class="page-template-default page page-id-3641 page-child parent-pageid-2666 mega-menu-primary-menu default default-layout theme-accent wpb-js-composer js-comp-ver-5.1 vc_responsive" data-spy="scroll" data-target="#poradnik_menu" data-offset="15">
LOADING

Konfiguracja konta Google Analytics

Analityka zaczyna się od poprawnej konfiguracji konta Google Analytics (GA).

Większości osób wydaje się, że dodanie kodu GA do struktury serwisu to wszystko co  należy zrobić by zbierać poprawne dane analityczne.

Jednak konfiguracja Google Analytics wymaga więcej pracy niż zainstalowanie wtyczki do używanego CMSa i dodanie kodu UA.

Dbamy o dane

Filtry, wykluczenia i widoki

Zakładamy dodatkowe widoki (testowy, główny oraz zostawiamy wszystkie dane witryny), filtry (na adresy IP oraz hostname) i wykluczamy witryny odsyłające (przekierowania z serwisów płatności) – wszystko ma na celu uporządkowanie danych spływających do Google Analytics.

Na bierząco analizujemy i blokujemy za pomocą filtrów ruch botów by nie zaśmiecać wyników.

Ułatwiamy

Raportowanie

segmentaja użytkownikowWdrażamy zaawansowane segmenty w celu wyodrębnienia najbardziej lojalnych klientów.

Włączamy pozyskiwanie danych demograficznych i zainteresowań odwiedzających.

Grupujemy niestandardowe kanały w celu łatwiejszego interpretowania wyników.

6 powodów dlaczego

Warto poprawnie wdrożyć konto Google Analytics

  • Filtracja niechcianego ruch botów oraz pracowników
  • Uporządkowanie witryn odsyłających
  • Podział widoków na główny, testowy oraz „wszystkie dane”
  • Uporządkowanie danych w niestandardowe kanały (1 „rodzaj” wejść z Facebooka) i segmenty
  • Pozyskiwanie pełnych danych demograficznych odwiedzających jak i ich profilu zainteresowań
  • Otrzymujemy czystsze dane analityczne
Często

Zadawane pytania

Czy stracę dane pozyskiwane do momentu rozpoczęcia współpracy?

Absolutnie nie. Nasze działania wdrażamy na dwóch nowych widokach: testowym i głównym (przeważnie nazywanym „Analityka” + nazwa serwisu)

Kto będzie właścicielem konta Google Analytics?

Właścicielem konta Google Analytics zawsze jest klient. Nawet jeżeli nie posiada on konta GA przed rozpoczęciem współpracy to nowe konto tworzone jest na jego adres email. Carted potrzebuje pełne dostępy do zarządzania GA z wykluczeniem uprawnień do zarządzania użytkownikami.

Czy wdrażanie filtrów nie wpłynie negatywnie na pozyskiwane dane?

Filtry Google Analytics to bardzo zaawansowane narzędzie, które wyklucza pozyskiwanie danych spełniających przyjęte założenia. Niekiedy wprowadzenie filtrów może uciąć więcej danych niż zamierzaliśmy… Dlatego tego typu działania wdrażane są najpierw na koncie testowym a dopiero po upewnieniu się, że wszystko jest OK na koncie głównym.
Zawsze zostaje jedno konto GA wolne od wszelkich filtrów i wykluczeń pozyskujące wszystkie dane spływające do konta.

Zapytaj o ofertę