LOADING

Prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads (Adwords)

Skuteczne

Prowadzenie kampanii reklamowej Google Ads (Adwords)

Oferujemy kompleksową pomoc przy prowadzeniu kampanii reklamowych. Mamy doświadczenie w prowadzeniu różnych kampanii – zarówno dla małych firm w celu lokalnej promocji jak i dla dużych sklepów z budżetami rzędu kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie.

Dbamy o to, by pieniądze wydawane na kampanie przynosiły jak najlepsze efekty. W tym celu pomagamy dobrać najlepsze słowa kluczowe a następnie przeprowadzamy 1-2 miesięczną kampanię testową. Dzięki niej jesteśmy w stanie skutecznie zoptymalizować kampanię już na starcie.

Następnie, podczas prowadzenia kampanii, sprawdzamy jakie przynosi efekty. Jest to możliwe dzięki założonym przez nas celom. Pozwala to nam na bazie tych danych modyfikować i ulepszać kampanię, dzięki czemu jest ona jeszcze skuteczniejsza.

Duży nacisk kładziemy na analitykę internetową. Jest to dobre uzupełnienie działań, bo pozwala na kontrolę efektów prowadzonych działań.

Doświadczeni specjaliści

Dzięki spełnieniu wielu rygorystycznych wymogów dotyczących między innymi wielkości prowadzonych kampanii uzyskaliśmy status i certyfikat Partnera Google. To pokazuje, że mamy doświadczenie w prowadzeniu wielu kampanii reklamowych o różnych budżetach i celach.

Stawiamy też na ciągłą edukację i rozwój, co potwierdzają certyfikaty zdobyte w Akademii Google.

Dlaczego warto z nami współpracować

  • Mamy duże doświadczenie w pozycjonowaniu sklepów internetowych opartych na różnych CMSach.
  • Kładziemy nacisk na techniczne SEO, tak by sklep był jak najlepiej zoptymalizowany dla wyszukiwarek.
  • Dbamy o jakość i tematyczność dodawanych linków.
  • Zapewniamy konsulting w ramach usługi.

Kampanie adwords - cennik

Koszty prowadzenia kampanii reklamowych w Carted przedstawiają się następująco:

minimalna opłata – 500zł netto miesięcznie

Budżet prowadzonej kampanii reklamowej to 1000zł. Opłata za prowadzenie wyniesie 500zł netto miesięcznie.

15% od wartości prowadzonej kampanii

Budżet prowadzonej kampanii reklamowej to 6000zł. Opłata za prowadzenie wyniesie 900zł.

Budżety reklamowe większe niż 7000zł wyceniane są indywidualnie

Budżet prowadzonej kampanii reklamowej to 10000zł. Opłata za prowadzenie podlega negocjacji i możliwe są tu zniżki.

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu. Napisz o swojej stronie i biznesie i przedstawimy Ci naszą ofertę współpracy.

Adwords a pozycjonowanie

reklama adwords a pozycjonowanieKlienci często zastanawiają się co powinni wybrać – prowadzenie kampanii Adwords czy pozycjonowanie? Na to pytanie zawsze staramy się odpowiedzieć indywidualnie, w ramach analizy zapytania. Na bazie doświadczenia możemy powiedzieć, że łączenie działań prowadzenia kampanii Adwords z pozycjonowaniem ma dużo zalet jak:

  • Adwords przynosi od razu ruch i konwersje, natomiast na efekty z pozycjonowania trzeba poczekać. Dlatego dobrą praktyką jest uzupełnianie ruchu już od samego początku.
  • Adwords pomaga w znalezieniu najlepszych fraz do pozycjonowania. Już od dłuższego czasu większość wejść z ruchu organicznego ukryta jest jako (not provided). Jeśli na podstawie kampanii Adwords wiemy, które frazy generują najwięcej wejść lub sprzedaży to możemy skupić się na ich pozycjonowaniu.

