class="page-template-default page page-id-3737 page-child parent-pageid-2666 mega-menu-primary-menu default default-layout theme-accent wpb-js-composer js-comp-ver-5.1 vc_responsive" data-spy="scroll" data-target="#poradnik_menu" data-offset="15">
LOADING

Konfiguracja celów i zdarzeń Google Analytics

Google Analytics bez zdarzeń i celów jest goły.

Podstawowa konfiguracja, która ogranicza się do dodania kodu Google Analytics na wszystkich podstronach serwisu, to dopiero początek.

Na każdej stronie internetowej użytkownicy mogą dokonywać pewnych akcji, które przeważnie doprowadzają do wykonania finalnego zdarzenia czyli głównego celu w jakim ta witryna powstała, i to powinniśmy mierzyć i analizować.

Zdarzenia i

Cele

Zdarzenie (event) na stronie internetowej to mierzalna akcja użytkownika. Od podstawowych jak przejście na kolejną podstronę serwisu za pomocą menu, przez wykorzystanie elementów UI (user interface) ułatwiających pozyskanie informacji (np. powiększenie zdjęcia produktu, włączenia filtrowania produktów), po konwersje czyli dokonanie zakupu, pobranie pliku PDF z ofertą lub wysłanie formularza kontaktowego.

Celem (goal) w Google Analytics określamy najważniejsze zdarzenie na stronie. Zależnie od rodzaju witryny są to: sprzedaż produktu, pozyskanie leada z formularza, pobranie oferty PDF, rozpoczęcie rozmowy telefonicznej i wiele innych.

6 korzyści z

Wdrożenia celi i zdarzeń Google Analytics

  • Pozyskanie danych analitycznych o ilości zrezalizowanych akcji.
  • Umożliwinie zestawienia skuteczności źródeł pozyskiwania ruchu pod kątem konwersji.
  • Pozyskanie informacji o wykorzystaniu elementów UI witryny internetowej.
  • Umożliwienie optymalizacji działań marketingowych pod kątem zwrotu z inwestycji.
  • Zwiększenie możliwości analizowania danych w Google Analytics.
  • Poprawa śledzenia zachowania użytkowników na stronie.
Przede wszystkim

Informacje

Podstawowa implementacja Google Analytics daje nam jedynie informacje o ilości wejść na stronę. Jednak aby dobrze analizować ruch na witrynie musimy mierzyć poszczególne zachowania użytkowników.

Musimy poznać odpowiedź na pytania:

  • co robią oni na stronie?
  • skąd do mnie trafili?
  • jakie działania marketingowe przynoszą największe zyski?

Co robią klienci na serwisie www

W celu skutecznego mierzenia zwrotu z inwestycji musimy określić główne cele jakie ma spełniać nasza strona. Następnie nadać im wartości i mierzyć ich realizację.

Google Analytics posiada szereg wspaniałych udogodnień do analizy skuteczności kampanii marketingowych pod kątem konwersji. Możemy zestawiać rezalizację celów pod kątem źródła pozyskanego ruchu, danych demograficznych czy poszczególnych kampanii.

Ponadto dzięki wykorzystaniu ścieżek wielokanałowych pozyskamy informacje również o tym ile razy dane działania marketingowe asystowały w konwersji, a poprawna konfiguracja wizualizacji ścieżek pozwoli nam przekonać się na jakim etapie realizacji celu głównego potencjalni klienci mają największe problemy.

Zapytaj o ofertę