LOADING

Konfiguracja konta Google Analytics, celów i zdarzeń

Analityka zaczyna się od poprawnej konfiguracji konta Google Analytics (GA).

Większości osób wydaje się, że dodanie kodu GA do struktury serwisu to wszystko co  należy zrobić by zbierać poprawne dane analityczne.

Jednak konfiguracja Google Analytics wymaga więcej pracy niż zainstalowanie wtyczki do używanego CMSa i dodanie kodu UA.

Dbamy o dane

Filtry, wykluczenia i widoki

Zakładamy dodatkowe widoki (testowy, główny oraz zostawiamy wszystkie dane witryny), filtry (na adresy IP oraz hostname) i wykluczamy witryny odsyłające (przekierowania z serwisów płatności) – wszystko ma na celu uporządkowanie danych spływających do Google Analytics.

Na bierząco analizujemy i blokujemy za pomocą filtrów ruch botów by nie zaśmiecać wyników.

Ułatwiamy

Raportowanie

segmentaja użytkownikowWdrażamy zaawansowane segmenty w celu wyodrębnienia najbardziej lojalnych klientów.

Włączamy pozyskiwanie danych demograficznych i zainteresowań odwiedzających.

Grupujemy niestandardowe kanały w celu łatwiejszego interpretowania wyników.

6 powodów dlaczego

Warto poprawnie wdrożyć konto Google Analytics

  • Filtracja niechcianego ruch botów oraz pracowników
  • Uporządkowanie witryn odsyłających
  • Podział widoków na główny, testowy oraz „wszystkie dane”
  • Uporządkowanie danych w niestandardowe kanały (1 „rodzaj” wejść z Facebooka) i segmenty
  • Pozyskiwanie pełnych danych demograficznych odwiedzających jak i ich profilu zainteresowań
  • Otrzymujemy czystsze dane analityczne

Konfiguracja celów i zdarzeń Google Analytics

Google Analytics bez zdarzeń i celów jest goły.

Podstawowa konfiguracja, która ogranicza się do dodania kodu Google Analytics na wszystkich podstronach serwisu, to dopiero początek.

Na każdej stronie internetowej użytkownicy mogą dokonywać pewnych akcji, które przeważnie doprowadzają do wykonania finalnego zdarzenia czyli głównego celu w jakim ta witryna powstała, i to powinniśmy mierzyć i analizować.

Zdarzenia i cele

Zdarzenie (event) na stronie internetowej to mierzalna akcja użytkownika. Od podstawowych jak przejście na kolejną podstronę serwisu za pomocą menu, przez wykorzystanie elementów UI (user interface) ułatwiających pozyskanie informacji (np. powiększenie zdjęcia produktu, włączenia filtrowania produktów), po konwersje czyli dokonanie zakupu, pobranie pliku PDF z ofertą lub wysłanie formularza kontaktowego.

Celem (goal) w Google Analytics określamy najważniejsze zdarzenie na stronie. Zależnie od rodzaju witryny są to: sprzedaż produktu, pozyskanie leada z formularza, pobranie oferty PDF, rozpoczęcie rozmowy telefonicznej i wiele innych.

Wykorzystanie informacji z pomocą Google Analytics

Podstawowa implementacja Google Analytics daje nam jedynie informacje o ilości wejść na stronę. Jednak aby dobrze analizować ruch na witrynie musimy mierzyć poszczególne zachowania użytkowników.

Musimy poznać odpowiedź na pytania:

  • co robią oni na stronie?
  • skąd do mnie trafili?
  • jakie działania marketingowe przynoszą największe zyski?

Co robią klienci na serwisie www

W celu skutecznego mierzenia zwrotu z inwestycji musimy określić główne cele jakie ma spełniać nasza strona. Następnie nadać im wartości i mierzyć ich realizację.

Google Analytics posiada szereg wspaniałych udogodnień do analizy skuteczności kampanii marketingowych pod kątem konwersji. Możemy zestawiać rezalizację celów pod kątem źródła pozyskanego ruchu, danych demograficznych czy poszczególnych kampanii.

Ponadto dzięki wykorzystaniu ścieżek wielokanałowych pozyskamy informacje również o tym ile razy dane działania marketingowe asystowały w konwersji, a poprawna konfiguracja wizualizacji ścieżek pozwoli nam przekonać się na jakim etapie realizacji celu głównego potencjalni klienci mają największe problemy.

Często

Zadawane pytania

Czy stracę dane pozyskiwane do momentu rozpoczęcia współpracy?

Absolutnie nie. Nasze działania wdrażamy na dwóch nowych widokach: testowym i głównym (przeważnie nazywanym „Analityka” + nazwa serwisu)

Kto będzie właścicielem konta Google Analytics?

Właścicielem konta Google Analytics zawsze jest klient. Nawet jeżeli nie posiada on konta GA przed rozpoczęciem współpracy to nowe konto tworzone jest na jego adres email. Carted potrzebuje pełne dostępy do zarządzania GA z wykluczeniem uprawnień do zarządzania użytkownikami.

Czy wdrażanie filtrów nie wpłynie negatywnie na pozyskiwane dane?

Filtry Google Analytics to bardzo zaawansowane narzędzie, które wyklucza pozyskiwanie danych spełniających przyjęte założenia. Niekiedy wprowadzenie filtrów może uciąć więcej danych niż zamierzaliśmy… Dlatego tego typu działania wdrażane są najpierw na koncie testowym a dopiero po upewnieniu się, że wszystko jest OK na koncie głównym.
Zawsze zostaje jedno konto GA wolne od wszelkich filtrów i wykluczeń pozyskujące wszystkie dane spływające do konta.

Zapytaj o ofertę