Zdarza się, że budżety na działania marketingowe są ograniczone. Wtedy pomagamy przeanalizować sytuację serwisu, oszacować poszczególne koszty konkretnych kanałów i wybrać najlepsze rozwiązanie. Zazwyczaj w takich przypadkach zalecamy położenie nacisku na działania reklamowe a działania SEO prowadzić w bardziej podstawowym zakresie. Powód to dłuższy czas, po którym pojawią się efekty SEO. Tymczasem dobrze skonfigurowana kampania przyniesie efekty dość szybko w postaci zarówno ruchu jak i sprzedaży.

Przykładowo – około 80% budżetu marketingowego przeznaczane jest na doładowanie konta reklamowego oraz opłatę za prowadzenie kampanii reklamowych. Pozostała kwota inwestowana jest w optymalizację serwisu oraz tworzenie treści. W ten sposób już od samego początku będziemy w stanie pracować nad optymalizacją strony. Kiedy pojawią się większe budżety na działania SEO, wtedy będzie można je uzupełnić o linkowanie i inne działania.

Dla kogo reklamy Adwords

napis adwordsReklamy Adwords nadają się w większości przypadków dla wszystkich rodzajów firm – dla firm małych działających lokalnie, dla firm o średniej wielkości po firmy z czołówki.

Bardzo dobrze sprawdzają się reklamy dla firm lokalnych. W wielu branżach można prowadzić skuteczne reklamy już przy małych budżetach. Reklamy tekstowe w wyszukiwarce można uzupełnić o reklamy w mapkach Google co dodatkowo pomoże w znalezieniu naszej firmy.

W przypadku sklepów reklama tekstowa może być uzupełniona o reklamę produktową Merchant Center. To popularna reklama, której kliknięcie przenosi użytkownika od razu na podstronę danego produktu co poprawia konwersję.

Można robić też reklamę zasięgową. Są duże marki, które chcą po prostu dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Wtedy poza reklamą tekstową można wykorzystać reklamy banerowe. Dobrze przygotowany zestaw banerów (jest tu przynajmniej kilka, kilkanaście zalecanych wymiarów które warto stosować) pomoże w budowania zainteresowania i generowaniu kliknięć.

Czy kampania reklamowa sprawdzi się dla Twojej firmy? Pamiętajmy, że można przeprowadzić na początku kampanię z mniejszym budżetem reklamowym. Pozwoli to na sprawdzenie jaki jest średni koszt kliknięć, poziom konwersji itp.

Ile kosztują reklamy Adwords?

reklama adwords kosztWstępne koszty można oszacować na podstawie narzędzia do planowania kampanii. Mamy tam widoczne słowa kluczowe i średnie stawki. Dane te należy traktować jednak orientacyjnie, pozawalają one na sprawdzenie czy w danym budżecie jest sens prowadzenia działań reklamowych. Dopiero przeprowadzenie testowej kampanii reklamowej da odpowiedź jakie są rzeczywiste stawki za kliknięcie reklamy.

Zdarzają się branże, gdzie koszty kliknięć są bardzo drogie (kilkadziesiąt złotych lub nawet dużo więcej za kliknięcie) i tu trzeba zdecydować czy biznesowo to ma sens.

W większości przypadków da się zoptymalizować koszty kliknięć reklam tak by były to ceny akceptowalne. Należy jednak pamiętać, że czasy tanich kliknięć za kilkadziesiąt groszy dla wielu branż już dawno minęły.

Z doświadczenia przy wielu kampaniach możemy powiedzieć, że najmniejszy budżet przy jakim naszym zdaniem jest szansa na przeprowadzenie skutecznej kampanii to około 500-1000zł. Taki przedział pozwoli na ustalenie dziennych budżetów w okolicach 15-30zł dziennie. Oczywiście jak to w biznesie jest – im większy budżet reklamowy tym lepiej :).

