Wdrożenie Google Tag Managera (GTM) podstawą zaawansowanej analityki.
Dlaczego? Tag Manager jest narzędziem od Googla, które powstało głównie z myślą o usprawnieniu zarządzania wszelkimi tagami na stronie. Implementacja kodów remarketingowych, pixela Facebooka oraz eventów na poszczególne akcje na stronie przy zastosowaniu GTMa jest możliwa bez pomocy programisty.
Znacznie obniża to koszty przygotowania serwisu www do zbierania jak największej ilości interesujących nas danych.
Utworzenie dodatkowych zmiennych, przekazywanie danych do data.layer, tworzenie triggerów (czyli wyzwalaczy) a następnie tagów opartych o te wartości pozwala przesyłać niezliczoną ilość zdarzeń do zewnętrznych narzędzi analitycznych (takich jak Google Analytics albo Analytics Facebook).
Google Tag Manager pozwala nie tylko zarządzać tagami ale również wstrzykiwać w kod strony bloki html albo własne funkcje javascript.
Dzięki temu możliwa jest implementacja:
– kodów ecommerce do Google Analytics,
– mikroformatów (danych strukturalnych),
– spersonalizowanych bloków treści
Wdrożenie i konfiguracja Google Tag Managera to niezliczona liczba dodatkowych możliwości do jeszcze lepszego marketingu strony internetowej.
Umożliwia on zaawansowane śledzenie działań użytkowników na stronie. Na przykład procentowy poziom scrollowania, co jest ważne zwłaszcza przy stronach typu one site page. Dzięki temu dowiadujemy się czy potencjalny klient dotarł do sekcji „oferta” albo „kontakt”.
Ponadto możemy ingerować w kod witryny dodając dane strukturalne albo zmieniając treści po wykonaniu danego zdarzenia.
Na podstawie wykonanych zadań możemy tworzyć listy odbiorców do remarketingu i eventy w Google Analytics i Facebooku.
Podobnie jak z kontem Google Analytics właścicielem kontenera GTM jest klient. Carted posiada jedynie pełne uprawnienia do konfiguracji i publikowania zmian.
Najczęściej wysyłanymi zdarzeniami do narzędzi zewnętrznych są:
poprawne wysłanie formularza kontaktowego
dodanie produktu do koszyka
kliknięcia w przyciski w sekcjach call to action
kliknięcia w dane kontaktowe (adresy email i numery telefonów)
wykorzystanie przycisków social media
odtworzenia filmików
mierzenie poziomu przeskrollowania strony
Po otrzymaniu dostępów do serwera FTP możemy wdrożyć kontener na stronie klienta albo przekazać kod programiście opiekującemu się serwisem.
Konfiguracja zmiennych, wyzwalaczy i tagów jest po stronie Carted.
Tak, pełna konfiguracja kontenera znajduje się po stronie Google.
Jednak z uwagi na możliwości jakie daje GTM zalecamy nieudostępnianie danych do logowania się do konta osobom postronnym.