwisie składającym się z jednej strony, jak i na rozbudowanym sklepie internetowym. W tym drugim naturalnie wdrożenie będzie zdecydowanie bardziej złożonym przedsięwzięciem z uwagi na większą liczbę koniecznych do śledzenia zmiennych. Nadal jednak w obu przypadkach zbierane dane będą niezbędne z biznesowego punktu widzenia.

Czym różni się analiza dzięki GTM od zwykłego Analytics

Sama proces analizy danych nadal jest wykonywany przy użyciu Analytics i tam też spływają wszystkie dane. Google Tag Manager umożliwia jednak dodanie do zbieranych przez Analytics własnych zdarzeń, dzięki którym zdecydowanie bardziej precyzyjnie dowiesz się, czy użytkownicy korzystają z Twojej witryny tak, jak tego oczekujesz, a Ty realizujesz swoje cele biznesowe. W odróżnieniu od ręcznego kodowania zdarzeń na stronie, w przypadku GTM nie jest konieczne angażowanie osoby z wiedzą programistyczną, gdyż kod jest niejako „przenoszony” z Tag Managera bezpośrednio na stronę.

Warto z wdrożyć Google Tag Managera, bo:

  • Pozwala otagować witrynę www
  • Przesyła informacje o zdarzeniach wywołanych na stronie do zewnętrznych narzędzi analitycznych.
  • Ułatwia zarządzanie wszelkimi tagami potrzebnymi do promocji strony.
  • Umożliwia wdrożenie spersonalizowanych treści, kodów Java Script.
  • Zwiększa możliwości analizowania danych w Google Analytics.
  • Konfiguracja nie wymaga dodatkowej pracy programisty.

Zmienne, triggery i tagi

Utworzenie dodatkowych zmiennych, przekazywanie danych do data.layer, tworzenie triggerów (czyli wyzwalaczy) a następnie tagów opartych o te wartości pozwala przesyłać niezliczoną ilość zdarzeń do zewnętrznych narzędzi analitycznych (takich jak Google Analytics albo Analytics Facebook).

FAQ – najczęstsze pytania i odpowiedzi

Jakie są najczęstsze pytania i odpowiedzi na temat konfiguracji Google Tag Manager?

Kto jest właścicielem kontenera Google Tag Manager?

Podobnie jak z kontem Google Analytics właścicielem kontenera GTM jest klient. Carted posiada jedynie pełne uprawnienia do konfiguracji i publikowania zmian.

Jakie są przykładowe zdarzenia możliwe do pomiaru w GTM?

Najczęściej wysyłanymi zdarzeniami do narzędzi zewnętrznych są: – poprawne wysłanie formularza kontaktowego – dodanie produktu do koszyka – kliknięcia w przyciski w sekcjach call to action – kliknięcia w dane kontaktowe (adresy email i numery telefonów) – wykorzystanie przycisków social media – odtworzenia filmików – mierzenie poziomu przeskrollowania strony

Kto wdraża Google Tag Managera?

Po otrzymaniu dostępów do serwera FTP możemy wdrożyć kontener na stronie klienta albo przekazać kod programiście opiekującemu się serwisem. Konfiguracja zmiennych, wyzwalaczy i tagów jest po stronie Carted.

Czy wdrożenie Google Tag Managera jest bezpieczne?

Tak, pełna konfiguracja kontenera znajduje się po stronie Google. Jednak z uwagi na możliwości jakie daje GTM zalecamy nieudostępnianie danych do logowania się do konta osobom postronnym.

Czy można użyć Google Tag Manager do osadzenia czegoś innego niż tagów, np. funkcji JavaScript?

Google Tag Manager pozwala nie tylko zarządzać tagami ale również umieszczać w kodzie strony bloki html albo własne funkcje javascript. Dzięki temu możliwa jest implementacja: – kodów ecommerce do Google Analytics, – mikroformatów (danych strukturalnych), – spersonalizowanych bloków treści

sprawdź też

Porozmawiajmy

Powiedz nam czego potrzebujesz

Kontakt