Remarketing - ukryta moc kampanii reklamowych

Firmy, które zgłaszają się do nas o pomoc często chcą przede wszystkim prowadzić reklamę w formie tekstowej. Nie wiedzą, że są inne możliwości prowadzenia skutecznych reklam. Jedną z najlepszych z nich jest remarketing.

Czym jest remarketing? Jest to reklama śledząca. Zazwyczaj użytkownik po interakcji z reklamą kliknie ją, przejdzie na stronę docelową i ją opuści. Powody są różne – czasem jest niezainteresowany ofertą, czasem dopiero robi rozeznanie. Warto takim osobom, które miały już pierwszy kontakt z naszą stroną się przypomnieć. Służy do tego remarketing. Ustala się tu specjalne kreacje reklamowe, które zachęcają takiego użytkownika do powrotu i do sprawdzenia dodatkowych informacji o firmie i ofercie.

Jakie są rodzaje reklam Google

Mamy kilka podstawowych rodzajów reklam.

Najpopularniejsza jest reklama tekstowa, która pojawia się w wyszukiwarce podczas szukania konkretnej frazy.

Sklepy mogą skorzystać dodatkowo z reklamy produktowej Google Merchant Center. Taka reklama prowadzi bezpośrednio na stronę produktu.

Google udostępnia też możliwość przeprowadzenia reklamy banerowej. Jest kilkanaście dopuszczalnych rozmiarów, które można zastosować. Z takiej opcji reklamy korzystają zazwyczaj firmy nastawione na zbudowanie zasięgu i rozpoznawalności.

Lokalne firmy mogą skorzystać z promocji listingu Google Business.

Jak widać, jest kilka różnych form reklam. Zawsze staramy się podpowiedzieć klientom, które powinny działać najlepiej dla ich konkretnego biznesu.

Jak znaleźć dobrego specjalistę Adwords?

specjalista od prowadzenia reklam adwordsKomu warto powierzyć prowadzenie kampanii reklamowej? Nie jest łatwo znaleźć dobrego specjalistę. Mamy na rynku wiele osób prowadzących kampanie reklamowe, które ukończyły podstawowe kursy i prowadziły tylko kampanie z małymi budżetami.

Poniżej sugerujemy na co zwrócić uwagę wybierając specjalistę lub firmę do prowadzenia kampanii.

Czy firma posiada status partnera Google? Aby go uzyskać, firma musi zarządzać kampaniami o znacznej wielkości. Dzięki temu wiemy, że firma ma doświadczenie przy pracy z większymi budżetami.

Czy specjalista ma certyfikat/y? Google od lat prowadzi program certyfikacji specjalistów z różnych obszarów – analityki, kampanii reklamowych itd. Doświadczony specjalista powinien mieć certyfikaty z prowadzenia kampanii Google Adwords.

Czy specjalista ma doświadczenie? Można sprawdzić np. na LinkedIn ile lat dany specjalista lub freelancer pracuje przy prowadzeniu reklam dla klientów.

Dobrze prowadzona kampania jest regularnie doglądana. Dlatego warto upewnić się, że specjalista będzie miał czas na obsługę naszej kampanii. W dużych agencjach zdarzają się sytuacje, że specjalista zarządza pond setką kampanii. To powoduje że do większości z nich zagląda raz na kilka miesięcy.

Mamy doświadczenie w prowadzeniu działań reklamowych dla stron opartych o różne skrypty. W celu uzyskania lepszego dopasowania reklamy należy zoptymalizować dana podstronę. Jest też kwestia przygotowania pliku XML dla Google Merchant Center. Różne skrypty zachowują się tu nieco inaczej. Bogate doświadczenie z różnymi sklepami pozwala nam sprawniej przeprowadzić reklamę produktową.

Na czym polega prowadzenie kampanii Adwords

Prowadzenie kampanii Adwords można podzielić na dwa etapy – pierwsze miesiące współpracy oraz dalszy okres.

Pierwsze miesiące współpracy to przede wszystkim przygotowanie kampanii. Zazwyczaj pierwszym krokiem jest podpięcie agencji/specjalisty pod ich menedżera (to z poziomu menedżera zarządza się poszczególnymi kampaniami). Następnie specjalista tworzy kampanie reklamowe pod poszczególne frazy czy grupy fraz. Wspólnie z klientem ustalany jest dzienny budżet reklamowy kampanii, dzięki czemu pilnowane są koszty prowadzonych działań.

W pierwszym okresie przeprowadza się kampanie testowe. Testuje się różne podejścia – grupy fraz, ich konwersje, koszty kliknięć. Po 1-2 miesiącach prowadzenia takich kampanii testowych można dokładniej powiedzieć, które frazy i grupy fraz się opłacają a które nie.

Dalszy etap współpracy to już bieżące zarządzanie kampanią reklamową. Usuwane są słowa kluczowe, które nie generują konwersji, generują konwersje ale przy bardzo wysokim koszcie kliknięć czy też po prostu są to frazy przypadkowe, niezwiązane z samą stroną. W skrócie – przy bieżącym zarządzaniu kampanią pilnuje się kosztów poprzez optymalizację stawek oraz skuteczności poprzez przegląd wyników poszczególnych grup fraz.

W trakcie prowadzenia kampanii pojawiają się też pomysły na modyfikację, są też uruchamiane kampanie sezonowe (np. w okresie lata, zimy, świąt bożego narodzenia, wyprzedaży black friday itp.).

Zobacz

Jak pomogliśmy

Sprawdź, jak pomogliśmy innym firmom.

Reklamy Adwords a analityka internetowa

kanaly-ruch
W przypadku każdych działań marketingowych należy śledzić ich skuteczność. Nie inaczej jest przy prowadzeniu kampanii reklamowej. Podstawowe dane mamy już w samym panelu zarządzania kampanią reklamową – możemy sprawdzić tu koszty kliknięć, konwersje czy liczbe wyświetleń. Jest jednak kilka dodatkowych rzeczy, które można zrobić by skuteczniej analizować wyniki kampanii:

Spięcie Google Adwords z Google Analytics – to pozwoli nam na wygodne śledzenie efektów kampanii z poziomu panelu Analytics. Możemy przejśc np. do sekcji ruch płatny, by dokładnie zobaczyć jaki jest ruch i sprzedaż generowana z pomocą kampanii.

W przypadku sklepów włączenie modułu ecommerce w Google Analyticsdodatkowo pomoże w analizie sprzedaży. Można sprawdzić w których etapach sprzedaży uczestniczyły kampanie płatne.

Wykorzystanie możliwości Google Data Studio to kolejny krok. Jest to narzędzie od Google, dzięki któremu można tworzyć indywidualne raporty zależnie od potrzeb danego serwisu. Można tu podpiąć informacje z różnych źródeł – Google Analytics, Google Ads, Search Console i następnie utworzyć na ich podstawie raporty. Jest to bardzo wygodna forma prezentacji podsumowania ruchu oraz sprzedaży.

Klienci

Przez lata pomogliśmy wielu sklepom internetowym, zarówno od sklepów małych z wąskim asortymentem po sklepy duże, z ruchem powyżej 10,000 użytkowników dziennie.

Najczęstsze

Błędy przy prowadzeniu kampanii Adwords

Podstawowa konfiguracja reklam w AdWords nie jest zadaniem trudnym. Wystartowanie z pierwszą kampanią z pomocą samouczka zajmuje maksymalnie kilka minut i komuś obeznanemu z interfejsem Google nie powinno nastręczyć trudności. Z tego względu wielu mniejszych przedsiębiorców decyduje się na samodzielne zarządzanie swoim kontem. Najbardziej podstawowe ustawienia umożliwią wyświetlanie się reklam, jednakże takiej kampanii będzie bardzo daleko od efektywności. Prześledźmy więc kilka z najczęściej popełnianych błędów w konfigurowaniu AdWords.

1. Użycie niewłaściwych zawężeń słów kluczowych

Google AdWords pozwala na użycie kilku typów zawężeń słów kluczowych. O ile domyślne dopasowanie (przybliżone) mocno automatyzuje za nas cały proces i może być przydatne na etapie wyszukiwania słów kluczowych, bardzo często powoduje „przejadanie” budżetu przez frazy, które nie mają dla nas znaczenia biznesowego. Warto w związku z tym dokładnie przeanalizować zapytania, po których wyszukują nas użytkownicy i odpowiednio zawęzić przynajmniej część ze słów kluczowych

Przykład:
Doktor Rączka jest chirurgiem, posiada prywatny gabinet w Łomży. Utworzenie kampanii na frazę ‚chirurg łomża’ bez zawężania pozwoli znaleźć go zarówno po pożądanych frazach ‚dobry chirurg łomża’, ‚chirurg łomża prywatnie’, jednakże część budżetu będzie tracona na zapytania typu ‚chirurg łomża nfz’, które z działalnością Doktora wiele wspólnego mieć nie będą.

2. Brak wykluczeń słów kluczowych

AdWords umożliwia wyłączenie wyświetlania reklam dla określonych słów kluczowych, za pomocą ich wykluczenia. Umożliwia to zoptymalizowanie budżetu poprzez unikanie wyświetlania użytkownikom reklam, które nie mają nic wspólnego z ich zapytaniem.

Przykład:
Doktor Rączka prowadzący kampanię na frazę ‚chirurg łomża’ nie stosując wykluczeń do swoich słów kluczowych, będzie mógł pojawiać się w wynikach wyszukiwania także na frazy, które nie są związane z jego działalnością. Dobrym przykładem będzie zapytanie „chirurg łomża doktor kolanko”, mające na celu znalezienie gabinetu jego kolegi po fachu. W takim przypadku mało prawdopodobne jest, że z takich kliknięć Doktor Rączka pozyska potencjalnych klientów.

3. Kierowanie reklamy na niewłaściwe podstrony

Reklamy AdWords pozwalają na przeniesienie użytkownika z Google wprost na wybraną przez nas podstronę w obrębie naszego serwisu. Dzięki temu potencjalny klient jest kierowany na stronę powiązaną bezpośrednio z reklamą i może natychmiast i bez dodatkowych poszukiwań zapoznać się z ofertą. Częstym błędem jest kierowanie wszystkich reklam na stronę główną, lub nieposiadanie stron dokładnie przybliżających reklamowaną ofertę.

Przykład:
Doktor Rączka tworząc kampanię na frazę „operacje chirurgiczne łokcia” kieruje swój ruch na stronę główną. Dotarcie do szczegółowych informacji o leczeniu łokcia jest możliwe jedynie przez wyszukiwarkę. Użytkownicy trafiając na stronę główną mają problem ze znalezieniem informacji dotyczących zabiegu, którym się interesują. W związku z tym szanse na skorzystanie z usługi maleją.

4. Brak rozszerzeń reklam

Rozszerzenia pozwalają na łatwe wyróżnienie reklam na tle konkurencji. Zapewniają też dodatkową powierzchnię reklamową, pozwalając tym samym na przekroczenie limitu znaków. Warto wykorzystać rozszerzenia dla przedstawienia dodatkowych zalet naszych produktów i usług, wskazanie naszej siedziby, czy też możliwości najszybszego kontaktu. Przykład:

Dodatkowa linia w reklamie AdWords obejmująca rozszerzenia

 

5. Brak odpowiedniego grupowania reklam

Reklamowanie się na dużą liczbę słów kluczowych może utrudniać zarządzanie poszczególnymi reklamami. Wykonywanie każdej zmiany ręcznie może być czaso- i praco-chłonne, a tym samym zniechęcać do bieżącego wprowadzania zmian. Z pomocą przychodzi tu możliwość pogrupowania reklam pod względem ich tematyki / słów kluczowych / możliwości wykorzystania. Umożliwia to zbiorczą edycję całej grupy, znacznie przyspieszając bieżące reagowanie na wyniki kampanii.

6. Niepromowanie się na markę

W początkowej fazie promowania własnej strony bardzo często w wynikach bezpłatnych nasz marka nie pojawia się w widocznym miejscu. Ponieważ równolegle zazwyczaj podejmowane są inne działania promocyjne, warto zadbać o to, aby nasza firma była łatwo dostępna pod zapytaniem o markę. Zanim stanie się ona wystarczająco rozpoznawalna przez Google, by umieścić ją na pierwszym miejscu wyszukania bezpłatnego, zasadne jest promowanie się na markę w AdWords. Dodatkowo, warto promować się na nazwę marki w AdWords wtedy, gdy na zapytania związane z naszym brandem pojawiają się reklamy konkurencji. Koszt takich reklam jest zazwyczaj minimalny, a zapobiega odejściu części klientów do konkurencji.

Przykład:

Brak promowania się przez 4F na markę własną. Część ruchu może odpłynąć kosztem ceneo.

 

7. Niedopasowanie stawek do konkurencji

Promowanie się na mocno konkurencyjne słowa kluczowe jest często bardzo kapitałochłonne. Niekiedy na rynku istnieje 1-2 dużych graczy, którzy mogą sobie pozwolić na stosowanie bardzo wysokich stawek za kliknięcie, mimo wszystko utrzymując opłacalność takiej kampanii. Dotyczy to zwłaszcza firm, które dopiero wchodzą na rynek, tam, gdzie sprzedaż jest bardziej masowa, ewentualnie cykl życia konsumenta – długi. Mniejsze firmy często nie mogą sobie pozwolić na walkę w tego typu kampaniach. Drogie pojedyncze kliknięcia często przejadają sporą część budżetu, nie przynosząc oczekiwanych konwersji. W przypadku, gdy niemożliwe jest zastosowanie innych słów kluczowych, warto w takich sytuacjach wyraźnie obniżyć stawki, pojawiając się na dalszych miejscach w wynikach wyszukiwania, licząc na mniejszą liczbę tańszych klików.

8. Brak analizowania opłacalności kampanii

W wielu sytuacjach na kampaniach AdWords prowadzona jest jedynie na najbardziej podstawowym poziomie. Mierzona jest liczba sesji, ewentualnie koszt za kliknięcie. Sytuacje, gdy mierzone jest efektywne pozyskanie klienta nie są już tak częste, a przecież to one są celem prowadzenia kampanii. Warto w związku z tym poświęcić czas na ustawienie celów i oszacowanie potencjalnej wartości potencjalnych akcji użytkowników przed analizą efektów kampanii.

Przykład:
Kampania AdWords gabinetu Doktora Rączki wskazuje, że koszt kliknięcia dla frazy „zabieg łokcia” ma zdecydowanie najniższe CPC, dzięki czemu też udaje mu się ściągnąć na stronę większy ruch, tym samym mogłoby się wydawać, że warto przeznaczyć na tę kampanię dodatkowy budżet. Skonfigurowanie dalszych celów wykazuje jednak, że fraza „łokieć tenisisty zabieg”, mimo, że trzykrotnie droższa i generująca mniejszy ruch, wygenerowała znacznie więcej zapytań o ofertę. Tym samym staje się znaczenie lepszym typem do zwiększenia budżetu reklamowego, niż „zabieg łokcia”

Skontaktuj się z nami

Zapraszamy do kontaktu. Napisz o swoim sklepie internetowym i przedstawimy Ci naszą ofertę współpracy.

Możesz też napisać bezpośrednio na:

info@carted.pl

Lub zadzwonić, chętnie udzielimy więcej informacji:

667-915-187